Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Hei! Vi er godt igang med planlegging av sommerferien, og jeg har vært på nippet til å bestille tur. I utgangspunktet tenkte vi noe charter til Hellas, eventuelt Gran Canaria eller noe i den duren. Men jeg begynner jo å overtenke. Nå har det vært mye både av ekstremvarme og skogbranner sørover. Er det helt på jordet å bestille sydentur? (Tenker ikke miljøhensyn her, men om risikoen for ekstremvarme, branner osv er høy også nå i sommer). Vurderer nå å se om vi får leid noe på sørlandet. Eneste jeg vet, er at jeg trenger sol og varme. Merker fortsatt at fjorårets sommer var dårlig. Fikk ikke nok sol og varme, og var like slapp etter 4 uker ferie siden det regnet mer eller mindre konstant. (Vet dette er I-lands problemer altså). Vi reiser jo med 2 barn, derfor jeg overtenker litt ekstra. Anonymkode: aec2d...8f0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hei! Vi er godt igang med planlegging av sommerferien, og jeg har vært på nippet til å bestille tur. I utgangspunktet tenkte vi noe charter til Hellas, eventuelt Gran Canaria eller noe i den duren. Men jeg begynner jo å overtenke. Nå har det vært mye både av ekstremvarme og skogbranner sørover. Er det helt på jordet å bestille sydentur? (Tenker ikke miljøhensyn her, men om risikoen for ekstremvarme, branner osv er høy også nå i sommer). Vurderer nå å se om vi får leid noe på sørlandet. Eneste jeg vet, er at jeg trenger sol og varme. Merker fortsatt at fjorårets sommer var dårlig. Fikk ikke nok sol og varme, og var like slapp etter 4 uker ferie siden det regnet mer eller mindre konstant. (Vet dette er I-lands problemer altså). Vi reiser jo med 2 barn, derfor jeg overtenker litt ekstra. Anonymkode: aec2d...8f0 Selv er jeg avhengig av sol og varme så for min del blir det hvert år tur til varmere strøk. Jeg ville bestilt tur hvis jeg var deg. Ville dog bestilt noe med ac og tett på havet. Både fordi det er deilig med nærthet til havet pga bading, men også fordi det blåser mer der. Velg gjerne greske øyer som er kjent for å være vindfulle. Da slipper du stillestående hete😊
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Vi skal til Amalfikysten i år, gleder meg veldig. Bo omtrent på stranden, båtturer, bading og middelalderbyer som står på verdensarvlisten. I pose og sekk i år altså, både se, bade, oppleve og kose oss. Livsviktig for meg med aircondition og havet tett på. Da sover vi godt om natten, og kan bade masse om det blir varmt. https://www.google.com/search?sca_esv=d25cc1ac68398341&q=amalfikysten&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwiuspLDgbOEAxUuGhAIHfj1BgIQ0pQJegQIDxAB&biw=1536&bih=695&dpr=1.25 Anonymkode: 316a7...032
Kira Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 Jeg er også ekstremt glad i sol og varme, og tilbringer hele sommeren i sydligere strøk. Enig i tips ovenfor ang bosted med aircondition og nærhet til havet pga deilig bris. Jeg ville også reist tidlig i ferien. Juni er fantastisk, månedsskiftet mellom juli og august kan bli hett. Vi hadde et par av disse dagene i fjor, og da orket vi nesten ikke noe annet enn å ligge i vannet.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2024 #5 Skrevet 18. februar 2024 Vi var midt i hetebølgen i fjor, slapp heldigvis unna kansellert fly pga brann og streik. Bestemte meg der og da at neste år, da kjører vi. Vi ble stående i varmen både ved henting av bil, som kostet en liten formue, samt gikk en hel dag på en klam flyplass pga forsinkelser. Siste delen der ble vi stående i nesten ett par timer i gate og på en glovarm shufflebuss. Gikk bra for oss, men for de med litt skrantne helse var det direkte farlig. Kjører du ned har du muligheten å reise før om nødvendig også. Anonymkode: fe689...1f7
amandine Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Jeg er så evig takknemlig for hytte! Dit skal jeg i sommer som alle andre somre. Og så blir det Norway Cup og Dana Cup. Sol og varme får eventuelt bli utover vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå