Gå til innhold

Frivillig plassering

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Grunnen var at alle barna ble for mye for meg. Jeg klarer fint å ta meg av færre barn. 

Anonymkode: bffaf...6c2

Er alle barna i fosterhjem nå? 

Jeg syns at du skal ta opp bekymringen med barnevernet før du krever å få barnet hjem. Barna dine trenger stabilitet, noe du ikke har klart å gi dem på lenge. La de få slå seg til ro der de er og stol på at barnevernet følger dem opp. 

Anonymkode: d62e0...2c5

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er alle barna i fosterhjem nå? 

Jeg syns at du skal ta opp bekymringen med barnevernet før du krever å få barnet hjem. Barna dine trenger stabilitet, noe du ikke har klart å gi dem på lenge. La de få slå seg til ro der de er og stol på at barnevernet følger dem opp. 

Nei. Alle barna er ikke i fosterhjem. 

Familien min er ikke like intressert i å fortelle bvt alt. Jeg er. Jeg har allerede gitt beskjed om vold i en fosterfamilie, bvt var enig med meg om at det var rett å gi beskjed om det. Familien min ble sur på meg pga jeg ga beskjed om det. Så her er jeg som mor uenig om åpenheten i forhold til bvt. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Alle barna er ikke i fosterhjem. 

Familien min er ikke like intressert i å fortelle bvt alt. Jeg er. Jeg har allerede gitt beskjed om vold i en fosterfamilie, bvt var enig med meg om at det var rett å gi beskjed om det. Familien min ble sur på meg pga jeg ga beskjed om det. Så her er jeg som mor uenig om åpenheten i forhold til bvt. 

Men da må du ikke finne på å hente hjem barnet når du da får samme situasjon som før!

Du skal ikke bry deg om hva familien mener, ditt ansvar og plikt ligger hos barna. Vær helt ærlig med barnevernet, de er der for å sørge for at barna har det best mulig. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men da må du ikke finne på å hente hjem barnet når du da får samme situasjon som før!

Du skal ikke bry deg om hva familien mener, ditt ansvar og plikt ligger hos barna. Vær helt ærlig med barnevernet, de er der for å sørge for at barna har det best mulig. 

Nei, det er ikke samme situasjon. 

Jeg gir beskjed om alt til bvt, så klart!  Men er jo sinnsykt slitsomt å alltid være i konflikt med familien min, som skal hjelpe! 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det er ikke samme situasjon. 

Jeg gir beskjed om alt til bvt, så klart!  Men er jo sinnsykt slitsomt å alltid være i konflikt med familien min, som skal hjelpe! 

Hva har endret seg da, hva gjør at barnet kan bo hjemme nå?

Anonymkode: 432df...9ec

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hva har endret seg da, hva gjør at barnet kan bo hjemme nå?

Fosterfamiliene som har barna nå sier det samme som jeg gjorde. De krangler konstant. Derfor kan de ikke bo under samme tak.

Forskjellen nå er at alle barna skal ikke bo sammen. Jeg har 1 barn nå. Ønsker å få barn nr 2 hjem igjen. Da har jeg to. To går greit. 

Dessuten skal de bare være plassert frem til sommeren. Hva som skjer etter sommeren aner jeg ikke. Men de som kjenner barna skjønner heller ikke hvordan det skal fungere at alle barna bor under samme tak. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Om dine egne foreldre ikke forteller deg hvorfor er det jo nærliggende å tro det er en grunn til det som ligger hos deg.

Anonymkode: d9f15...c90

Nei. Dessuten har jeg fått vite grunnen nå.

Når familien er fosterhjem så må de ha et profesjonelt samarbeid med meg. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Kan du da slå deg til ro mer at barnet får lande der det er nå? Du kan ikke fortsette å utsette barna dine for ditt kaotiske liv. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men har du egentlig noe med hva grunnen er?

Kjære deg. Nå må du la disse barn dine få fred. Nå har jeg et titalls innlegg fra deg at du ikke orker mer, det er for mye med fire barn, en av de får du ikke klippet negler på, en annen skriker hele tiden, og takler ikke spiselyder. Altså, nå har BV fått plassert dem ut, og det har vært såre vanskelig å finne et fosterhjem.

Men nå er du igjen misfornøyd. Bor du i en bygd med bare innavla folk eller? Av de menneskene du hittil har fortalt om, fosterforeldre, barnefar, naboer osv, høres ut som en gjeng med korttenkte apekatter uten normal sosial intelligens. Ungene dine blir ødelagt av å bo hjemme hos deg, og de blir også ødelagt av stadig å måtte flytte. At du mener fosterfar stengte ute en ungdom for mange år siden, det føye seg inn i rekken av det jeg spør om. Er det kun skada folk i denne bygda di? Jeg håper inderlig det finnes noen oppadgående voksne i BV i kommunen din, som snart ser at barna trenger å skjermes fullstendig fra deg og dine foreldre. Sorry to say. Her er det bare å ta en grundig titt i speilet først og fremst.

Anonymkode: d5866...ad1

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei. De har fått et oppdrag fra barnevernet, ikke fra deg. De må ha et profesjonelt samarbeid med barnevernet, ikke deg. Du må klare å slutte å blande deg i alt. Det er DU som har plassert barna dine fordi du ikke orket dem. La dem få fred, og slutt å blande deg i alt mulig piss.

Anonymkode: 3c466...401

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei. De har fått et oppdrag fra barnevernet, ikke fra deg. De må ha et profesjonelt samarbeid med barnevernet, ikke deg. Du må klare å slutte å blande deg i alt. Det er DU som har plassert barna dine fordi du ikke orket dem. La dem få fred, og slutt å blande deg i alt mulig piss.

Anonymkode: 3c466...401

Piss?

Frivillig plassering betyr jo ikke at det er du som skal drive tilsyn med plasseringen, HI. Du har (for en periode tydeligvis) sagt fra deg omsorgen for tre av dine barn. Barnevernet har tydeligvis gjort det som er lovpålagt, å lete etter plasseringsmuligheter i familiens nettverk. Dessverre gjør det at du får informasjon du strengt tatt ikke skal ha. Du har ingenting med om fosterhjemmet trenger hjelp til å hente barnet, og faren din (?) burde vært klok nok til å ikke fortelle deg om det. 

Det er veldig uklokt av deg å trekke samtykket til frivillig plassering. Du har over lang tid fortalt her inne at du ikke behersker å ha omsorg for barna dine. Du har fortalt mange ganger at den eldste ikke tåler å dele hus med sine søsken, og at du ikke klarer å ivareta hans behov og søskens behov samtidig. Det at du nå vakler, viser hvor vanskelig frivillige plasseringer kan være. Når man lurer på om barnet har det bra, er det lett å glemme hvorfor det ble plassering i utgangspunktet. 

Verken du eller foreldrene dine virker helt i stand til å tenke barnas beste først, så forhåpentligvis varer alle plasseringene lenger enn til sommeren, og kanskje tenker barneverntjenesten at de bør gå for omsorgsovertakelser heller enn å tenke frivillige og midlertidige plasseringer. 

Hi her. 

Min magefølelse stemte, fosterfar hadde blitt sint på barnet mitt og stengt barnet inn på rommet sitt. Og det mener jeg at jeg har rett på å vite. Det er heller ikke piss som noen mener her. 

Slapp helt av dere, livet mitt er ikke kaos! Jeg elsker barna mine og bekymrer meg selvsagt for de. Jeg ønsker å vite at de har det godt og at de er trygge! 

Iiiiik skrev (2 minutter siden):

Frivillig plassering betyr jo ikke at det er du som skal drive tilsyn med plasseringen, HI. Du har (for en periode tydeligvis) sagt fra deg omsorgen for tre av dine barn. Barnevernet har tydeligvis gjort det som er lovpålagt, å lete etter plasseringsmuligheter i familiens nettverk. Dessverre gjør det at du får informasjon du strengt tatt ikke skal ha. Du har ingenting med om fosterhjemmet trenger hjelp til å hente barnet, og faren din (?) burde vært klok nok til å ikke fortelle deg om det. 

Det er veldig uklokt av deg å trekke samtykket til frivillig plassering. Du har over lang tid fortalt her inne at du ikke behersker å ha omsorg for barna dine. Du har fortalt mange ganger at den eldste ikke tåler å dele hus med sine søsken, og at du ikke klarer å ivareta hans behov og søskens behov samtidig. Det at du nå vakler, viser hvor vanskelig frivillige plasseringer kan være. Når man lurer på om barnet har det bra, er det lett å glemme hvorfor det ble plassering i utgangspunktet. 

Verken du eller foreldrene dine virker helt i stand til å tenke barnas beste først, så forhåpentligvis varer alle plasseringene lenger enn til sommeren, og kanskje tenker barneverntjenesten at de bør gå for omsorgsovertakelser heller enn å tenke frivillige og midlertidige plasseringer. 

Bvt valgte ikke disse fosterhjemmene. Fosterhjemmene ønsket å hjelpe, og valgte seg selv. Det finnes dessverre ikke hjem ledige her. Det hadde vært det beste. Jeg var tydelig ovenfor bvt om at jeg ønsket et nøytralt hjem, nettopp pga historikken i disse hjemmene. Men sånn ble det ikke. 

Og når disse hjemmene ikke er åpne med bvt om utfordringer de har, ja. Da blir jeg bekymret ! Med all grunn !

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hi her. 

Min magefølelse stemte, fosterfar hadde blitt sint på barnet mitt og stengt barnet inn på rommet sitt. Og det mener jeg at jeg har rett på å vite. Det er heller ikke piss som noen mener her. 

Slapp helt av dere, livet mitt er ikke kaos! Jeg elsker barna mine og bekymrer meg selvsagt for de. Jeg ønsker å vite at de har det godt og at de er trygge! 

Livet ditt er da virkelig kaos når du ikke klarer å ta deg av barna dine, du har jo skrevet utallige fortvilende innlegg her inne om det. Ingenting vil endre seg så lenge du fortsetter å ha skylappene på.

Hvorfor har du gått med på at barnet ditt plasseres hos noen du mener ikke er skikket, og hvorfor har du ikke fortalt barnevernet om det? Og nei, løsningen er ikke å ta barnet hjem igjen.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Bvt valgte ikke disse fosterhjemmene. Fosterhjemmene ønsket å hjelpe, og valgte seg selv. Det finnes dessverre ikke hjem ledige her. Det hadde vært det beste. Jeg var tydelig ovenfor bvt om at jeg ønsket et nøytralt hjem, nettopp pga historikken i disse hjemmene. Men sånn ble det ikke. 

Og når disse hjemmene ikke er åpne med bvt om utfordringer de har, ja. Da blir jeg bekymret ! Med all grunn !

Barneverntjenesten godkjente i hvert fall disse hjemmene. Du ser ikke at det fosterhjemmene gjør er det samme som du gjorde før plassering? De gjør så godt de kan, og mangler kanskje forståelse for at det de ikke gjør er ideelt? 

Og klart du elsker barna dine! Det bør hjelpe deg å ikke handle impulsivt når du blir bekymret. Barna trenger stabilitet, ikke å flytte hjem nå uten at du har bedret forutsetninger for å ivareta dem selv. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Livet ditt er da virkelig kaos når du ikke klarer å ta deg av barna dine, du har jo skrevet utallige fortvilende innlegg her inne om det. Ingenting vil endre seg så lenge du fortsetter å ha skylappene på.

Hvorfor har du gått med på at barnet ditt plasseres hos noen du mener ikke er skikket, og hvorfor har du ikke fortalt barnevernet om det? Og nei, løsningen er ikke å ta barnet hjem igjen.

At en person ikke kan klare å gi alle barna det de fortjener har ikke noe med at livet mitt er kaos. Det har med å gjøre at jeg ikke har nok armer, jeg er bare 1 person. 

Jeg har fortalt alt til barnevernet. Er fosterhjemmene som mener at jeg ikke skal fortelle alt. Noe jeg er uenig i. Og når jeg hører om sånne episoder i familiene hvor barna mine er, ja, da blir jeg bekymret!  Da sitter jeg ikke her å tenker at dette ikke er min jobb å passe på ! Jeg sitter heller ikke her hjemme og tenker at dette ikke er noe jeg skal blande meg inn i !

Bvt sier at de ikke har andre hjem å tilby og de beklaget for at dette hadde skjedd

Iiiiik skrev (34 minutter siden):

Barneverntjenesten godkjente i hvert fall disse hjemmene. Du ser ikke at det fosterhjemmene gjør er det samme som du gjorde før plassering? De gjør så godt de kan, og mangler kanskje forståelse for at det de ikke gjør er ideelt? 

Og klart du elsker barna dine! Det bør hjelpe deg å ikke handle impulsivt når du blir bekymret. Barna trenger stabilitet, ikke å flytte hjem nå uten at du har bedret forutsetninger for å ivareta dem selv. 

Og da, er det bedre enn at de er hos meg? Tenker du det? Husk også på at 3 barn er plassert i to forskjellige hjem, med 2 voksne i begge hjem! Pga ingen kan klare alle ! Mens jeg hadde alle 4 helt alene. 

Jeg har ingen problemer med å ta vare på 2 barn ❤️

Men det fosterfar her gjør er jo ikke greit. Hadde ikke vært greit om det var far heller. 

Saken din virker for kompleks til ett så lite sted du åpenbart bor på så jeg ville vurdert å flytte ett sted hvor det finnes kapasitet til å hjelpe deg 

Anonymkode: eb1a4...92d

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Og da, er det bedre enn at de er hos meg? Tenker du det? Husk også på at 3 barn er plassert i to forskjellige hjem, med 2 voksne i begge hjem! Pga ingen kan klare alle ! Mens jeg hadde alle 4 helt alene. 

Jeg har ingen problemer med å ta vare på 2 barn ❤️

La barna dine få falle til ro der de er! Du påfører dem stadig nye traumer med denne oppførselen din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...