Gå til innhold

Ferietur til danmark

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ok, eg har ikkje kredittkort. Ja, det står kontonummer og beløp i danske kroner. 

Anonymkode: 1f196...e1b

Jeg tror du bør avvente litt før du går videre. Når du har så store problemer med å klare å ordne en tur er det ikke sikkert at det er så lurt at dere reiser utenlands. 

Har du tatt høyde for forskjellig valuta? Og kredittkort bør du absolutt ha om du skal bestille og betale på nett. 

Anonymkode: a7264...483

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Spør du oss om hvordan du skal betale? Unnskyld meg, men jeg begynner å lure litt på din kapasitet her når du sliter med sånne grunnleggende ting 🙈

Kan også være smart å huske at kronekursen er veldig dårlig for oss nå. 1300 danske er for øyeblikket 2000 norske kroner. Sånn at du ikke går på en smell.

Anonymkode: 2eabc...96e

Synes ikkje det var så dumt spørsmål. Det jeg spurte om var når jeg legger inn 7600 kroner i nettbanken, forandrer det seg slik at det går ut 11000 ++ fra konto som er summen i norske kroner.  Trodde ikke kredittkort var lurt fordi vi da ikke har kontroll på økonomien. Har vanlig visa kort.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Synes ikkje det var så dumt spørsmål. Det jeg spurte om var når jeg legger inn 7600 kroner i nettbanken, forandrer det seg slik at det går ut 11000 ++ fra konto som er summen i norske kroner.  Trodde ikke kredittkort var lurt fordi vi da ikke har kontroll på økonomien. Har vanlig visa kort.

Du har ofte mye bedre forsikring hvis du bestiller reiser med kredittkort. Jeg bruker Norwegian sitt, og da får man samtidig poeng som kan brukes på flybilletter. Betaler selvsagt regningen når den forfaller, og da kommer det ingen gebyr.

Anonymkode: 2eabc...96e

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er riktig tenkt at du skal ha respekt for kredittkort, det kan gå galt om man ikke følger godt med og bruker det med fornuft. Men når du bestiller på nett, eller bestiller reiser og på andre måter forskuddbetaler, bør du absolutt bruke kredittkort. Det følger ofte med en reiseforsikring og det er lettere å stoppe betalinger og om du blir utsatt for svindel. En del svindel vil bli automatisk stoppet av kredittkortselskapet.  Bruker du debetkort blir pengene trukket fra kontoen med en gang og da er de ofte tapt eller det krever masse arbeid å få dem tilbake - om du skulle være heldig å klare det. 

Anonymkode: 5af13...391

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvis faktura er i danske kroner og du har lagt inn betalingen i dansk valuta, er nok det ganske riktig. Når du legger inn betaling i valuta vil banken beregne i norske kroner. Derav står det 11 000 +. Valuta er nå 1,53. Dvs 100 danske kroner er 153 norske kroner. Tar du 7600 kr * 1,53 = 11 628. Så det virker til å stemme det 😃

Anonymkode: d4759...c54

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hvis faktura er i danske kroner og du har lagt inn betalingen i dansk valuta, er nok det ganske riktig. Når du legger inn betaling i valuta vil banken beregne i norske kroner. Derav står det 11 000 +. Valuta er nå 1,53. Dvs 100 danske kroner er 153 norske kroner. Tar du 7600 kr * 1,53 = 11 628. Så det virker til å stemme det 😃

Anonymkode: d4759...c54

Takk, akkurat det jeg lurte på 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...