Gå til innhold

Trenger deres mening. Innlegges skal vises til eksmannen🤡

Anbefalte innlegg

Vi har hatt ett forhold i 15år å skal nå skilles. Forsøkt alt det siste 1 1/2året. Eller jeg har følt han ikke har forsøkt, men greit nok. For 6mnd siden fikk jeg en sms om at mannen hadde vært utro. Han nektet men innrømme å ha møtt en kvinne han snakket mye med. Luftet følelsene sine med siden de begge slet i forholdene sine. Han nektet for å ha hatt sex med henne, mente jeg var gal som tenkte det osv. Du vet.. Vi har bestemt oss for å gå fra hverandre, vi har begge følelser for hverandre men det funker ikke. Har fortsatt å ha sex inntil nå. Fikk så en ny sms om at han har hatt sex med henne, og møtt henne igjen. Nå innrømmet han å ha hatt sex med henne det siste året, «men bare innimellom å det var ikke slik jeg trodde». Jeg leter etter ny bolig, derfor bor vi fortsatt sammen.  Han mener vi kan være venner, vil se film, inviterer meg på middager ol å forstår ikke hvorfor jeg er sur. «Er det nødvendig å oppføre seg så barnslig» sier han når jeg kaster han ut fra badet da jeg skal dusje, sa vi ikke kommer til å være venner eller ha noe kontakt utover det med ungene. «Så du tenker vi skal kutte kontakten å ikke kunne være venner?, herregud du er så barnslig og dust». Samme dag kastet jeg han også ut av soverommet vi har delt, der var jeg også en dritt. Topp for han som har hatt sex med oss begge, å ikke forstår hvorfor jeg er sur. Forholdet er over, det har jeg  uttrykket tydelig. Han har holdt meg for narr mener jeg. Som har trodd han har jobbet for at vi skulle løse våre problemer, samtidig som han har hatt seg med en annen. «Det har ikke skjedd så ofte». Han fortalte meg at han måtte være singel, finne seg selv , være fri osv for at kanskje vi kunne finne ut av våre problemer. 

Så damer. Overreagerer jeg som er sur, ferdig med «oss» og nekter å være venn med denne mannen etter at jeg flytter ut? Er jeg «fucket i hodet» som han sier, som føler jeg har blitt ført bak lyset, at han fader ikke har jobbet for oss slik han har holdt på? Han mener han har jobbet for oss, også det siste året han har møtt henne. Derfor han ble så lenge hos meg fordi han ville være sikker. Så hva tenker dere? Skal sende mannen linken. Svar deres mening, ikke som en medsøster. 

Anonymkode: ddebf...5ef

Fortsetter under...

Østerdølen skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde reagert som deg.Man jobber ikke med et forhold samtidig som man ligger med andre damer,det er det ultimate sviket.Hadde han synes det var greit om det var andre veien tro?

Haha aldri! Hvis jeg blir sjekket opp på byen, står å prater med en mann ol kommer han løpende fra andre siden av rommet, legger hånden sin rundt meg og kysser meg. For å «markere» seg føler jeg. Typisk han å «hei. Mads, ektemannen til Lene. Hvem er du?». Alltid vært sjalu. Det kan være en kollega for alt han vet, broren til noen jeg kjenner. Han slipper alt han har i hendene å kommer bort. 

hi

Han vil være venner? Venner går ikke bak ryggen på hverandre, bedrar og lyver slik han har gjort, så jeg synes reaksjonen din er helt rimelig.

Personlig hadde jeg nok reagert enda kraftigere enn det du gjør. 

HvittHus skrev (Akkurat nå):

Han vil være venner? Venner går ikke bak ryggen på hverandre, bedrar og lyver slik han har gjort, så jeg synes reaksjonen din er helt rimelig.

Personlig hadde jeg nok reagert enda kraftigere enn det du gjør. 

Jeg har lenge følt meg behandlet som dritt. Følt meg mindre prioritert fra hans side. Alltid mye som er viktigere enn meg. Jeg har holdt fast på det trygge, på hvordan ting var for mange år siden, skammet meg for at ekteskapet skulle ryke. Jeg ville prøve alt, å ha god samvittighet i ettertid hvis brudd. Nå føler jeg meg fri på en rar måte. Han ødela oss, å jeg føler at jeg fikk det jeg trengte for å kunne avslutte fysisk, psykisk og emosjonelt. Dette er for dumt. Så sitter å føler meg fri. Jeg har grått i 6mnd , jeg har blitt ført bak lyset. No more tears!

hi

Annonse

Han har jo ikke "jobbet med forholdet" imens han har holdt på med hun andre, det er ikke sånn det funker i et forhold. 

Han har fullstendig sabotert din tillit til ham. 

Og så er han i tillegg furten fordi du blir "sur"? 

Du har all grunn i verden for å være "sur", han har sveket deg, løyet for deg og bedratt deg.

En så stusselig "mann" er virkelig ikke noe å samle på. 

"Du trenger ikke å være så sur, det har ikke skjedd så ofte"??!!??!@#€%^ Sånn snakker umodne 14 åringer. Herregud, han der kan ta seg ei bolle. 

Skjønner deg skikkelig godt, du har all rett og grunn til å reagere som du gjør.

Anonymkode: ca73a...68f

Jeg tenker at han har vært utro, så selvfølgelig har du rett til å kaste han ut av soverrommet, badet når du bruker det osv. Deres forhold er nå helt platonisk, for han sviktet når han valgte å ha sex med en annen dame.

Man jobber ikke med forholdet til en dame samtidig som man har sex med en annen!

Men jeg er ikke en person som blir sint og sur, så der hadde nok jeg reagert annerledes enn deg. Jeg tenker at man må kunne ha en okei tone når man skal følge opp barn, svigerbarn, barnebarn og storfamilie. At familieselskaper osv blir hyggelig, selv om man ikke er kjærester lenger.

Jeg tenker at mannen har mange gode sider siden du en gang valgte han, har vært sammen med han i 15 år og har barn med han. Det er de sidene du nå må fokusere på når dere skal bygge en ny relasjon som medlemmer i en felles storfamilie, uten å være kjærester.

At han kaller deg teit, dum, barnslig, fucka i hodet osv er helt uakseptabelt. Han må også gjøre en innsats nå for å beholde et greit forhold til deg som sin ekskone og mor til hans barn.

Dere må flytte fra hverandre så fort som mulig, og starte på nytt uten den andre. Han har oppført seg veldig egoistisk og må betale prisen for det. Jeg hadde heller aldri hatt han på badet når jeg dusja, delt seng eller sofa med han. Hadde han sittet i sofaen og sett tv hadde jeg satt med med pc i et annet rom, armkroken hadde vært 100% uaktuelt. Dere er ikke kjærester lenger, og skal selvfølgelig ikke oppføre dere som det.

Anonymkode: 94bd6...7ab

the amazing spidermamma skrev (40 minutter siden):

Han har jo ikke "jobbet med forholdet" imens han har holdt på med hun andre, det er ikke sånn det funker i et forhold. 

Han har fullstendig sabotert din tillit til ham. 

Og så er han i tillegg furten fordi du blir "sur"? 

Du har all grunn i verden for å være "sur", han har sveket deg, løyet for deg og bedratt deg.

En så stusselig "mann" er virkelig ikke noe å samle på. 

Helt enig i dette ⬆️

Det ultimate svik i mine øyne, det er det i min manns øyne også, så ingen mening fra medsøster. Da sikter jeg til løgnen angående forhold på si. Det er lureri, kun til eget beste, fordi man selv ikke ønsker å gi slipp på pose og sekk. Han er usikker, så da holder han det skjult. Hva med deg? Hvorfor har ikke du rett til samme innsikt i hva du skal gi tiden din til? 

Etter en slik handling ville jeg klikket i vinkel om han forsøkt å komme inn i dusjen til og med. Han har jo null respekt for deg! Din kropp, ditt valg, du bestemmer faktisk hvem du vil dele dusj og seng med. Du er ikke hans eiendel altså, ærlig talt. Det gjelder om kjønn er motsatt også, bare for å presisere det. 

Anonymkode: c5b5d...58b

Det er et svik så klart. Å være utro er ugreit uansett.

Dere trenger ikke være venner heller, men bør ha en vennskapelig tone dere i mellom fordi det er best for barna. Foreldre som skilles i uvennskap påvirket barna, og barn er eksperter på å utnytte det eller bli psykisk preget av det. Det er viktig å elske barna mer enn dere hater hverandre.

Og så skjønner jeg kommentaren hans om at det faktisk er barnslig å kaste han ut av badet og soverommet fordi du setter deg selv først. Er han på badet, så må han få gjøre seg ferdig før du bestemmer at nå må han ut, for du skal dusje. Eller at du bestemmer at han ikke får sove på rommet i huset du skal flytte fra fordi det var han som var utro. Det er litt barnslig. Husk at denne aggresjonen påvirker barna, og at dere begge må holde dere fattet så lenge dere må bo i samme hus.

Elsk barna dine mer enn du hater eksen. 

Anonymkode: 51926...608

Annonse

Du overreagerer ikke. Du fortjener å bli behandlet bra. Jobber man med et forhold, samtidig som den ene ligger med andre betyr jo det at han ikke bryr seg om andre enn seg selv. Et forhold skal jo ikke være sånn. Tenker på deg. ❤️ 

Anonymkode: 04b5c...79a

Ignorer han. Det gjør han mer vondt enn om du oppsøker han for å vise at andre er enige med deg. Da føler han bare at han fortsatt har "makt" over deg, over tankene dine, over følelsene dine. For det har han jo, på en måte. Det beste du kan gjøre, for egen del, er å bare glemme han og gå videre med ditt liv. Det er massevis av god fisk der ute, selv om akkurat denne var gjennområtten.

Anonymkode: 34bc0...c21

Han har oppført seg som en umoden drittsekk, han har løyet til deg, bevisst lurt deg og latt deg leve på en løgn, han har vært utro gjentatte ganger i minste et år, han har trolig utsatt deg for smittefare med tanke på seksuelt overførbare infeksjoner. Han har bevisst valgt å sabottere forsøket på å reparere forholdet og ekteskapet.

Og så er han frekk nok til å kalle deg urimelig når du blir sur på ham for dette...

Da er han ikke bare en umoden, løgnaktig drittsekk. Da er han også en veldig manipulerende mann.

At han ikke respekterer dine grenser for nærhet og intimitet viser ikke bare at han ikke har noen respekt for deg, men også at han bruker dette for å utøve en form for fysiske og psykiske trusler mot deg, men forsøker å skjule det bak en maske av å "normalisere" det, og så bruke hersketeknikker for å psyke deg ned ved å si at du er urimelig.

Denne mannen anser jeg som en psykisk voldelig person som er umoden og ikke tar ansvar for eget liv og egne handlinger. Og en slik mann, det er en mann som lett kan bli mer alvorlig voldelig. Jeg hadde aldri tillatt ham å fortsette å bo i huset - eller hadde flyttet ut, for det han gjør mot deg nå, Hi, det ville jeg ansett som trusler fra hans side. Han har allerede vist at han ikke har empati, han har vist at han er ekstremt egoistisk, han har vist at han har sterke manipulerende trekk - og slike menn kan bli farlige.

Om han "bare" er en mann som har kommet helt skjevt ut i eget liv pga. "bare" umoden egosime, da bør han selv nå - etter å ha lest svarene i tråden - selv ta ansvar for å flytte ut og vise at han forstår hva han har gjort mot deg og ekteskapet, og at måten han har behandlet deg i det siste er helt uakseptabel. Om han flytter ut viser han at han forstår, at han respekterer deg (om enn noe sent), og at han har innsett at han må oppføre seg ansvarlig og voksent for å finne løsninger som er til barnas beste i fremtiden. Turer han frem som nå så kommer han til å ødelegge for samarbeidet om barna, og mer enn noen er det barna som da blir skadelidende. Er han - eller vil han være.. - en god far, da tar han nå ansvar, flytter ut slik at han på den måten kan dempe konflikten han selv har skapt mellom dere.

Anonymkode: 0cd80...d7f

Kom deg videre. Glem ham, og ikke gjør et patetisk forsøk på å «straffe» ham ved å vise ham at andre damer mener han er teit. Den største straffen du kan gi ham er å vise at han ikke betyr noe for deg mer.

Anonymkode: 85266...a55

Det er mange sterke meninger om å holde en katt som ren innekatt, men dersom forholdene legges til rette er det ingenting som tyder på at en innekatt har dårligere livskvalitet enn en katt som har mulighet til å være utendørs. I tillegg vil katten være trygg for trafikkulykker, angrep fra andre dyr og ha mye mindre sjanse for å bli borte hjemmefra eller bli smittet av sykdommer.

Anonymkode: 77d65...b81

Ikke svar som en medsøster, skriver du. Men vet du hva; det du skriver tenner alle medsøsterpluggene mine, og sånn behandler man ikke søsteren min! Du kan hilse ham og si at i det han gikk bak ryggen din mistet han tilgangen til deg som emosjonell støtte. Han valgte å seile sin egen sjø. Måtte den være full av skjær og uvær. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er mange sterke meninger om å holde en katt som ren innekatt, men dersom forholdene legges til rette er det ingenting som tyder på at en innekatt har dårligere livskvalitet enn en katt som har mulighet til å være utendørs. I tillegg vil katten være trygg for trafikkulykker, angrep fra andre dyr og ha mye mindre sjanse for å bli borte hjemmefra eller bli smittet av sykdommer.

Anonymkode: 77d65...b81

?😂

Anonymkode: 2faaa...392

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...