Anonym bruker Skrevet 16. februar 2024 #26 Del Skrevet 16. februar 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor du blander deg i hvordan han ordner seg i sin samværsuke. La nå mannen ordne opp selv så lenge barna har det bra. Anonymkode: 35d42...da5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #27 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Spiller det noen rolle? Far er opptatt med ny jobb, du skal bort, og barnet får noen fine dager hos besteforeldre... Anonymkode: 81f5a...55e Joda bare at avtalen er at FAR skal ha henne ikke besteforeldre. Jeg vil ikke venne han at mine foreldre kan bare ta over Anonymkode: 3ced8...683 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #28 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hyggelig at folk kan hjelpe hverandre litt når det kniper. Foreldrene dine virker rause og fine. Alle som synes han bør «læres opp», bare slutt. Anonymkode: a4cef...b98 Barnefar har bare barnet annet vær helg så jeg synes det er litt trist om han ikke priotere barnet litt.. og om han sier ja til mine foreldres tilbud. Mine foreldre ser barnet mye mer en barnefar. Jeg har sagt til dem at de rett og slett må la han finne utav en løsning selv. De kan ikke alltid hjelpe han i alt. Jeg vet de tenker mer på barnet men barnefar har faktisk like mye ansvar som meg overfor barnet. Anonymkode: 3ced8...683 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #29 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du blander deg i hvordan han ordner seg i sin samværsuke. La nå mannen ordne opp selv så lenge barna har det bra. Anonymkode: 35d42...da5 Mens en mor som hadde bedt eks-svigerforeldre passe barn i vinterferien fordi hun ikke klarte å tilpasse jobbtidene sine, hun hadde fått høre at hun var en dårlig mor som ikke prioriterte barnet hun tross alt bare har 50% av tiden og at hun utnytter eks-svigerforeldre som hun ikke har noe mer med å gjøre og at hun får sørge for barnevakt i sine egne rekker eller helst bare begynne å prioritere barn over jobb, og at hun kanskje bare burde la barnefar overta omsorgen på fulltid siden hun ikke egner seg som mor. BÆNKERS. Anonymkode: c237a...21e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #30 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Mens en mor som hadde bedt eks-svigerforeldre passe barn i vinterferien fordi hun ikke klarte å tilpasse jobbtidene sine, hun hadde fått høre at hun var en dårlig mor som ikke prioriterte barnet hun tross alt bare har 50% av tiden og at hun utnytter eks-svigerforeldre som hun ikke har noe mer med å gjøre og at hun får sørge for barnevakt i sine egne rekker eller helst bare begynne å prioritere barn over jobb, og at hun kanskje bare burde la barnefar overta omsorgen på fulltid siden hun ikke egner seg som mor. BÆNKERS. Anonymkode: c237a...21e Yep så enig.. Jeg har bedt mine foreldre å la han finne utav selv. De trenger ikke å tilby seg. De ble ikke helt fornøyde når jeg sa det så de kommer nok til å spørre likevel.. Liker ikke å føle dårlig samvittighet overfor barnet fordi det er jeg som burde ha barnet og ikke mine foreldre. Mens vis barnefar har barnet så får jeg ikke noe dårlig samvittighet fordi han har like mye ansvar for barnet. Da tenker barnet «hvor er mamma?» Anonymkode: 3ced8...683 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #31 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Mens en mor som hadde bedt eks-svigerforeldre passe barn i vinterferien fordi hun ikke klarte å tilpasse jobbtidene sine, hun hadde fått høre at hun var en dårlig mor som ikke prioriterte barnet hun tross alt bare har 50% av tiden og at hun utnytter eks-svigerforeldre som hun ikke har noe mer med å gjøre og at hun får sørge for barnevakt i sine egne rekker eller helst bare begynne å prioritere barn over jobb, og at hun kanskje bare burde la barnefar overta omsorgen på fulltid siden hun ikke egner seg som mor. BÆNKERS. Anonymkode: c237a...21e Hvorfor mener du det? Det er jo en holdning du må ta på din egen kappe. Anonymkode: 35d42...da5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #32 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Yep så enig.. Jeg har bedt mine foreldre å la han finne utav selv. De trenger ikke å tilby seg. De ble ikke helt fornøyde når jeg sa det så de kommer nok til å spørre likevel.. Liker ikke å føle dårlig samvittighet overfor barnet fordi det er jeg som burde ha barnet og ikke mine foreldre. Mens vis barnefar har barnet så får jeg ikke noe dårlig samvittighet fordi han har like mye ansvar for barnet. Da tenker barnet «hvor er mamma?» Anonymkode: 3ced8...683 Du må øve deg på å slippe kontrollen. Far sin uke, far sitt ansvar. Barnet tenker ikke mer ‘hvor er mamma’ når det er sammen med besteforeldrene som de kjenner godt. Anonymkode: 35d42...da5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #33 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Mens en mor som hadde bedt eks-svigerforeldre passe barn i vinterferien fordi hun ikke klarte å tilpasse jobbtidene sine, hun hadde fått høre at hun var en dårlig mor som ikke prioriterte barnet hun tross alt bare har 50% av tiden og at hun utnytter eks-svigerforeldre som hun ikke har noe mer med å gjøre og at hun får sørge for barnevakt i sine egne rekker eller helst bare begynne å prioritere barn over jobb, og at hun kanskje bare burde la barnefar overta omsorgen på fulltid siden hun ikke egner seg som mor. BÆNKERS. Anonymkode: c237a...21e Hvorfor mener du det? Noe så rart å tenke slik. Anonym bruker skrev (4 timer siden): Yep så enig.. Jeg har bedt mine foreldre å la han finne utav selv. De trenger ikke å tilby seg. De ble ikke helt fornøyde når jeg sa det så de kommer nok til å spørre likevel.. Liker ikke å føle dårlig samvittighet overfor barnet fordi det er jeg som burde ha barnet og ikke mine foreldre. Mens vis barnefar har barnet så får jeg ikke noe dårlig samvittighet fordi han har like mye ansvar for barnet. Da tenker barnet «hvor er mamma?» Anonymkode: 3ced8...683 I alle dager, så rar holdning du har. Tror du barnet tenker "Hvor er mamma" hvis bf har barnet? Og gjør det noe om barnet tenker det? Det er vel bare å forklare hvor mamma er. Anonym bruker skrev (5 timer siden): Barnefar har bare barnet annet vær helg så jeg synes det er litt trist om han ikke priotere barnet litt.. og om han sier ja til mine foreldres tilbud. Mine foreldre ser barnet mye mer en barnefar. Jeg har sagt til dem at de rett og slett må la han finne utav en løsning selv. De kan ikke alltid hjelpe han i alt. Jeg vet de tenker mer på barnet men barnefar har faktisk like mye ansvar som meg overfor barnet. Anonymkode: 3ced8...683 Hvor mye ser du barnet da, det virker som du bruker de mye som barnevakt selv. Anonymkode: 28ad2...ad4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #34 Del Skrevet 17. februar 2024 Veldig mange her misser hovedpoenget: far har ikke barnet annenhver uke, han har helgesamvær og noen ferier. Altså hjelper HI’s foreldre ham å fraskrive seg ansvaret for barnet de få gangene han må gjøre det HI gjør hele tiden, få jobb og foreldrerollen til å fungere. I stedet for å tilbringe den lille tiden han burde være glad for å ha med barnet har han skaffet barnevakt døgnet rundt hele uka. Han tærer også på (den eneste?) avlastningen HI som ellers har alle hverdager har tilgjengelig. Og mødre på mammaforum syns han må få lov fordi han har det så travelt på jobb stakar. En hver mann med interesse og ansvarsfølelse for eget barn hadde søkt ferie. Det var ingen overraskelse at han skulle ha barnet denne uken og det kunne han ordnet med den nye jobben da han fikk den. HI har også rett i at foreldrene gjør ham en bjørnetjenste. De syr puter under armene på ham og konskvensen på sikt er at forholdet til barnet lider. Skjønner veldig godt hva du føler på HI. Tenker dere kan trenge ennrunde på familievernkontoret. Anonymkode: 6f8d5...dfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #35 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Veldig mange her misser hovedpoenget: far har ikke barnet annenhver uke, han har helgesamvær og noen ferier. Altså hjelper HI’s foreldre ham å fraskrive seg ansvaret for barnet de få gangene han må gjøre det HI gjør hele tiden, få jobb og foreldrerollen til å fungere. I stedet for å tilbringe den lille tiden han burde være glad for å ha med barnet har han skaffet barnevakt døgnet rundt hele uka. Han tærer også på (den eneste?) avlastningen HI som ellers har alle hverdager har tilgjengelig. Og mødre på mammaforum syns han må få lov fordi han har det så travelt på jobb stakar. En hver mann med interesse og ansvarsfølelse for eget barn hadde søkt ferie. Det var ingen overraskelse at han skulle ha barnet denne uken og det kunne han ordnet med den nye jobben da han fikk den. HI har også rett i at foreldrene gjør ham en bjørnetjenste. De syr puter under armene på ham og konskvensen på sikt er at forholdet til barnet lider. Skjønner veldig godt hva du føler på HI. Tenker dere kan trenge ennrunde på familievernkontoret. Anonymkode: 6f8d5...dfb Jeg har til dags dato aldri tatt ut vinterferie når barna er i barnehagealder. De dagene vil jeg bruke sammen med barnet på andre tidspunkt. Du synser veldig her, hva vet du om hvor mye dette tærer (?) på besteforeldrene og hva vet du om hvor mye hjelp hi har/trenger. Hi må lære seg å overlate ansvaret til far og slutte å ha dårlig samvittighet. Anonymkode: 35d42...da5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #36 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Men nå har foreldrene mine tenkt å gjøre han en bjørnetjeneste🙄 at han kan hente barnet på fredagen hos dem at de kan ha vinterferien. De har barnet mitt ofte i måneden men jeg synes de gjør han en bjørnetjeneste nå. Når det er hans vinterferie.. «vi har tenkt å snakke med han. Så kanskje han kan heller hente fredagen og vi kan ha vinterferien» vi gjør det for barnebarnet. Joda men de skjønner ikke at de gjør han en stor bjørnetjeneste Anonymkode: 3ced8...683 Herregud, bli voksen! Er ikke barnet det viktigste. Anonymkode: 93581...289 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #37 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har til dags dato aldri tatt ut vinterferie når barna er i barnehagealder. De dagene vil jeg bruke sammen med barnet på andre tidspunkt. Du synser veldig her, hva vet du om hvor mye dette tærer (?) på besteforeldrene og hva vet du om hvor mye hjelp hi har/trenger. Hi må lære seg å overlate ansvaret til far og slutte å ha dårlig samvittighet. Anonymkode: 35d42...da5 Far vet heller ikke hvor mye det tærer på besteforeldrene, men summen av HI’s innlegg viser at de er mye sammen. HI’s foreldre er kanskje yngre enn mine men i boomergenrasjonen som mine foreldre er en del av hadde dette gått på «min kvote». At du ikke tar vinterferie betyr ikke at far her ikke skal det når det er løst som en ferie i samværsavtalen. Far burde se det som en gave når han ellers bare har helgesamvær. Anonymkode: 6f8d5...dfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #38 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Far vet heller ikke hvor mye det tærer på besteforeldrene, men summen av HI’s innlegg viser at de er mye sammen. HI’s foreldre er kanskje yngre enn mine men i boomergenrasjonen som mine foreldre er en del av hadde dette gått på «min kvote». At du ikke tar vinterferie betyr ikke at far her ikke skal det når det er løst som en ferie i samværsavtalen. Far burde se det som en gave når han ellers bare har helgesamvær. Anonymkode: 6f8d5...dfb Hva far bør og ikke er ikke opp til oss eller hi å bedømme. Han har ansvar for barnet og sørger for at det er godt ivaretatt. At valgene hans ikke stemmer med vår eller hi sin oppfatning om hva som er best er dessverre ikke opp til oss å bestemme. Dette er det man risikerer når man ikke bor sammen med den andre forelderen. Hans samvær, hans ansvar. Anonymkode: 35d42...da5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #39 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva far bør og ikke er ikke opp til oss eller hi å bedømme. Han har ansvar for barnet og sørger for at det er godt ivaretatt. At valgene hans ikke stemmer med vår eller hi sin oppfatning om hva som er best er dessverre ikke opp til oss å bestemme. Dette er det man risikerer når man ikke bor sammen med den andre forelderen. Hans samvær, hans ansvar. Anonymkode: 35d42...da5 Det eneste far her gjør er å fraskrive seg ansvar. Det burde ikke HI’s foreldre hjelpe ham med. HI er også bekymret for å ikke være der fordi hun ikke kan hente, det tolker i alle fall jeg slik at det er noe far forventer når det egentlig er han som har ansvaret. Det som skjer i denne tråden er at dere snur situasjonen og får det til å høres ut som om det at HI reagerer på dette betyr at hun er smålig og ikke setter barnet først. For meg ser det opplagt ut som om hun alltid setter barnet først og fordi hun ikke kan stole på at far tar ansvaret er redd for å ta ferie når det egentlig er han som har barnet. Anonymkode: 6f8d5...dfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #40 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det eneste far her gjør er å fraskrive seg ansvar. Det burde ikke HI’s foreldre hjelpe ham med. HI er også bekymret for å ikke være der fordi hun ikke kan hente, det tolker i alle fall jeg slik at det er noe far forventer når det egentlig er han som har ansvaret. Det som skjer i denne tråden er at dere snur situasjonen og får det til å høres ut som om det at HI reagerer på dette betyr at hun er smålig og ikke setter barnet først. For meg ser det opplagt ut som om hun alltid setter barnet først og fordi hun ikke kan stole på at far tar ansvaret er redd for å ta ferie når det egentlig er han som har barnet. Anonymkode: 6f8d5...dfb Hi må nok øve på å overlate ansvaret til far om dette skal bli bedre. Om hun stadig stiller opp på hans samværsdager blir det jo aldri bedre. Hun kan ikke pålegge han å ta ferie, og hun kan ikke legge seg i hvordan han ordner seg med barnepass så lenge barna blir ivaretatt. Man kan mene hva man vil om far sine prioriteringer, men man kan ikke bestemme for han. Anonymkode: 35d42...da5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #41 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hi må nok øve på å overlate ansvaret til far om dette skal bli bedre. Om hun stadig stiller opp på hans samværsdager blir det jo aldri bedre. Hun kan ikke pålegge han å ta ferie, og hun kan ikke legge seg i hvordan han ordner seg med barnepass så lenge barna blir ivaretatt. Man kan mene hva man vil om far sine prioriteringer, men man kan ikke bestemme for han. Anonymkode: 35d42...da5 Og da tenker du ar det er bedre at HI’s foreldre stiller opp i stedet? Hva skal HI gjøre når far ringer og sier han ikke rekker å hente? La barnet stå igjen med en ansatt til barnevernet henter? Anonymkode: 6f8d5...dfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #42 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor mener du det? Noe så rart å tenke slik. I alle dager, så rar holdning du har. Tror du barnet tenker "Hvor er mamma" hvis bf har barnet? Og gjør det noe om barnet tenker det? Det er vel bare å forklare hvor mamma er. Hvor mye ser du barnet da, det virker som du bruker de mye som barnevakt selv. Anonymkode: 28ad2...ad4 Far ser barnet annenhver helg, og da må han faktisk klare å prioritere barnet sitt når han har det i ferier. Du kan ikke ha vært mye her inne når du spør om hvorfor tenker du slik rundt at hvis en mor prioriterte barnet sitt så lite som denne faren gjør. Standard her inne er at mor må prioritere barna uansett om det er mulig eller ikke, og må hun ha barnevakt så blir det ofte hylekor her inne. Mens en far som tar ett lite snev av ansvar rosesopp i skyene, og kommer hans jobb i konflikt med barnet så kan man jo ikke kreve at far prioriterer barnet. Når det kommer til hi forstår jeg henne godt, og foreldrene hennes opptrer dårlig hvis de gjør det motsatte av hva hun ber de om. Hi bør egentlig ta en alvorsprat med de rundt å respektere henne som mor og la far ordne opp selv slik at han begynner å tenke barnet først og ikke jobben først. Anonymkode: 4df15...39b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #43 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Er det bedre om far ber naboene (eller en kompis, en onkel, en kjæreste, sett inn det som passer) sine hente barnet fremfor barnets besteforeldre? Bare sånn at han får kjent litt ekstra på det lizzm? (Barnet altså, siden barnet sikkert har stor forståelse for at mamma synes det er teit å bruke besteforeldre istedet for en nabo siden det tross alt er besteforeldre på feil side akkurat den uka!) En bjørnetjeneste er når man syr puter under ermene og ikke lar noen lære. En tjeneste er å stille opp. Far jobber og bruker noen andre til å hente. Det er en tjeneste, på lik linje med at hvem som helst andre henter fordi han akkurat den ene gangen ikke rakk det selv. Anonymkode: 78bbb...9b4 HI’s foreldre syr puter under armene på far her altså. Og det er ikke denne ene gangen, det er faktisk hele helgen og fem hverdager der denne mannen tydeligvis ikke kan hverken hente eller levere i barnehagen fordi han som alle andre småbarnsforeldre har jobb. Det er få som får så mye goodwill som menn med ansvar for barn altså. Både av arbeidsgiver og tydeligvis også eksens foreldre. Anonymkode: 6f8d5...dfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #44 Del Skrevet 17. februar 2024 Men om far bare har barnet annenhver helg så forstår jeg enda mindre av problemet? Er det fredags ettermiddag du kaller vinterferie? Helga? Det er ingenting som heter vinterferie i barnehagen. Formålet med å dele ferier er for å tilbringe tid med barnet når barnet har skoleferie, evt ta ansvar for pass av barnet når en eller begge foreldre uansett må jobbe. Jeg kan godt forstå at han ikke har tenkt på at han plutselig skal ha barnet en uke nå når det ellers ikke er vanlig, siden hverken han selv eller barnet i utgangspunktet ellers forholder seg til vinterferie. Går du på skole selv HI, siden du ser ut til å tro at alle har et forhold til vinterferie? Anonymkode: d9d6b...36b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #45 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men om far bare har barnet annenhver helg så forstår jeg enda mindre av problemet? Er det fredags ettermiddag du kaller vinterferie? Helga? Det er ingenting som heter vinterferie i barnehagen. Formålet med å dele ferier er for å tilbringe tid med barnet når barnet har skoleferie, evt ta ansvar for pass av barnet når en eller begge foreldre uansett må jobbe. Jeg kan godt forstå at han ikke har tenkt på at han plutselig skal ha barnet en uke nå når det ellers ikke er vanlig, siden hverken han selv eller barnet i utgangspunktet ellers forholder seg til vinterferie. Går du på skole selv HI, siden du ser ut til å tro at alle har et forhold til vinterferie? Anonymkode: d9d6b...36b Du skjønner at det ligger en samværsavtale til grunn her? Det er helt vanlig at samværsavtaler har vinter og høstferier. Småbarn som flytter mellom to hjem trenger også ferie og ro med begge foreldrene mer enn barn som ikke gjør det. Anonymkode: 6f8d5...dfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #46 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du skjønner at det ligger en samværsavtale til grunn her? Det er helt vanlig at samværsavtaler har vinter og høstferier. Småbarn som flytter mellom to hjem trenger også ferie og ro med begge foreldrene mer enn barn som ikke gjør det. Anonymkode: 6f8d5...dfb Ikke for barnehagebarn, siden hverken de eller foreldre har høst-og vinterferie. Og i mitt hodet trenger ingen, heller ikke skolebarn, disse feriene. Anonymkode: d9d6b...36b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #47 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ikke for barnehagebarn, siden hverken de eller foreldre har høst-og vinterferie. Og i mitt hodet trenger ingen, heller ikke skolebarn, disse feriene. Anonymkode: d9d6b...36b Men foreldrene har fem uker ferie hver i løpet av året og skal ha ansvaret for barnet i halvparten av disse. Det er helt vanlig meg en avtale som tar utgangspunkt i