Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #51 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Far ser barnet annenhver helg, og da må han faktisk klare å prioritere barnet sitt når han har det i ferier. Du kan ikke ha vært mye her inne når du spør om hvorfor tenker du slik rundt at hvis en mor prioriterte barnet sitt så lite som denne faren gjør. Standard her inne er at mor må prioritere barna uansett om det er mulig eller ikke, og må hun ha barnevakt så blir det ofte hylekor her inne. Mens en far som tar ett lite snev av ansvar rosesopp i skyene, og kommer hans jobb i konflikt med barnet så kan man jo ikke kreve at far prioriterer barnet. Når det kommer til hi forstår jeg henne godt, og foreldrene hennes opptrer dårlig hvis de gjør det motsatte av hva hun ber de om. Hi bør egentlig ta en alvorsprat med de rundt å respektere henne som mor og la far ordne opp selv slik at han begynner å tenke barnet først og ikke jobben først. Anonymkode: 4df15...39b Men å respektere far er utelukket? Anonymkode: 35d42...da5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #52 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Far ser barnet annenhver helg, og da må han faktisk klare å prioritere barnet sitt når han har det i ferier. Du kan ikke ha vært mye her inne når du spør om hvorfor tenker du slik rundt at hvis en mor prioriterte barnet sitt så lite som denne faren gjør. Standard her inne er at mor må prioritere barna uansett om det er mulig eller ikke, og må hun ha barnevakt så blir det ofte hylekor her inne. Mens en far som tar ett lite snev av ansvar rosesopp i skyene, og kommer hans jobb i konflikt med barnet så kan man jo ikke kreve at far prioriterer barnet. Når det kommer til hi forstår jeg henne godt, og foreldrene hennes opptrer dårlig hvis de gjør det motsatte av hva hun ber de om. Hi bør egentlig ta en alvorsprat med de rundt å respektere henne som mor og la far ordne opp selv slik at han begynner å tenke barnet først og ikke jobben først. Anonymkode: 4df15...39b Jøss, hvor har du lest dette? Jeg har ikke sett hylekoret du har sett, og det er på ingen måte standard at mor må prioritere barna om det er mulig eller ikke. Anonymkode: 28ad2...ad4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #53 Del Skrevet 17. februar 2024 Vinterferie og høstferie er jo alltid litt vanskelige ferier etter at barna har startet på skolen. Barna har jo fri mye mer enn det foreldrene har. Med 5 uker ferie og barn som har tilbud i barnehagen forstår jeg godt at foreldre ikke tar ut ferie da, men heller fordeler ferie til f.eks. jul, påske og sommer. Så det at far lar barnet være i barnehagen ser jeg ingen utfordringer med. Da mine gikk i barnehagen var det få barn som hadde vinterferie og høstferie. Nå har far begynt i ny jobb og det kan da være utfordrende med å hente i barnehagen. Det at han kanskje synes det er vanskelig å spørre om å få gå, når han ikke er vant til å spørre om slike hensyn, er forståelig. Selv om de fleste fedre som bare har helgesamvær hadde vært glad for en ekstra uke, er det ikke alle som klarer denne endringen. De er ikke vant med å måtte tilrettelegge, så da blir gjerne dette et stort skritt som de heller planlegger seg bort fra ved hjelp av andre. Jeg tror litt av dette bunner i at HI ønsker at far skal kjenne på hvordan det er å ha et barn alene. Hvordan man må tilpasse arbeidstiden og andre gjøremål. Når far nå skal ha en uke og ikke gjør dette, og attpå til hjelpes av HIs egne foreldre, tror jeg HI føler på en urettferdighet. Jeg hadde ikke tatt denne kampen nå. Barnehagen har ikke fri og far har nettopp fått ny jobb. Om det er slik at far ofte støtter seg på HI for å hente, er det heller der man bør strupe igjen. HI skal ikke være redd for å legge planer fordi hun må være fars sikkerhetsnett. En og annen gang om det kommer et viktig møte eller far sitter fast i trafikken, men ikke hver gang han føler for å jobbe litt lenger for å få unna noe jobb etc. Far må forholde seg til barnehagens åpningstider på sine egne dager. Jeg hadde også tatt en prat med egne foreldre om at det er din hverdagslogistikk som er den vanskeligste over tid, da det er du som har barnet mest og at det er viktigere at de avlaster deg enn at de avlaster far de få gangene han har barnet. Han trenger ikke avlastning, men å tilrettelegge eget liv slik at det passer med ansvar for barn. Anonymkode: 8e859...9e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #54 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): HI’s foreldre syr puter under armene på far her altså. Og det er ikke denne ene gangen, det er faktisk hele helgen og fem hverdager der denne mannen tydeligvis ikke kan hverken hente eller levere i barnehagen fordi han som alle andre småbarnsforeldre har jobb. Det er få som får så mye goodwill som menn med ansvar for barn altså. Både av arbeidsgiver og tydeligvis også eksens foreldre. Anonymkode: 6f8d5...dfb Men han finner en løsning, uavhengig av sin eks, selv om det er hennes foreldre som selv tilbyr seg å stille opp. Alle andre som ikke får til å hente finner løsninger. Ingen blir verbalt halshogd for å finne løsninger på utfordringer, foruten her inne, kun fordi noen snerper mener far må ordne alt selv. Dette er jo mye mer ansvrsfullt enn å la barnet vente til over stengetid?! Ja vel, han har barnet annenhver helg og disse feriene, men jobb nå heller for en mer rettferdig fordeling enn 80/20 eller hva fordelingen er her. Da slipper hi å bekymre seg for at sine foreldre brukes opp til de gangene hun trenger dem selv og kanskje hun heller ikke trenger så mye barnevakt om ungen fordeles likt mellom begge to som har vært med å laget vedkommende. Anonymkode: 78bbb...9b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #55 Del Skrevet 17. februar 2024 Hans uke - hans problem…!? Beklager å si det: Ditt barn, så blir ditt «problem» også… Hva er best for barnet ditt, og hvordan kan du gå frem for at det skal gagne barnet ditt best mulig? Hvilke grep må du gjøre før du reiser til Sverige for å sikre at barnet ditt? ♥️ Anonymkode: b6380...23c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #56 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vinterferie og høstferie er jo alltid litt vanskelige ferier etter at barna har startet på skolen. Barna har jo fri mye mer enn det foreldrene har. Med 5 uker ferie og barn som har tilbud i barnehagen forstår jeg godt at foreldre ikke tar ut ferie da, men heller fordeler ferie til f.eks. jul, påske og sommer. Så det at far lar barnet være i barnehagen ser jeg ingen utfordringer med. Da mine gikk i barnehagen var det få barn som hadde vinterferie og høstferie. Nå har far begynt i ny jobb og det kan da være utfordrende med å hente i barnehagen. Det at han kanskje synes det er vanskelig å spørre om å få gå, når han ikke er vant til å spørre om slike hensyn, er forståelig. Selv om de fleste fedre som bare har helgesamvær hadde vært glad for en ekstra uke, er det ikke alle som klarer denne endringen. De er ikke vant med å måtte tilrettelegge, så da blir gjerne dette et stort skritt som de heller planlegger seg bort fra ved hjelp av andre. Jeg tror litt av dette bunner i at HI ønsker at far skal kjenne på hvordan det er å ha et barn alene. Hvordan man må tilpasse arbeidstiden og andre gjøremål. Når far nå skal ha en uke og ikke gjør dette, og attpå til hjelpes av HIs egne foreldre, tror jeg HI føler på en urettferdighet. Jeg hadde ikke tatt denne kampen nå. Barnehagen har ikke fri og far har nettopp fått ny jobb. Om det er slik at far ofte støtter seg på HI for å hente, er det heller der man bør strupe igjen. HI skal ikke være redd for å legge planer fordi hun må være fars sikkerhetsnett. En og annen gang om det kommer et viktig møte eller far sitter fast i trafikken, men ikke hver gang han føler for å jobbe litt lenger for å få unna noe jobb etc. Far må forholde seg til barnehagens åpningstider på sine egne dager. Jeg hadde også tatt en prat med egne foreldre om at det er din hverdagslogistikk som er den vanskeligste over tid, da det er du som har barnet mest og at det er viktigere at de avlaster deg enn at de avlaster far de få gangene han har barnet. Han trenger ikke avlastning, men å tilrettelegge eget liv slik at det passer med ansvar for barn. Anonymkode: 8e859...9e1 Skilte foreldre har ti uker ferie totalt altså. Det burde ikke være vanskelig. Anonymkode: 6f8d5...dfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #57 Del Skrevet 17. februar 2024 Hi, du får kalle inn far til ny megling og endre samværsavtale og bidrag. Far har åpenbart ikke tid til å ha barnet tilsvarende det som er samværsavtalen nå. Anonymkode: c237a...21e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #58 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skilte foreldre har ti uker ferie totalt altså. Det burde ikke være vanskelig. Anonymkode: 6f8d5...dfb Ja, men det er ikke gitt at man får fordelt de over ulike uker. Overlapper man med et par uker på sommeren blir det bare 8 uker igjen. Høstferie, juleferie, vinterferie, påskeferie og sommerferie er langt mer enn 8 uker, og da er ikke de fem planleggingsdagen tatt høyde for. Anonymkode: d9d6b...36b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #59 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja, men det er ikke gitt at man får fordelt de over ulike uker. Overlapper man med et par uker på sommeren blir det bare 8 uker igjen. Høstferie, juleferie, vinterferie, påskeferie og sommerferie er langt mer enn 8 uker, og da er ikke de fem planleggingsdagen tatt høyde for. Anonymkode: d9d6b...36b Hvordan skal HI klare dette da? Hun har jo alle hverdagene som også betyr alle planleggingsdagene. ok, frem med T-skjea. I år hat har vinter og høstferien, samt to til tre uker om sommeren. Han har plenty med ferie. Anonymkode: 6f8d5...dfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #60 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (9 timer siden): HI’s foreldre syr puter under armene på far her altså. Og det er ikke denne ene gangen, det er faktisk hele helgen og fem hverdager der denne mannen tydeligvis ikke kan hverken hente eller levere i barnehagen fordi han som alle andre småbarnsforeldre har jobb. Det er få som får så mye goodwill som menn med ansvar for barn altså. Både av arbeidsgiver og tydeligvis også eksens foreldre. Anonymkode: 6f8d5...dfb Dette jeg tenker også, mine foreldre begynner også å bli eldre og sliter litt. Det er barnet som kommer først men jeg vil ikke at far skal på en måte bruke mine foreldre som avlastning i SINE dager og ferier bare for de tilbyr seg. Problemet er at plutselig kan ikke mine foreldre passe og har andre ting å gjøre og barnefar ser den som avlastning at «jaja jeg kan jo bare be dem ha barnet». Det må jobb må han finne utav! Like mye som jeg gjorde selv, joda en liten ny og ne passet mine foreldre på barnet men jeg hadde aldri spurt eks svigere om pass av barnet mitt eller forventet at dem skulle ha henne i mine dager Anonymkode: 3ced8...683 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #61 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dette jeg tenker også, mine foreldre begynner også å bli eldre og sliter litt. Det er barnet som kommer først men jeg vil ikke at far skal på en måte bruke mine foreldre som avlastning i SINE dager og ferier bare for de tilbyr seg. Problemet er at plutselig kan ikke mine foreldre passe og har andre ting å gjøre og barnefar ser den som avlastning at «jaja jeg kan jo bare be dem ha barnet». Det må jobb må han finne utav! Like mye som jeg gjorde selv, joda en liten ny og ne passet mine foreldre på barnet men jeg hadde aldri spurt eks svigere om pass av barnet mitt eller forventet at dem skulle ha henne i mine dager Anonymkode: 3ced8...683 Men du er ikke han. Han må få finne sin måte å organisere dette på. Du har ingenting med hva han gjør når han har ansvaret for barna. Slik er det å ikke bo sammen med barnefar. Anonymkode: 35d42...da5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #62 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men du er ikke han. Han må få finne sin måte å organisere dette på. Du har ingenting med hva han gjør når han har ansvaret for barna. Slik er det å ikke bo sammen med barnefar. Anonymkode: 35d42...da5 Selvfølgelig har hun noe med det. Hun står helt fritt til å mene at han bør sørge for andre løsninger enn å bruke foreldrene som barnevakt de sjeldne gangene han har barna, og agere på en måte som forhindrer at det skjer. Her klarer åpenbart ikke barnefar å overholde sin del av samværsavtalen, ergo burde den endres. Anonymkode: c237a...21e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2024 #63 Del Skrevet 18. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 16.2.2024 den 18.29): Liker ikke å føle liksom at det er jeg som burde ha hatt barnet i stedet for mine foreldre uansett om de tilbyr seg for han. Jeg skjønner de er utrolig glad i barnet men jeg synes selv barnefar bør stå får egen pass av barnet i sitt samvær. Ellers blir det samme når høstferien kommer og det er hans tur å ha henne der også. At mine foreldre gjør han en bjørnetjeneste Anonymkode: 3ced8...683 Da må du jobbe med følelsen av barmhjertig samaritan, både de og han er voksne mennesker. Kanskje du har godt av å reise bort? Slik at både du og de må forholde seg til realiteten. Anonymkode: 2b8b0...256 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2024 #64 Del Skrevet 18. februar 2024 Moosh skrev (På 16.2.2024 den 18.32): Det er en tjeneste. Ikke en bjørnetjeneste. Nei, fordi de hjelper ham til å ikke måtte ta ansvar selv. Sånn at neste gang han ikke har tid til sitt eget barn så er løsningen enkel. Anonymkode: 02cec...21b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150069994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2024 #65 Del Skrevet 18. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, fordi de hjelper ham til å ikke måtte ta ansvar selv. Sånn at neste gang han ikke har tid til sitt eget barn så er løsningen enkel. Anonymkode: 02cec...21b Hvorfor skal ikke løsningen være enkel når logistikken blir problematisk? Hvorfor skal far straffes? Anonymkode: 35d42...da5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150070012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2024 #66 Del Skrevet 18. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, fordi de hjelper ham til å ikke måtte ta ansvar selv. Sånn at neste gang han ikke har tid til sitt eget barn så er løsningen enkel. Anonymkode: 02cec...21b Så alle som får hjelp med et problem får egentlig en bjørnetjeneste, da løsningen er enkel? Anonymkode: 28ad2...ad4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150070014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 18. februar 2024 #67 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg skjønner deg på en måte, HI. Du blir lei deg på barnets vegne fordi far ikke prioriterer barnet, men jobb. Du har lyst til at han skal være ansvarlig, og finne løsninger der barnets behov kommer først. Jeg har vært i din situasjon, men måtte innse at som skilt hadde jeg ikke noen innvirkning på min eks. Han gjorde sine valg, og så lenge de ikke var ulovlige eller innebar dårlig omsorg, kunne ikke jeg gjøre noe med det. Jeg vet det er vanskelig, men jeg tror du er tjent med å jobbe deg mot samme erkjennelse. Og når han nå synes han må prioritere jobb denne uka, og du skal reise bort, er det ikke da bedre at barnet er sammen med besteforeldre? Å ha en samværsavtale som tar hensyn til skoleferier når barnet ikke går på skole, bør kanskje revurderes? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150070020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2024 #68 Del Skrevet 18. februar 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hvordan skal HI klare dette da? Hun har jo alle hverdagene som også betyr alle planleggingsdagene. ok, frem med T-skjea. I år hat har vinter og høstferien, samt to til tre uker om sommeren. Han har plenty med ferie. Anonymkode: 6f8d5...dfb I første omgang ved ikke å ta ferien uten at hun må ta ferie, f.eks høst- og vinterferie. I samværsavtale heller fokusere på f.eks fordeling av omsorg ved planleggingsdager, og fordele den ferien som barnet har for å ivareta omsorgen. Dersom ferien ikke strekker til, må selvfølgelig mor, akkurat som far, ty til andre løsninger. Her har far takket ja til et tilbud som han anser som det beste for barnet og seg selv. Mor kan selvfølgelig mene hva hun vil om det, men hun er ikke i posisjon til å diktere hverken hvordan far skal løse logistikken, eller hvorvidt hennes foreldre kan tilby seg å ha barnet på ferie i fars uker. (Og da ser jeg bort ifra scenarioer som ikke virker relevante her, som at foreldrene ikke er skikket). Anonymkode: d9d6b...36b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150070036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2024 #69 Del Skrevet 18. februar 2024 Som aleneforelder med samvær hos far annenhver helg, vet jeg godt hvor mange kameler som må svelges. Man står i alt alene, og vil helst ikke be om hjelp. For vi kvinner tenker "mitt barn, mitt ansvar". Også sliter og strever vi med å få hverdagen til å gå opp, går med konstant dårlig samvittighet og huset er aldri "up to date". Men vi smiler oss igjennom dagene og svarer at ting går fint, selv om det til tider kan være litt travelt. For utad skal vi ikke vise at vi syns det er beintøft å være alene med barn. Også ser vi pappa ha kosehelger. Ofte lite grensesetting og utsklidde leggetid er, så vi sitter igjen med en sliten og sur unge på søndag ettermiddag og mest sannsynlig mandag også. Noen ganger kan vi bruker 2-3 dager på å "lande" barnet igjen etter samvær. Så er det én god uke også kommer neste samvær. Ferier er egen greie. Vi vil ha mest mulig ferie med barnet, men ukene går ikke opp. Og ofte holder ikke far ferieavtalene i vinter og høstferie, for det er ikke prioriterte tider for reise. Jeg har hatt disse to feriene i alle år og barnet har vært i bhg, på Sfo og hos besteforeldre. Til syvende og sist kan man bli ganske bitter som bostedsforelder, spesielt om man henger seg opp i og fokuserer på forskjellene og urettferdigheten mellom bosted og samvær. Men det går utover deg selv, barnet og samarbeidet med far. Ift denne konkrete situasjonen, så snu det til at barnet er heldig som får vinterferie med besteforeldre og syns heller synd på far som ikke ser verdien i å være mer sammen med det kule, morsomme, nysgjerrige, gode barnet deres. Anonymkode: cd983...493 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150070064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2024 #70 Del Skrevet 21. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 18.2.2024 den 15.34): Som aleneforelder med samvær hos far annenhver helg, vet jeg godt hvor mange kameler som må svelges. Man står i alt alene, og vil helst ikke be om hjelp. For vi kvinner tenker "mitt barn, mitt ansvar". Også sliter og strever vi med å få hverdagen til å gå opp, går med konstant dårlig samvittighet og huset er aldri "up to date". Men vi smiler oss igjennom dagene og svarer at ting går fint, selv om det til tider kan være litt travelt. For utad skal vi ikke vise at vi syns det er beintøft å være alene med barn. Også ser vi pappa ha kosehelger. Ofte lite grensesetting og utsklidde leggetid er, så vi sitter igjen med en sliten og sur unge på søndag ettermiddag og mest sannsynlig mandag også. Noen ganger kan vi bruker 2-3 dager på å "lande" barnet igjen etter samvær. Så er det én god uke også kommer neste samvær. Ferier er egen greie. Vi vil ha mest mulig ferie med barnet, men ukene går ikke opp. Og ofte holder ikke far ferieavtalene i vinter og høstferie, for det er ikke prioriterte tider for reise. Jeg har hatt disse to feriene i alle år og barnet har vært i bhg, på Sfo og hos besteforeldre. Til syvende og sist kan man bli ganske bitter som bostedsforelder, spesielt om man henger seg opp i og fokuserer på forskjellene og urettferdigheten mellom bosted og samvær. Men det går utover deg selv, barnet og samarbeidet med far. Ift denne konkrete situasjonen, så snu det til at barnet er heldig som får vinterferie med besteforeldre og syns heller synd på far som ikke ser verdien i å være mer sammen med det kule, morsomme, nysgjerrige, gode barnet deres. Anonymkode: cd983...493 Synes mer synd i barnet som har en far som prioterer mer jobben. Når han viste om denne vinterferie, han skal tydeligvis hente barnet hos dem rett etter jobb som er 30 min etter stengetid i barnehagen.. han hadde skrevet fra at barnet skulle i alle dager i barnehagen. Fordi HAN skulle hente og levere. Ja han skal levere om morningene men mine foreldre skal ta over hentingen for han.. ikke hans foreldre tilbyr seg å passe barnet. Så tenker om mine foreldre gir til så vil han se de på en måte som «avlastning» når han ikke orker selv Anonymkode: 3ced8...683 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150070794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2024 #71 Del Skrevet 21. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 18.2.2024 den 10.57): Hvorfor skal ikke løsningen være enkel når logistikken blir problematisk? Hvorfor skal far straffes? Anonymkode: 35d42...da5 Det handler ikke om å straffe far men at han burde ta mer ansvar de få gangene han ser barnet.. da han bare har annen ver helg og noen ferier og jobb så har jo han meste parten fri fra ansvar.. Anonymkode: 3ced8...683 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/3/#findComment-150070796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå