Gå til innhold

Hadde hysterektomi igår. Sliter med å komme på toalettet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ville jeg sjekka med sykehuset før jeg gjorde om jeg var deg. Jeg ville heller prøvd med andre midler: svisker, dadler, biola, pærer, magnesium, drikke mye. En del medisiner man får i forbindelse med operasjoner kan gjøre at ting stopper litt opp. Jeg fikk lactulose(?) etter en operasjon en gang for å holde systemet i gang, men fikk beskjed om at klyster eller miniklyx ikke var bra å bruke. 

Himmel og hav skrev (Akkurat nå):

Det ville jeg sjekka med sykehuset før jeg gjorde om jeg var deg. Jeg ville heller prøvd med andre midler: svisker, dadler, biola, pærer, magnesium, drikke mye. En del medisiner man får i forbindelse med operasjoner kan gjøre at ting stopper litt opp. Jeg fikk lactulose(?) etter en operasjon en gang for å holde systemet i gang, men fikk beskjed om at klyster eller miniklyx ikke var bra å bruke. 

Takk for godt svar! Da sender jeg mannen avgårde for å handle lactulose :) høres mer fornuftig ut 

Anonymkode: ee5bd...1d9

Klyster kan bli litt voldsomt, særlig når du er operert "der nede". Du ønsker ikke kramper i rumpa om du skjønner.

Men google etter gode råd mot treg mage og drikk masse vann. Svisker har vel vitenskapelig vist bedre effekt enn reseptfrie avføringsmidler, så jeg ville spist noen av det (selv om det hadde blitt med veldig lange tenner, fordi det virkelig ikke er godt ;))

Anonymkode: c1212...79d

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Klyster kan bli litt voldsomt, særlig når du er operert "der nede". Du ønsker ikke kramper i rumpa om du skjønner.

Men google etter gode råd mot treg mage og drikk masse vann. Svisker har vel vitenskapelig vist bedre effekt enn reseptfrie avføringsmidler, så jeg ville spist noen av det (selv om det hadde blitt med veldig lange tenner, fordi det virkelig ikke er godt ;))

Anonymkode: c1212...79d

Liker svisker jeg så det er ingen sak :) Drikker masse, runda vel 3 liter i går og halvanne liter so far idag, og spiser joghurt i håp om at det skal skje noe :) 

Jeg fikk laktulose etter keisersnitt som blir i samme område kanskje, ville nok valgt det fremfor klyster i første omgang. Gikk litt tid før det virket, fikk morfin og kunne ikke gå ut av senga de første dagene som sikkert stoppet det ytterligere, men på dag tre ble det heldigvis fart i sakene 😅

Anonymkode: c2320...d7a

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg fikk laktulose etter keisersnitt som blir i samme område kanskje, ville nok valgt det fremfor klyster i første omgang. Gikk litt tid før det virket, fikk morfin og kunne ikke gå ut av senga de første dagene som sikkert stoppet det ytterligere, men på dag tre ble det heldigvis fart i sakene 😅

Anonymkode: c2320...d7a

Da skal jeg prøve laktulose 😁

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da skal jeg prøve laktulose 😁

Var det jeg brukte også, starta samme dag som operasjonen, og fortsatte så lenge jeg gikk på de sterke smertestillende.

Antar at du hadde tømming før operasjonen? Det pluss fasting gjør jo gjerne at tarmen er rimelig tom en stund. Så ikke sikkert det skal noe ut helt ennå.

Anonymkode: 4251a...a56

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Var det jeg brukte også, starta samme dag som operasjonen, og fortsatte så lenge jeg gikk på de sterke smertestillende.

Antar at du hadde tømming før operasjonen? Det pluss fasting gjør jo gjerne at tarmen er rimelig tom en stund. Så ikke sikkert det skal noe ut helt ennå.

Jeg bruker bare Paracet og Ibux så er bare magen min som er dum. Var på toalettet sist på lørdag, så mistenker at det er noe som burde ut basert på mageknip som kommer stadigvekk. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker bare Paracet og Ibux så er bare magen min som er dum. Var på toalettet sist på lørdag, så mistenker at det er noe som burde ut basert på mageknip som kommer stadigvekk. 

Men du fikk garanter Oxy eller morfin på sykehuset. Mageknip kan også komme av at tarmene «flytter seg på plass», det er nå større plass til de, og de fyller opp det rommet. Men ja, lactulose er uansett veldig lurt å ta en stund fremover, så slipper du hard mage oppi det hele.

videre god bedring ☺️ 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Men du fikk garanter Oxy eller morfin på sykehuset. Mageknip kan også komme av at tarmene «flytter seg på plass», det er nå større plass til de, og de fyller opp det rommet. Men ja, lactulose er uansett veldig lurt å ta en stund fremover, så slipper du hard mage oppi det hele.

videre god bedring ☺️ 

Jeg vet ikke hva jeg fikk under narkosen annen ett fentanyl rett før jeg ble lagt i narkose. Mulig de har gitt meg morfin underveis, men jeg fikk ikke noe etter jeg våknet. 

Måtte egentlig på do på morningen igår, men jeg klarer ikke gå på do på kommando og funker dårlig under press 😂 

Takk ☺️

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ring sykehuset. Ikke be om helseråd på et forum 

Anonymkode: 436b0...430

Man skal ikke be om helseråd, men tips og erfaringer kan man dele. 

Anonymkode: 87188...463

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ring sykehuset. Ikke be om helseråd på et forum 

Anonymkode: 436b0...430

Det ordnet seg med laxoberaldråper :) Jeg sliter med å gå på do til vanlig, derfor ingen tur siden lørdag 🙈 Så ville bare høre om andres erfaringer :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...