skoleruten. Det er også praktisk fordi barnet faktisk begynner på skolen innen seks år uansett når en skilles. Om en skal avtale annerledes kan en det, men det har han tydeligvis ikke gjort? En kan jo også velge å aldri ha ferie med barna, den eneste retten de har er tre sammenhengende uker i løpet av året. I ditt hode er det tydeligvis ganske vanskelig å forestille seg hvordan andre har det. Det er hardt arbeid å gå i barnehage. Anonymkode: 6f8d5...dfb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #48 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Vi har det slikt i avtalen at vi har vinterferie/høstferie annen vert år, så i år er det hans tur og ha barnet i begge ferier. Han har fått ny krevende jobb i hans meininger. Som av og til kan ver at i stedet for å slutte kl 16:00 og så henter etter det så slutter han noen ganger 17:00. Jeg tenker litt på da om han har funnet en løsning hvordan å hente barnet innen tid. Da han skal jobbe hele vinterferien men skal ha barnet. Så barnet er i barnehagen hele vinterferien😅 det som stresser meg litt er at jeg ble invitert på liten jente tur i svergie i vinterferie uka. Og da har jo jeg ikke muligheten for å hente om det skulle være så i vinterferien fordi han må plutselig jobbe til 17:00. Da han spør noen få ganger.. men jeg vet at det er han sitt problem der? Fordi han sitt samvær? Anonymkode: 3ced8...683 Er det sånn at dere har vinterferie/høstferie for dere selv annethvert år og den som har barnet da jobber? Eller er det bare i år? Hvis det er slik vanligvis er det en merkelig løsning.. Anonymkode: a1ec2...0cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #49 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men foreldrene har fem uker ferie hver i løpet av året og skal ha ansvaret for barnet i halvparten av disse. Det er helt vanlig meg en avtale som tar utgangspunkt i skoleruten. Det er også praktisk fordi barnet faktisk begynner på skolen innen seks år uansett når en skilles. Om en skal avtale annerledes kan en det, men det har han tydeligvis ikke gjort? En kan jo også velge å aldri ha ferie med barna, den eneste retten de har er tre sammenhengende uker i løpet av året. I ditt hode er det tydeligvis ganske vanskelig å forestille seg hvordan andre har det. Det er hardt arbeid å gå i barnehage. Anonymkode: 6f8d5...dfb Nei, det er barnets ferie man fordeler, ikke foreldrenes. Foreldre har bare fem uker hver, det går ikke opp med skolens ferier og planleggingsdager, og det er heller ikke gitt at foreldrene har mulighet til å ta sommerferie som ikke overlapper hverandre. Barnehagen har ikke vinterferie. Man kan ta barn ut fra barnehagen så mye man orker selv om barnehagen ikke har ferie. På den måten kan man tilpasse barnets fri/ferie til når det også passer for foreldrene, og man slipper å bruke besteforeldre til å passe dem. Anonymkode: d9d6b...36b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2024 #50 Del Skrevet 17. februar 2024 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Nei, det er barnets ferie man fordeler, ikke foreldrenes. Foreldre har bare fem uker hver, det går ikke opp med skolens ferier og planleggingsdager, og det er heller ikke gitt at foreldrene har mulighet til å ta sommerferie som ikke overlapper hverandre. Barnehagen har ikke vinterferie. Man kan ta barn ut fra barnehagen så mye man orker selv om barnehagen ikke har ferie. På den måten kan man tilpasse barnets fri/ferie til når det også passer for foreldrene, og man slipper å bruke besteforeldre til å passe dem. Anonymkode: d9d6b...36b Hvor vanskelig går det ann å være? Det foreligger en samværsavtale som også regulerer vinterferie og høstferie (og da betyr det når skolene har disse feriene), og hva du mener om det er helt uinteressant. Dine meninger ha4 ingen betydning da samværsavtalen styrer. Anonymkode: 4df15...39b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446001-om-%C3%A5-ikke-hente-barnet-i-barnehage-p%C3%A5-far-sin-vinterferie/page/2/#findComment-150069755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå