Gå til innhold

"Gått vekk fra å skrive ut Kenacort" sier legen min..Men apoteket er jo fullt..Noen som har fått resept på Kenacort i det siste?

Anbefalte innlegg

Både sønnen min og jeg har vært helt avhengige av Kenacort for å kunne "overleve" våren og sommeren, vi går glipp av alle de fine dagene om vi ikke får den sprøyta. Når solen skinner må vi være inne fordi det gjør så vondt i øynene og vi får ikke sove om nettene fordi det er umulig å puste med nesa. Kenacort har vært en "livredder". Sønnen min gruer seg til våren nå og er så lei seg fordi han ikke orker/kan å være ute når det er solskinn og pollen, Det er helt seriøst grusomt å ikke kunne være ute på sommeren, jeg elsker å bade, jeg elsker solen, jeg elsker å være ute i hagen eller å ta med ett glass vin når været er nydelig.

Sønnen min får ikke spilt fotball, være med venner på stranda, eller bare være sammen med venner ute når det er som verst  

Jeg har i tillegg,  noe så idiotisk for en nordmann, som kuldeallergi og kan ikke være ute når det er mange kuldegrader heller (det er ikke s slitsom egentlig, haha).

Uten kenacort må jeg være inne store deler av sommeren, og jeg begynner nesten å grine av å tenke på det, for jeg eeeelsker sommeren.

Har du fått resept?

Anonymkode: 9c021...be5

Fortsetter under...

Synes det høres veldig rart ut, har du spurt om hva dere kan få istedenfor? Ellers hadde jeg vurdert å bytte lege.

Har dere prøvd allergi vaksine? Jeg er selv ekstremt allergisk, og har nå gått på vaksine mot gress i snart 3 år, og jeg er mye bedre. Jeg er og blitt litt bedre av bjørke allergien. Og neste vaksine jeg skal gå på blir mot bjørk.

Anonymkode: 2af0a...3f5

Er ikke bra å bruke for mye kenacort, en bør heller begynne på vaksine så fort som mulig . Men apotekene har kenacort på lager

Anonymkode: d5a29...b3b

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Men, legen har vel kommet med en begrunnelse, og et alternativ?

Anonymkode: 5d99c...5da

Jeg skrev til legekontoret for å fornye reseptene vår, men fikk det svaret... Har bestilt legetimer til oss nå:)

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Er ikke bra å bruke for mye kenacort, en bør heller begynne på vaksine så fort som mulig . Men apotekene har kenacort på lager

Anonymkode: d5a29...b3b

Alt er bedre enn de plagene vi har altså, velger heller kenacort enn å gå glipp av sommeren 😕

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Synes det høres veldig rart ut, har du spurt om hva dere kan få istedenfor? Ellers hadde jeg vurdert å bytte lege.

Har dere prøvd allergi vaksine? Jeg er selv ekstremt allergisk, og har nå gått på vaksine mot gress i snart 3 år, og jeg er mye bedre. Jeg er og blitt litt bedre av bjørke allergien. Og neste vaksine jeg skal gå på blir mot bjørk.

Anonymkode: 2af0a...3f5

Jeg skal absolutt ta opp det med vaksine når vi er hos legen til uka:)

men jeg synes det er forferdelig å bare bestemme seg for å ikke skrive det ut lenger:/ jeg aner ikke hva annet vi kan få enn allergipiller, livostin og øyefråper jeg? Vi ha forsøkt alt..

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Alt er bedre enn de plagene vi har altså, velger heller kenacort enn å gå glipp av sommeren 😕

Kenacort er kortison er det ikke? Å ta det over tid er aldri førstevalget, men noen ganger må man, selv om det er en del bivirkninger av det.

Snakk skikkelig med legen, for man skal jo leve med den kroppen og de sykdommene man måtte ha. Så han bør ha noen alternativer til dere.

Kenacort er ikke anbefalt, og har ikke vært anbefalt på lenge. Særlig ikke til barn, hvor det er bekymringer om det påvirker veksten.

https://relis.no/sporsmal_og_svar/?id=3-6252

Anonymkode: 4a0aa...008

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kenacort er ikke anbefalt, og har ikke vært anbefalt på lenge. Særlig ikke til barn, hvor det er bekymringer om det påvirker veksten.

https://relis.no/sporsmal_og_svar/?id=3-6252

Anonymkode: 4a0aa...008

Jeg vet at det ikke er anbefalt, men det er verdt det på alle mulige måter like vel. Å være ute på sommeren veier opp mot de eventuelle bivirkningene. Sønnen min kommer til å slite mer av å ikke kunne være sosial, med venner, bortsett fra på sosiale medier og pc spill, når alle endelig er ute og spiller fotball, bader eller flørter med jenter osv.  Når våren kommer må han slutte å spille fotball om han ikke får kenacort

Han er 15 år og vokser fortsatt som gress så veksten hans er det ikke noe problem med:)

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Kenacort er kortison er det ikke? Å ta det over tid er aldri førstevalget, men noen ganger må man, selv om det er en del bivirkninger av det.

Snakk skikkelig med legen, for man skal jo leve med den kroppen og de sykdommene man måtte ha. Så han bør ha noen alternativer til dere.

Ja, jeg skal snakke med ham og jeg skal overtale ham til å skrive det ut, i det minste min sønnen min, Ellers får vi gå til en privat lege:)

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg skal absolutt ta opp det med vaksine når vi er hos legen til uka:)

men jeg synes det er forferdelig å bare bestemme seg for å ikke skrive det ut lenger:/ jeg aner ikke hva annet vi kan få enn allergipiller, livostin og øyefråper jeg? Vi ha forsøkt alt..

Anbefales på det sterkeste, her er vi litt lengre foran i løypa, fra kortison til ferdig vaksinert. Helt annet liv. Bør i hvert fall få det i gang for sønnen, mens prisen er lav til sammenligning. 

Anonymkode: 70e8b...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...