Gå til innhold

Hvor vondt synes du det er å bli stukket av veps?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg er allergisk, og har så langt unngått vepsestikk. 

Anonymkode: 634fe...889

Hvordan vet du at du er allergisk? Allergi utvikles som oftest gradvis, fordi kroppen bygger opp antistoffer etter første stikk. Det vil si at risikoen for allergisk reaksjon og smerte øker for hver gang man stikkes.

https://www.nrk.no/livsstil/_-jeg-kan-do-av-vepsestikk-1.11876194

Anonymkode: e3c34...a32

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Da er du ekstremt stor og vid der nede. 

Anonymkode: 9ba17...31b

Det er ikke nødvendigvis der nede man har smerter når man føder. Da jeg fødte min første fantes det ikke vondt i underlivet, med andre kjente jeg det litt. 

Anonymkode: 89538...f67

Jeg vet ikke helt hva jeg driver med, men blir stukket minst to ganger hver eneste sommer. Hvor vondt det gjør kommer an på hvor på kroppen for min del. Armen har vært helt ok, svir litt. Inni munnen, på øyet, halsen oppe ved øret og lysken har vært ganske så vondt. Men det varer jo heldigvis ikke så lenge, så vil si jeg har opplevd ting som er mye verre. På en skala fra 0-10: på armen 1, de andre plassene jeg nevnte 3-4 (men igjen, det varer jo toppen 1 time).

Anonymkode: 84b8b...17f

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Da er du ekstremt stor og vid der nede. 

Anonymkode: 9ba17...31b

Ja, for er man stor og vid nok der nede så sklir bare ungen ut.

Om mulig den dummeste kommentaren jeg har sett på lenge her inne….

Anonymkode: ea285...75f

Hmm, ikke så veldig vondt, men etter at jeg tråkka i et jordvepsebol for noen år siden, reagerer jeg på vepsestikk med å få veldig høy puls, jeg blir svimmel og kvalm. Ubehaget er større for meg enn selve smerten. Det jeg har merket de siste gangene er at vepsestikket klør helt infernalsk i flere dager etterpå, det kan jeg ikke huske at det gjorde tidligere.  

Har aldri blitt stukket av veps, jeg springer som en gal bare jeg hører en😆

Jeg har blitt stukket av en humle på ankelen. Kjente noe på ankelen og presset den andre foten mot der jeg kjente noe, så da presset jeg humlen og brodden inn i foten så den satt seg fast der. Måtte dra den ut. Det gjorde ikke vondt, det svei bare bittelitt, men jeg ble uvel og hovnet opp.

Anonymkode: a6851...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...