Anonym bruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Del Skrevet 20. februar 2024 Når jeg skal sette opp møter eller arrangementer så prøver jeg å finne det beste tidspunktet eller den beste oppgavefordelingen for alle. Tidspunktet/oppgavefordelingen jeg finner er det som er best for gruppen totalt sett, og så rettferdig fordelt på deltagerne som mulig. Da er det ikke sikkert det er optimalt for meg. Av og til treffer jeg på folk som optimaliserer for seg selv. Det er interessant hvor annerledes man må kommunisere med noen som har fokus på å finne det beste for gruppen og for de som optimaliserer for seg selv. For de som har gruppen som fokus kan man også melde inn oppgaver og tidspunkt man kan bidra med hvis krise (de ikke finner noen andre, har for lite folk osv.). For de som optimaliserer for seg selv, kan man ikke det. Har man meldt inn noe settes man der som passer dem best eller det som gjør at de blir raskest ferdig og selv kan ta de beste oppgavene. Da får gjerne noen oppgaver de egentlig ikke vil ha, andre får mye flere oppgaver enn andre osv. Nå mener jeg ikke at man skal bruke mye tid og mye frem og tilbake for å optimalisere for en gruppe. Som regel er det veldig lite som skal til for at alle får det bedre. Men det krever at man har fokus på andre og at man klarer å sette opp en løsning som passer de andre bedre enn den passer seg selv om det er behov for det. Hvordan er det på jobben og rundt andre forpliktelser dere har? Klarer de som organiserer å sette andres behov foran sine egne? Anonymkode: 50d4a...8c4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446064-gruppens-behov-vs-egne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Del Skrevet 20. februar 2024 Å nei. Anonymkode: f5d1a...6f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446064-gruppens-behov-vs-egne/#findComment-150070559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå