Gå til innhold

Du våkner opp og oppdager at du er et sted med ny himmel og ny jord, du er kommet til paradis...

Anbefalte innlegg

...og en dyp stemme fra et sted langt opp i himmelen sier at du har vært god og derfor fortjent en plass her i paradis. Som belønning får du nå 72 jomfruer som skal ha sex med deg.

Så ser du 72 forskjellige menn som kommer gående mot deg. Den gode nyheten er at hver gang de har hatt sex med deg blir de jomfruer igjen.

Er dette et paradis du hadde sett frem til?

Anonymkode: 7f34d...a58

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

...og en dyp stemme fra et sted langt opp i himmelen sier at du har vært god og derfor fortjent en plass her i paradis. Som belønning får du nå 72 jomfruer som skal ha sex med deg.

Så ser du 72 forskjellige menn som kommer gående mot deg. Den gode nyheten er at hver gang de har hatt sex med deg blir de jomfruer igjen.

Hvorfor er jeg død som martyr? Og muslim? 

Anonymkode: 94a54...11f

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor er jeg død som martyr? Og muslim? 

Anonymkode: 94a54...11f

The word is used frequently in the Quran in the generic sense of "witness" but only once in the sense of "martyr" (i.e. one who dies for his faith); the latter sense acquires wider usage in the hadith. The first martyr for Islam was a woman; a Divine, unparalleled, universal and eternal honor.

The term is commonly used as a posthumous title for those who are considered to have accepted or even consciously sought out their own death in order to bear witness to their beliefs.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shahid

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Merkelig måte å spre hat på…

Anonymkode: 8650c...2f8

Enig med deg. Det er fordi intensjonen ikke er å hate noen men å vise at dette er en helt absurd tanke.

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Tåpelig eksempel på å disse islam, da for de fleste kvinner er ikke 72 menn uten erfaring noe veldig å trakte etter, mens for menn (uten om denne jorden og et sted hvor det bare er deres velvære ville 72 jomfruer være en idé de kunne fint vært med på). 

Anonymkode: 3fb58...9ab

Jeg håper da for guds skyld at det blir mørkt når jeg dør!

En ny verden, og å ha sex med 72 uerfarne menn? Nei takk, sier jeg. Jeg har hatt sex med 6 menn i mitt liv, de siste nesten 30 årene bare med min mann. Har overhodet ikke noe ønske om å ha samleie med et utall menn.

Jeg lever nå, har barn og familie som gjør livet godt å leve. Men når jeg dør skal jeg "sove den evige søvn", da er jeg ikke mer altså. Å halse etter å leve på nytt og på nytt er ikke noe jeg trakter etter.

Anonymkode: ab311...766

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Tåpelig eksempel på å disse islam, da for de fleste kvinner er ikke 72 menn uten erfaring noe veldig å trakte etter, mens for menn (uten om denne jorden og et sted hvor det bare er deres velvære ville 72 jomfruer være en idé de kunne fint vært med på). 

Islam er en religion, ikke en person. Det er lov å le av religioner, å være respektløs mot religioner, det er noe helt annet å le av personer. I dette tilfelle er det ingen som ler av, håner, gjør narr av. I dette tilfelle ser jeg det samme som du, at dette ikke er noe veldig å trakte etter. Det er en absurd tanke at dette skulle være "paradis". Det føles så feil.

Nei, jeg tror ikke menn trakter så veldig etter det de heller, hvis de tenker etter. Å skulle ha sex med 72 kvinner i evigheten, dag ut, dag inn, år etter år etter år etter år.

Å si at dette er feil er ikke respektløst mot religionen.

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Islam er en religion, ikke en person. Det er lov å le av religioner, å være respektløs mot religioner, det er noe helt annet å le av personer. I dette tilfelle er det ingen som ler av, håner, gjør narr av. I dette tilfelle ser jeg det samme som du, at dette ikke er noe veldig å trakte etter. Det er en absurd tanke at dette skulle være "paradis". Det føles så feil.

Nei, jeg tror ikke menn trakter så veldig etter det de heller, hvis de tenker etter. Å skulle ha sex med 72 kvinner i evigheten, dag ut, dag inn, år etter år etter år etter år.

Å si at dette er feil er ikke respektløst mot religionen.

Ja , det får holde med englevinger, perleporten og gå på skyer og spise ved Jesu side hver dag. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja , det får holde med englevinger, perleporten og gå på skyer og spise ved Jesu side hver dag. 

Ble du så butthurt at du liksom skulle ta igjen?

Jeg vil tro at en som synes det islamske paradis fremstår absurd også mener perleporten og engler virker absurd. Er det ok for deg, eller blir du personlig fornærma?

Anonymkode: ba12f...577

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Enig med deg. Det er fordi intensjonen ikke er å hate noen men å vise at dette er en helt absurd tanke.

Hvorfor trenger du å vise det?

