Gå til innhold

Nupper på overarmene 🍓

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det noe som hjelper? Har prøvd krem med salisylsyre en god stund, men ser ikke noe bedring. Finnes det noe på resept som hjelper  

Er det noen som erfaringer? 

Takk

Anonymkode: 913f5...16f

Vet ikke hva slags nupper du mener. Pleier å hjelpe med et bilde. Da kan jeg kanskje hjelpe deg. 

Anonymkode: 01ecf...e6e

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Mannen hadde det før. Her hjalp det med roing og styrketrening og jevnlig badstue… 

Anonymkode: f7822...5bb

Var vel helst badstua som hadde virkning da. Jeg har trent styrke i mange år og de forsvinner ikke av det 

Anonymkode: d56df...aa2

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Takk for tips. Hvilken av dem? Er det ikke flere typer? 

Denne er mest brukt:

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/a-derma-a-dermaa-derma-xeraconfort-xeraconfort,5004968?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAz8GuBhCxARIsAOpzk8zdViqga162NKA2GceXLN1LXI65JQCfGKxo4RVv3-9PVHYmhVTbeiAaAiu7EALw_wcB

så det var først etter at jeg smurte meg jevnlig at det forsvant litt og litt :) 

Anonymkode: 7b876...24d

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

https://nhi.no/sykdommer/hud/papler-nuppete-utslett/keratosis-pilaris

Du har sikkert keratosis pilaris, sjekk linken.

Anonymkode: badb7...b53

Takk, det vet jeg. Lurte på hvilke erfaringer folk har med hva som hjelper mot det.

Prøv en svak kortisonkrem. Jeg bruker det nå og da, sammen med canoderm. Først kortisonkrem. Lar den trekke inn og etterpå canoderm. (Må bruke canoderm på hele kroppen jeg da, men det er av andre grunner). Siden man kan bli "immun" mot kortisol så bruker jeg det ikke hele tiden,- men i perioder. F.eks før og i jula der man vet man skal bruke ermeløse topper, eller annet. Jeg føler jeg ser effekt etter en gangs bruk, men er vel etter 2-3 dager man ser best effekt, det har vel hovedsaklig med at rødheten forsvinner. Er ikke kjemperød, men nok til at det ser verre ut, alle har vel kanskje ikke den rødheten så ikke sikkert kortison hjelper like godt.

Anonymkode: 5916b...6cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...