Gå til innhold

5 uker ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har kun 5 uker ferie og der partner kun har 5 uker ferie, og ingen avspasering.Hvordan fordeler dere ferieukene slik at ungene får litt fri i vinterferie/høstferie?

Jeg jobber hver 3.jul og de årene jeg ikke jobber, har jeg kun 3 uker på sommeren for å fordele resten på jul/påske og enkeltdager. Mannen tar 4 uker på sommeren, så barna får alltid 4 uker. 

Anonymkode: 6f24c...7cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørge for å ha jobber som er fleksible. Ungene mine har alltid hatt full ferie både jul, vinterferie, påskeferie, pinse og full sommerferie. Ingen Sfo eller nødløsning eller sommerskole.

Anonymkode: f5f25...0b3

Skrevet

Må jo bare dele oss, noen år har hele familien 1 uke ferie sammen, andre 2 uker.

Så deles resten av fridagene til ungene med det vi kan. 
Sånn er det bare noen år

Anonymkode: 49503...643

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sørge for å ha jobber som er fleksible. Ungene mine har alltid hatt full ferie både jul, vinterferie, påskeferie, pinse og full sommerferie. Ingen Sfo eller nødløsning eller sommerskole.

Vi har alltid 3 uker sammen i sommerferien, forresten.

Skrevet

Vi har som regel bare to uker samtidig om sommeren. En av oss tar tidlig ferie, og en tar sen, også overlapper vi hverandre på midten.

Mannen har som regel 4 uker om sommeren, jeg har som regel bare 3.

Om jeg har en uke med ungene først, så to uker sammen hele familien, også han to uker med ungene, så har de hatt 5 uker. De årene jeg har 4 uker ferie har ungene 6 uker sommerferie.

Så tar vi litt fri i påska, og litt i jula. Sjelden de samme dagene.

Høst og vinterferie tar vi noen fridager hver, sjelden sammen. Noen dager har vi noen feriedager, noen ganger tar vi noen dager fri uten lønn.

Det er en kabal mens ungene er små, men det er en ganske kort periode av livet som er sånn.

Anonymkode: becd0...ccf

Skrevet