Anonymkode: ff403...b62

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hæ? Trenger? Dette er et forum. Forum er til for å dele tanker og meninger. Ikke for å skrive det du trenger å skrive, men skrive det du har lyst til å skrive. Før du spør "hvorfor har du lyst til det", det kan jeg ikke svare på. Like lite som jeg kan svare på hvorfor jeg har lyst til noe annet. Jeg kan bare erkjenne at tanken slo meg at dette er helt absurd, derfor skrev jeg det ned og ville høre hva andre tenkte om samme tanke.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Folk diskuterer og viser til absurde ideer hele tiden, ideer som at jorden er flat, vaksiner inneholder chipper og at det venter jomfruer i paradis. Plager det deg?

Mener du at ditt innlegg måtte til for å vise oss at det er en absurd tanke?

Anonymkode: d5dba...424

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ble du så butthurt at du liksom skulle ta igjen?

Jeg vil tro at en som synes det islamske paradis fremstår absurd også mener perleporten og engler virker absurd. Er det ok for deg, eller blir du personlig fornærma?

Det spørres i HI om dette er er paradis jeg hadde sett frem til. Det andre er også et eksempel på et paradis, som ut fra kontekst i HI er det «riktige» paradiset. 

Hæ? Trenger? Dette er et forum. Forum er til for å dele tanker og meninger. Ikke for å skrive det du trenger å skrive, men skrive det du har lyst til å skrive. Før du spør "hvorfor har du lyst til det", det kan jeg ikke svare på. Like lite som jeg kan svare på hvorfor jeg har lyst til noe annet. Jeg kan bare erkjenne at tanken slo meg at dette er helt absurd, derfor skrev jeg det ned og ville høre hva andre tenkte om samme tanke.

Det gjør faktisk noe med mennesker at noen bare "fikk lyst til å skrive" et innlegg for å latterliggjøre andres religion. Så et intervju med en mann som skrev at det var langt vanskeligere å si at han var religiøs enn å si at han var homofil. Det er ingen av oss som vet om det er noe etter døden. Det er dermed like legitimt å tro at det  at det er noe etter døden som å tro at det ikke er det. At det er vanskelig å forestille seg noe man aldri har opplevd er ikke rart. Kanskje er det noe helt annet enn vi kan fatte. Kanskje er det en himmel/tilværelse som skapes gjenkjennbar for den enkelte. Vi vet ikke. Og så lenge vi bare må tro (om det er på at det er noe eller ikke) så hadde det vært bedre om vi kunne akseptere hverandre fremfor latterliggjøring.  

Anonymkode: 3872c...884

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det gjør faktisk noe med mennesker at noen bare "fikk lyst til å skrive" et innlegg for å latterliggjøre andres religion.

Det var ikke min intensjon. Min intensjon var at dette er en absurd tanke.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er ingen av oss som vet om det er noe etter døden.

Da kan ingen heller si at noe paradis venter etter døden. Du bidrar til absurditeten i det hele. Eller, som du kaller det, du latterliggjør andres religion når du skriver at ingen av oss vet om det er noe etter døden.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det gjør faktisk noe med mennesker at noen bare "fikk lyst til å skrive" et innlegg for å latterliggjøre andres religion. Så et intervju med en mann som skrev at det var langt vanskeligere å si at han var religiøs enn å si at han var homofil. Det er ingen av oss som vet om det er noe etter døden. Det er dermed like legitimt å tro at det  at det er noe etter døden som å tro at det ikke er det. At det er vanskelig å forestille seg noe man aldri har opplevd er ikke rart. Kanskje er det noe helt annet enn vi kan fatte. Kanskje er det en himmel/tilværelse som skapes gjenkjennbar for den enkelte. Vi vet ikke. Og så lenge vi bare må tro (om det er på at det er noe eller ikke) så hadde det vært bedre om vi kunne akseptere hverandre fremfor latterliggjøring.  

Anonymkode: 3872c...884

Det er jo latterlig. Det er jo ikke som om muslimer flest respektere andres religioner heller.

Anonymkode: d5dba...424

Det var ikke min intensjon. Min intensjon var at dette er en absurd tanke.

Da kan ingen heller si at noe paradis venter etter døden. Du bidrar til absurditeten i det hele. Eller, som du kaller det, du latterliggjør andres religion når du skriver at ingen av oss vet om det er noe etter døden.

Det gjør hun absolutt ikke. Her feiler du i ditt forsøk på å provosere. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det gjør hun absolutt ikke. Her feiler du i ditt forsøk på å provosere. 

Ut fra hennes premisser så gjør hun det. Så bra! Jeg er ikke ute etter å provosere.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er det mindre absurd å flakse opp til himmelen og spille harpe på en sky?

Er det mindre absurd å flakse opp til himmelen og spille harpe på en sky?

Nei?

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Nei?

Så hvorfor tas ikke det med i samme slengen? Eller å våkne opp i et nytt liv? Eller komme til Valhall? Hvorfor fokuseres det på en religion i stedet for alle? Da blir det et hatinnlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...