Gå til innhold

Frivillig plassering

Anbefalte innlegg

Barnet mitt bor i fosterhjem. I dag kunne ikke fosterhjemmet hente barnet mitt i bhg, det resulterte i at min far måtte hente barnet i bhg.

Jeg lurer veldig på årsaken til hvorfor fosterhjemmet ikke kunne hente barnet som avtalt. Men jeg får ikke lov å vite. Men jeg som mor blir bekymret og irritert når fosterhjemmet ikke oppfører seg... barnevernet er ikke informert.. 

Hva ville du gjort?

Anonymkode: bffaf...6c2

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446073-frivillig-plassering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo ha skjedd noe akutt og alvorlig. Det kan faktisk skje med fosterhjem også. De er ikke forskånet for sånt. Eller tenker du at de har forpliktet seg til å aldri bli syke eller havne i ulykker? Så fint for barnet at bestefar kunne hente. 

Anonymkode: 8f70d...99c

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Er fosterhjemmet familie? Det er ikke uvanlig at besteforeldre henter i barnehagen om man selv ikke kan. Det inkluderer fosterfamilier.

Anonymkode: 3c466...401

Selvsagt kan dette skje. Men jeg vet at fosterfar har sine utfordringer. Og jeg vet at det er noe. Mine foreldre ønsket ikke å fortelle meg årsaken.  Jeg blir bekymret 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kan jo ha skjedd noe akutt og alvorlig. Det kan faktisk skje med fosterhjem også. De er ikke forskånet for sånt. Eller tenker du at de har forpliktet seg til å aldri bli syke eller havne i ulykker? Så fint for barnet at bestefar kunne hente. 

Anonymkode: 8f70d...99c

Ja. Er veldig glad for at bestefar kunne hente. Men jeg kjenner fosterfar, han har sine utfordringer. Han kan plutselig bli sur og nekte å ha kontakt med folk. En gang ble han sur på et annet fosterbarn de hadde boende hos seg, fosterbarnet fikk ikke komme hjem... da ble det til at fosterbarnet måtte bo i campingvognen 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt kan dette skje. Men jeg vet at fosterfar har sine utfordringer. Og jeg vet at det er noe. Mine foreldre ønsket ikke å fortelle meg årsaken.  Jeg blir bekymret 

Hvis dine foreldre ikke vil si noe, så er det kanskje en grunn til det? Kanskje du ikke klarer å ta den avstanden du bør ha og blander deg så mye i det at det å ha plassert barnet har minimal nytte?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis dine foreldre ikke vil si noe, så er det kanskje en grunn til det? Kanskje du ikke klarer å ta den avstanden du bør ha og blander deg så mye i det at det å ha plassert barnet har minimal nytte?

Når jeg vet at fosterfar ikke har ønsket tidligere fosterbarn å komme hjem i hjemmet, da blir jeg bekymret! De hadde et fosterbarn boende hos seg, hen er blitt voksen nå. Men det var flere episoder mens fosterbarnet var yngre at fosterfar plutselig var sur pga noe, og da var ikke fosterbarnet velkommen hjem. Da måtte fosterbarnet finne seg andre steder å overnatte.

Så nå blir jeg bekymret, og jeg lurer på hvor langvarig dette blir! Jeg lurer selvsagt på hva som foregår denne gangen! 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Når jeg vet at fosterfar ikke har ønsket tidligere fosterbarn å komme hjem i hjemmet, da blir jeg bekymret! De hadde et fosterbarn boende hos seg, hen er blitt voksen nå. Men det var flere episoder mens fosterbarnet var yngre at fosterfar plutselig var sur pga noe, og da var ikke fosterbarnet velkommen hjem. Da måtte fosterbarnet finne seg andre steder å overnatte.

Så nå blir jeg bekymret, og jeg lurer på hvor langvarig dette blir! Jeg lurer selvsagt på hva som foregår denne gangen! 

Og de er fosterforeldre fremdeles fordi? Vet ikke barnevernet om det?

Anonymkode: 432df...9ec

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis dette er et hjem som skal være bedre enn det biologiske så lurer jeg på hvor ræva det biologiske var.

At et barnehagebarn ikke får komme hjem fordi far i huset er sur er alene grunn nok for å varsle barnevernet....

Anonymkode: 25ec6...5e4

Hvis dette er et hjem som skal være bedre enn det biologiske så lurer jeg på hvor ræva det biologiske var.

At et barnehagebarn ikke får komme hjem fordi far i huset er sur er alene grunn nok for å varsle barnevernet....

Hi vet jo ikke om dette er grunnen, alt hun vet er at fosterforeldrene ikke kunne hente. 

Anonymkode: d62e0...2c5

At du ikke vet grunnen har nok sin årsak...

Å si at en fosterfar har nektet et tidligere fosterbarn å komme inn slik at det måtte ligge i campingvognen for så å få en ny plassering er bare sprøyt. Ettersom bestefar kunne hente i barnehagen så er tydeligvis hanven trygg omsorgsperson som garantert hadde varslet barnevernet om fosterfar ikke var skikket...

At du synes plasseringen av barnet ditt er vanskelig er fullt forståelig, men barn blir ikke plassert uten god grunn. Det koster samfunnet alt for mye til at de gjør dette bare "for å være jævlige og fordi de kan"!

Mvh

Fostermor på 10.året

Anonymkode: 45b3c...55c

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Å si at en fosterfar har nektet et tidligere fosterbarn å komme inn slik at det måtte ligge i campingvognen for så å få en ny plassering er bare sprøyt. Ettersom bestefar kunne hente i barnehagen så er tydeligvis hanven trygg omsorgsperson som garantert hadde varslet barnevernet om fosterfar ikke var skikket...

At du synes plasseringen av barnet ditt er vanskelig er fullt forståelig, men barn blir ikke plassert uten god grunn. Det koster samfunnet alt for mye til at de gjør dette bare "for å være jævlige og fordi de kan"!

Mvh

Fostermor på 10.året

Hvorfor sier du at det er sprøyt? Barnet som måtte bo i campingvognen ble ikke plassert en annen plass. Ingen som sa ifra til bvt om dette. Men jeg vet selvsagt om det. Det er min familie. 

Ja, nettopp. Jeg ønsker derfor barnet hjem igjen til meg! Skal gi beskjed til bvt at jeg sier ifra meg samtykket til frivillig plassering 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor sier du at det er sprøyt? Barnet som måtte bo i campingvognen ble ikke plassert en annen plass. Ingen som sa ifra til bvt om dette. Men jeg vet selvsagt om det. Det er min familie. 

Og alikevel så tillater du at barnet ditt plasseres der, herregud, du svikter barnet ditt.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Og de er fosterforeldre fremdeles fordi? Vet ikke barnevernet om det?

Bvt vet ikke om det nei. Jeg kommer til å si ifra meg samtykket til frivillig plassering 

Og alikevel så tillater du at barnet ditt plasseres der, herregud, du svikter barnet ditt.

Nei. Jeg tillater det ikke. Skal si ifra meg samtykket til frivillig plassering. 

Det jeg lurte på i denne tråden er hvorfor får jeg ikke lov til å vite om årsaken!  Jeg blir bekymret for hva som faktisk skjer i det hjemmet.

Ja, nettopp. Jeg ønsker derfor barnet hjem igjen til meg! Skal gi beskjed til bvt at jeg sier ifra meg samtykket til frivillig plassering 

Å komme hjem til deg er jo heller ingen god løsning.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Mvh

Fostermor på 10.året

Fosterfar er ikke skikket etter min mening. Er stort sett fostermor som tar seg av barnet. Jeg er ikke happy med dette !

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva var grunnen til plasseringen i utgangspunktet, og hva gjør at du tenker at du er bedre skikket til å ta vare på barnet nå?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva var grunnen til plasseringen i utgangspunktet, og hva gjør at du tenker at du er bedre skikket til å ta vare på barnet nå?

Grunnen var at alle barna ble for mye for meg. Jeg klarer fint å ta meg av færre barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...