Anonym bruker Skrevet 18. februar 2024 #1 Del Skrevet 18. februar 2024 Datteren min har to venninner som har sosiale medier. Hun ene er ok, og respekterer at datteren min ikke har dette. Hun andre tar telefonen til datteren min, laster ned apper, lager bruker (se her, sånn lager du deg bruker med aldersgrense), og prøver å overtale datteren min til ting hun ikke vil evt ikke får lov til. Vet dette både fordi datteren min har fortalt meg ting, og jeg overhørte de i dag slik at jeg vet at dette faktisk stemmer. Venninna var her i dag, og har fått snap. Hun lastet ned snap på telefonen til datteren min. Men datteren min la mobilen sin i stua hos meg, og spurte om jeg kunne slette den. Jeg hørte venninna sa "hvorfor sa du det? Mamman din hadde aldri funnet ut av dette, du kan gjøre hva du vil uten at hun merker det". Altså?? Jeg er ikke vant til drittunger, så jeg lurer på: er dette vanlig, noe jeg må godta, og heller snakke med min datter om? Eller er det noe jeg bør ta opp med venninnas mor? Anonymkode: c5707...f52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Del Skrevet 18. februar 2024 Hadde jeg overhørt det, hadde jeg gitt beskjed, på en ordentlig måte at det der ikke er ok. Jeg hadde ikke kjeftet, men tatt en prat om det. Altfor mange unger i dag mangler denne trygge, hyggelige, men bestemte voksenpersonen som setter grenser på en god måte. Anonymkode: 9bde5...db7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Datteren min har to venninner som har sosiale medier. Hun ene er ok, og respekterer at datteren min ikke har dette. Hun andre tar telefonen til datteren min, laster ned apper, lager bruker (se her, sånn lager du deg bruker med aldersgrense), og prøver å overtale datteren min til ting hun ikke vil evt ikke får lov til. Vet dette både fordi datteren min har fortalt meg ting, og jeg overhørte de i dag slik at jeg vet at dette faktisk stemmer. Venninna var her i dag, og har fått snap. Hun lastet ned snap på telefonen til datteren min. Men datteren min la mobilen sin i stua hos meg, og spurte om jeg kunne slette den. Jeg hørte venninna sa "hvorfor sa du det? Mamman din hadde aldri funnet ut av dette, du kan gjøre hva du vil uten at hun merker det". Altså?? Jeg er ikke vant til drittunger, så jeg lurer på: er dette vanlig, noe jeg må godta, og heller snakke med min datter om? Eller er det noe jeg bør ta opp med venninnas mor? Anonymkode: c5707...f52 Dette tar du selvfølgelig opp med jentas mor. Anonymkode: cc01d...ac9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Del Skrevet 19. februar 2024 Slikt hadde jeg gitt beskjed om der og da at ikke var lov hos oss og jeg hadde gitt moren beskjed om det. Mine unger har måtte forholde seg til aldersgreenser på slikt. Eller de fikk instagram før de var gamle nok siden det var eneste måten onkel som jobbet i Keny fikk kontakt med omverden på og upraktisk å bruke min siden jeg jobbet turnus. Men de overholdt at onkel vsr den eneste de skulle ha kontakt med der og det ikke var for å titte rundt på ellers. Anonymkode: 9c6db...992 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg forundrer meg egentlig over at ikke flere foreldre installerer foreldrekontroll på telefoner de gir sine barn. Da kan verken de eller vennene deres laste ned apper på telefonen deres i skjul. Vi kan stole på dem så mye vi vil, men så kommer det til gruppepress og ikke alle har impulskontrollen helt i orden, og så kommer man opp i problemstillinger som kunne vært en ikke-sak. Jeg mener det er fryktelig naivt å gi en åtte-ni-tiåring et så kraftfullt verktøy som en telefon er, uten å ta reell kontroll på bruken. Anonymkode: a862f...c4e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #6 Del Skrevet 19. februar 2024 Min 14-åring får ikke lastet ned nye apper uten å vi foreldre får forespørsel. Det burde di ordne for din datter. Anonymkode: cf950...01e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Del Skrevet 19. februar 2024 Dersom vår 11-åring installerer noe på telefonen sin får jeg e-post med hvilken app det er, samt beskrivelse av den. Hun vet at hun ikke får lov til å installere Facebook, Instagram, Sanpchat, Tiktok og lignende. Gjør hun det vil de bli avinstallert med en gang. Prøver hun igjen så vil telefonen bli inndratt for en periode. Anonymkode: 8fd4b...77b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Datteren min har to venninner som har sosiale medier. Hun ene er ok, og respekterer at datteren min ikke har dette. Hun andre tar telefonen til datteren min, laster ned apper, lager bruker (se her, sånn lager du deg bruker med aldersgrense), og prøver å overtale datteren min til ting hun ikke vil evt ikke får lov til. Vet dette både fordi datteren min har fortalt meg ting, og jeg overhørte de i dag slik at jeg vet at dette faktisk stemmer. Venninna var her i dag, og har fått snap. Hun lastet ned snap på telefonen til datteren min. Men datteren min la mobilen sin i stua hos meg, og spurte om jeg kunne slette den. Jeg hørte venninna sa "hvorfor sa du det? Mamman din hadde aldri funnet ut av dette, du kan gjøre hva du vil uten at hun merker det". Altså?? Jeg er ikke vant til drittunger, så jeg lurer på: er dette vanlig, noe jeg må godta, og heller snakke med min datter om? Eller er det noe jeg bør ta opp med venninnas mor? Anonymkode: c5707...f52 Og hva sa du til venninnen da du hørte det? Jeg hadde fort fortalt venninnen at sånn er det ikke hos oss, for vi voksne (jeg og pappa'n) kan såpass mye om sånne ting at det er det stor sjanse for at vi kommer til å merke. Og så en prat om hvorfor og hvorfor ikke og det å respektere regler og at i mitt hus gjelder mine (våre) regler enten man bor her eller er på besøk her. Men også gitt klar beskjed at selv om det ikke er lov å gjøre sånn her hos oss, så er det helt trygt å komme å be om hjelp om man har gjort noe dumt. Det siste er veldig viktig. Anonymkode: 9bde5...db7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Del Skrevet 19. februar 2024 Hvorfor får din 11-åring lov å laste ned apper selv? Det er veldig enkelt med skjermtid-begrensninger å gjøre det sånn at en foresatt må tillate app-nedlastninger. Da blir det sånn at om hun vil laste ned en app fra App Store får du en forespørsel på din mobil og om du godkjenner kan hun laste ned appen. Synes det er så rart hvor mange foreldre som ikke har noen restriksjoner eller begrensninger på barnas telefoner. Min 9-åring har ikke telefon ennå, men hun har en iPad, som til syvende og sist er det samme men med støtte skjerm og uten SIM-kort. Hun har ikke tilgang til Safari (nettleser) og ikke på vanlig YouTube, men hun har 15 min daglig med YouTube Kids (etter totalt 15 minutters bruk slutter det å virke). Da kan hun se på det hun vil uten å bli sittende i timesvis og klikke seg rundt mellom videoer. Netflix og NRK Super har hun tilgang til lengre tidsrom. I stedet for iPhone har hun Apple Watch med SIM-kort (med eget mobilnr så det er en telefon) som er satt opp for barn, så igjen har vi begrenset en hel del ting. Hun kan ikke ringe/melde eller ringes/meldes til av hvem som helst. Kun av telefonnummer vi «hvitelister». Da risikerer vi ikke at hun kontaktes av eldre menn osv. og hun blir ikke sittende å spille på telefonen, selv om vi kan nå henne og hun kan nå oss (og vi kan også se hvor hun er hen om vi trenger det), som hun hadde kunnet gjøre med en «vanlig mobil» Hun har hatt en Apple Watch med SIM-koret i et par år, men kommer nok til å få en iPhone i løpet av året. Da med begrensninger, som å ikke kunne laste ned apper uten tillatelse, og innholdsperring basert på alder. Dette har hun på både Apple Music og Netflix i dag, så hun ikke ser ting som ikke er beregnet for barn på hennes alder. Jeg synes det er sløvt at mange foreldre ikke bryr seg om disse tingene og gir barna fri tilgang til alt på nett/youtube osv Anonymkode: 2ec66...7d1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg forundrer meg egentlig over at ikke flere foreldre installerer foreldrekontroll på telefoner de gir sine barn. Da kan verken de eller vennene deres laste ned apper på telefonen deres i skjul. Vi kan stole på dem så mye vi vil, men så kommer det til gruppepress og ikke alle har impulskontrollen helt i orden, og så kommer man opp i problemstillinger som kunne vært en ikke-sak. Jeg mener det er fryktelig naivt å gi en åtte-ni-tiåring et så kraftfullt verktøy som en telefon er, uten å ta reell kontroll på bruken. Anonymkode: a862f...c4e Men hvorfor skal min datter straffes for at venninna er idiot? Jeg har family link og ser alle appene hennes, inkl. tidsbruk. Jeg orker ikke godkjenne alle nedlastinger av gratis apper når jeg vet at hun er til å stole på. Hun laster ned frisørspill, sminkespill o.l og jeg kan ikke godta hvert eneste spill. Hun vet hva som er ok og ikke, og er veldig flink til å følge disse reglene. Jeg kan ikke sette på godkjenning fordi hun enkelte ganger har bedritne folk på besøk. Anonymkode: c5707...f52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Min 14-åring får ikke lastet ned nye apper uten å vi foreldre får forespørsel. Det burde di ordne for din datter. Anonymkode: cf950...01e 14? Oi, nei det skal jeg ikke ordne. Se svar over. Anonymkode: c5707...f52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #12 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dersom vår 11-åring installerer noe på telefonen sin får jeg e-post med hvilken app det er, samt beskrivelse av den. Hun vet at hun ikke får lov til å installere Facebook, Instagram, Sanpchat, Tiktok og lignende. Gjør hun det vil de bli avinstallert med en gang. Prøver hun igjen så vil telefonen bli inndratt for en periode. Anonymkode: 8fd4b...77b Samme her, får beskjed. Rakk ikke å se at den var installert før hun selv kom med telefonen og sa ifra. Samme regler her, men jeg inndrar ikke telefonen pga noe andre gjør. Dette har skjedd to ganger, KUN de to gangene denne venninna har vært her. Anonymkode: c5707...f52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #13 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor får din 11-åring lov å laste ned apper selv? Det er veldig enkelt med skjermtid-begrensninger å gjøre det sånn at en foresatt må tillate app-nedlastninger. Da blir det sånn at om hun vil laste ned en app fra App Store får du en forespørsel på din mobil og om du godkjenner kan hun laste ned appen. Synes det er så rart hvor mange foreldre som ikke har noen restriksjoner eller begrensninger på barnas telefoner. Min 9-åring har ikke telefon ennå, men hun har en iPad, som til syvende og sist er det samme men med støtte skjerm og uten SIM-kort. Hun har ikke tilgang til Safari (nettleser) og ikke på vanlig YouTube, men hun har 15 min daglig med YouTube Kids (etter totalt 15 minutters bruk slutter det å virke). Da kan hun se på det hun vil uten å bli sittende i timesvis og klikke seg rundt mellom videoer. Netflix og NRK Super har hun tilgang til lengre tidsrom. I stedet for iPhone har hun Apple Watch med SIM-kort (med eget mobilnr så det er en telefon) som er satt opp for barn, så igjen har vi begrenset en hel del ting. Hun kan ikke ringe/melde eller ringes/meldes til av hvem som helst. Kun av telefonnummer vi «hvitelister». Da risikerer vi ikke at hun kontaktes av eldre menn osv. og hun blir ikke sittende å spille på telefonen, selv om vi kan nå henne og hun kan nå oss (og vi kan også se hvor hun er hen om vi trenger det), som hun hadde kunnet gjøre med en «vanlig mobil» Hun har hatt en Apple Watch med SIM-koret i et par år, men kommer nok til å få en iPhone i løpet av året. Da med begrensninger, som å ikke kunne laste ned apper uten tillatelse, og innholdsperring basert på alder. Dette har hun på både Apple Music og Netflix i dag, så hun ikke ser ting som ikke er beregnet for barn på hennes alder. Jeg synes det er sløvt at mange foreldre ikke bryr seg om disse tingene og gir barna fri tilgang til alt på nett/youtube osv Anonymkode: 2ec66...7d1 Mulig noen foreldre er sløve, men det du gjør er jo drøyt. Datteren min er 11 år, svært moden og til å stole på. Hvorfor behandle henne som en 7-åring? Anonymkode: c5707...f52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #14 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men hvorfor skal min datter straffes for at venninna er idiot? Jeg har family link og ser alle appene hennes, inkl. tidsbruk. Jeg orker ikke godkjenne alle nedlastinger av gratis apper når jeg vet at hun er til å stole på. Hun laster ned frisørspill, sminkespill o.l og jeg kan ikke godta hvert eneste spill. Hun vet hva som er ok og ikke, og er veldig flink til å følge disse reglene. Jeg kan ikke sette på godkjenning fordi hun enkelte ganger har bedritne folk på besøk. Anonymkode: c5707...f52 Uff, du er skremmende naiv. Anonymkode: 2a7c8...d9f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #15 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men hvorfor skal min datter straffes for at venninna er idiot? Jeg har family link og ser alle appene hennes, inkl. tidsbruk. Jeg orker ikke godkjenne alle nedlastinger av gratis apper når jeg vet at hun er til å stole på. Hun laster ned frisørspill, sminkespill o.l og jeg kan ikke godta hvert eneste spill. Hun vet hva som er ok og ikke, og er veldig flink til å følge disse reglene. Jeg kan ikke sette på godkjenning fordi hun enkelte ganger har bedritne folk på besøk. Anonymkode: c5707...f52 Du orker ikke godkjenne? Så mange nedlastninger kan det da vel ikke dreie seg om? Isåfall bør du gjøre noe med det... Anonymkode: 66dc8...ecd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 19. februar 2024 #16 Del Skrevet 19. februar 2024 (endret) Anonym bruker skrev (14 timer siden): Datteren min har to venninner som har sosiale medier. Hun ene er ok, og respekterer at datteren min ikke har dette. Hun andre tar telefonen til datteren min, laster ned apper, lager bruker (se her, sånn lager du deg bruker med aldersgrense), og prøver å overtale datteren min til ting hun ikke vil evt ikke får lov til. Vet dette både fordi datteren min har fortalt meg ting, og jeg overhørte de i dag slik at jeg vet at dette faktisk stemmer. Venninna var her i dag, og har fått snap. Hun lastet ned snap på telefonen til datteren min. Men datteren min la mobilen sin i stua hos meg, og spurte om jeg kunne slette den. Jeg hørte venninna sa "hvorfor sa du det? Mamman din hadde aldri funnet ut av dette, du kan gjøre hva du vil uten at hun merker det". Altså?? Jeg er ikke vant til drittunger, så jeg lurer på: er dette vanlig, noe jeg må godta, og heller snakke med min datter om? Eller er det noe jeg bør ta opp med venninnas mor? Anonymkode: c5707...f52 Drittunger får ikke være med hjem, og det får de fremmede ungene også forklart. Oppdra de besøkende du har i hus, og om de ikke lar seg oppdra så er det stengt dør. Endret 19. februar 2024 av sug lut Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #17 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): 14? Oi, nei det skal jeg ikke ordne. Se svar over. Anonymkode: c5707...f52 At du er lat er jo ditt problem. Anonymkode: cf950...01e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. februar 2024 #18 Del Skrevet 19. februar 2024 Tok du ikke dette med en gang? Jeg hadde lett tatt en prat med denne venninnen og forklart at dette ikke er lov hos oss, og slik oppførsel (eller oppfordring til det) ikke er lov i vårt hus. Jeg hadde informert om at jeg kom til å ta en prat med hennes mor, og at hun evt måtte gå hjem dersom hun ikke kan forholde seg til reglene hjemme hos oss. Av og til må man faktisk oppdra andres unger også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #19 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Uff, du er skremmende naiv. Anonymkode: 2a7c8...d9f Nei, ikke når jeg har en liste over alle apper og kan sjekke jevnlig. Hun er en forsiktig type som er til å stole på. Det kan endre seg, men jeg snakker om per nå. Jeg kjenner barnet mitt bedre enn du gjør. Anonymkode: c5707...f52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 19. februar 2024 #20 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg er enig med dem som svarer at dette burde du jo konfrontert venninnen med der og da. "Hei, her i huset er det vi voksne som bestemmer. Jeg liker ikke at du ber Selma om å prøve å lure oss. Hvis jeg hører noe sånt igjen, kan du ikke være her mer, for da blir det vanskelig for meg å stole på deg". Om jeg hadde tatt det med moren eller ikke, avhenger av hvilken relasjon jeg hadde med henne. Jeg har gjennom årenes løp blitt litt desillusjonert når det gjelder andre foreldres villighet til å ta imot tilbakemeldinger. Og så ville jeg snakket med min egen datter om det å si nei og stå imot press fra jevnaldrende. En app på telefonen er én ting, men snart er det rus, sex, innetider, nasking i butikker osv. Hvem vil man være venninne med, og hvem blir man hvis man ikke klarer å si ifra til venner? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #21 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Min 14-åring får ikke lastet ned nye apper uten å vi foreldre får forespørsel. Det burde di ordne for din datter. Anonymkode: cf950...01e Nei hi trenger jo ikke det, da hun åpenbart kan stole på dattera si. Det var jo dattera som kom og ba moren slette. Anonymkode: 3b55a...63c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #22 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Men hvorfor skal min datter straffes for at venninna er idiot? Jeg har family link og ser alle appene hennes, inkl. tidsbruk. Jeg orker ikke godkjenne alle nedlastinger av gratis apper når jeg vet at hun er til å stole på. Hun laster ned frisørspill, sminkespill o.l og jeg kan ikke godta hvert eneste spill. Hun vet hva som er ok og ikke, og er veldig flink til å følge disse reglene. Jeg kan ikke sette på godkjenning fordi hun enkelte ganger har bedritne folk på besøk. Anonymkode: c5707...f52 Nå har du jo allerede innsyn via familylink og god dialog med barnet, så eneste grunn til å eventuelt sette på godkjenning måtte vært at hun med foreldrekontroll slipper å stå i slike konflikter med «bedritne» folk. Enda bedre er det jo om du snakker med «idiotungen» og informerer foreldrene hennes om lureriet. Det aller beste ville være om det får dem til å installere foreldrekontroll på sitt barns telefon. Anonymkode: a862f...c4e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #23 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Uff, du er skremmende naiv. Anonymkode: 2a7c8...d9f Enig i det. Skikkelig slit dette å være foreldre og måtte godta eller avslå appene barna laster ned. En prat om hva som er greit før det lastes ned kan anbefales. Anonymkode: bf2f9...add Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 19. februar 2024 #24 Del Skrevet 19. februar 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Enig i det. Skikkelig slit dette å være foreldre og måtte godta eller avslå appene barna laster ned. En prat om hva som er greit før det lastes ned kan anbefales. Anonymkode: bf2f9...add Eg har heller ikkje på førehandsgodkjenning. Det er meir enn bra nok å få oversikt over kva som er lasta ned, skulle det lastast ned noko som ikkje er innafor får vi ta ein prat om det. Førebels har sjetteklassingen spurt om å få ha snapchat og innretta seg etter svaret. Ingen nedlasting av app. Slik eg ser det er det dumt å skru av barnas eiga vurdering av kva som er greit å ikkje. Og det er jo fort det som skjer om det er "last ned alt og sjå kva som slepp gjennom sensur". Det er ikkje lenge til dei er over aldersgrenser, og det er også begrensa kor kenge ein kan overvåke. Eg tenker at overgangen til å vere på sjølvstyr må vere gradvis. Ikkje frå null til full. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2024 #25 Del Skrevet 19. februar 2024 Klassisk dib. Dattera til hi har gjort alt riktig, venninna hennes har gjort alt feil, og likevel er det hi som er naiv og teit 🤣 Anonymkode: 3b55a...63c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446043-11-%C3%A5ringer-sosiale-medier%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC%F0%9F%A4%AC/#findComment-150070509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå