Gå til innhold

Dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Ja man står i det, men jeg må jo på jobb? Det var liksom det som var dilemmaet mitt. 
Dette kan i verste fall pågå i uker. Jeg jobber turnus og er avhengig av mannen. 

Jeg vet det er vondt å miste en forelder, jeg har mistet min eneste. Men kunne ikke melde meg ut av hverdagen selv om livet var vondt.

Anonymkode: e3736...881

Da bruker du syk barnepasser dager, om han egentlig skulle passet barna når du er på jobb. Dette er jo tøft for mannen din først og fremst, ikke deg?

Anonymkode: 735fb...3dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Skulle tatt seg ut om de 30% av foreldre som er aleneforsørgere hadde meldt seg ut. 

Anonymkode: 57e6d...038

Mister man foreldre "hver dag"?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå må du lære deg å lese, det er ikke det hun skriver at er problematisk.

Hun skriver at hun er satt opp til å jobbe kveld neste uke.

Anonymkode: 57e6d...038

Hun er altså vant til å la mannen være alene med alt mens hun jobber ugunstige tider, noe som passer dårlig med et familieliv. Og så surver hun med noen dager alene slik mannen må leve sitt liv. Egosentrert...

Skrevet

Det er ikke normalt å kunne melde seg fullstendig ut av livets forpliktelser på ubestemt tid fordi en forelder ligger på det siste. Virkelig ikke. En mor som hadde gjort det samme hadde fått høre at hun var egoistisk og uansvarlig.

Anonymkode: c1fea...f0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke normalt å kunne melde seg fullstendig ut av livets forpliktelser på ubestemt tid fordi en forelder ligger på det siste. Virkelig ikke. En mor som hadde gjort det samme hadde fått høre at hun var egoistisk og uansvarlig.

Nei, det hadde hun ikke. Ikke om hun har en normalt oppegående omgangskrets og familie. Men nå lever jeg heldigvis i en familie og omgangskrets hvor man stiller ganske like krav til menn som til kvinner, og omvendt. 

Anonymkode: ff9ca...ae0

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Selvsagt hadde hun ikke det! Hva er denne greien med å tro at ingen vil kvinner og mødre noe godt. En som er på vei til å miste sin far vil kun møte omtanke og forståelse, om folk rundt er noenlunde normale. 

Anonymkode: 74a20...223

Skrevet

Du finner ei løysing på det ,på eine eller andre måten. Ikkje bekymre din mann med det. La han få den siste tida saman med sine far om han ønsker det. 

Anonymkode: c820e...f7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.2.2024 den 23.41):

Min svigerfar ligger for døden. Han har vært syk lenge, men nå er det på det siste. Det er naturligvis trist, men samtidig naturens gang. 
Det som er vanskelig er at mannen min sitter ved hans side døgnet rundt. Det har han gjort i snart ti dager. Og ingen vet om det er snakk om timer, dager eller uker igjen. 
Og jeg er så sliten av å holde hus og hjem alene. Ungene er små og trenger konstant tilsyn. De minste går i barnehage og hun eldste i andre klasse, så de er for små til å klare seg alene. Og jeg jobbet kveld/natt neste uke, men mannen mener jeg bør ringe meg syk. Det kan jeg jo ikke. Hva gjør andre folk i sånne situasjoner? 

Anonymkode: e3736...881

Du bør fikse deg en sykemelding ja. Forklar legen din situasjonen, og si at du er veldig sliten og stresset. I en overgangsfasen så bør du få en sykemelding for en uke eller to. Eller så må andre familiemedlemmer komme og være hos ungene dine mens du jobber. Har du egne foreldre eller søsken som har mulighet for det? 

Skrevet

Jeg satt hos min bestemor dag og natt, mannen satt hos sin far på samme måte. Vi måtte jo bare hjelpe hverandre 

Anonymkode: c224e...75a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...