Gå til innhold

Om å ikke hente barnet i barnehage på far sin vinterferie?

Anbefalte innlegg

Vi har det slikt i avtalen at vi har vinterferie/høstferie annen vert år, så i år er det hans tur og ha barnet i begge ferier.

Han har fått ny krevende jobb i hans meininger. Som av og til kan ver at i stedet for å slutte kl 16:00 og så henter etter det så slutter han noen ganger 17:00. Jeg tenker litt på da om han har funnet en løsning hvordan å hente barnet innen tid. Da han skal jobbe hele vinterferien men skal ha barnet. Så barnet er i barnehagen hele vinterferien😅 det som stresser meg litt er at jeg ble invitert på liten jente tur i svergie i vinterferie uka. Og da har jo jeg ikke muligheten for å hente om det skulle være så i vinterferien fordi han må plutselig jobbe til 17:00. Da han spør noen få ganger.. men jeg vet at det er han sitt problem der? Fordi han sitt samvær? 

Anonymkode: 3ced8...683

Fortsetter under...

Det er ikke noe som heter vinterferie i barnehagen. Når det er hans uke så er det hans problem, men du kan jo fint informere han om at du er utilgjengelig om dette ofte skjer😅

Da tenker jeg at du sier i fra til han at du kommer til å være bortreist i vinterferien så du kan ikke hente dersom han blir sent på jobb.

Ja det er hans ansvar å løse det, men greit å si i fra på forhånd siden han ofte løser det ved å ringe deg.

Anonymkode: 7eb7e...faa

Men nå har foreldrene mine tenkt å gjøre han en bjørnetjeneste🙄 at han kan hente barnet på fredagen hos dem at de kan ha vinterferien. De har barnet mitt ofte i måneden men jeg synes de gjør han en bjørnetjeneste nå. Når det er hans vinterferie.. «vi har tenkt å snakke med han. Så kanskje han kan heller hente fredagen og vi kan ha vinterferien» vi gjør det for barnebarnet. Joda men de skjønner ikke at de gjør han en stor bjørnetjeneste

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men nå har foreldrene mine tenkt å gjøre han en bjørnetjeneste🙄 at han kan hente barnet på fredagen hos dem at de kan ha vinterferien. De har barnet mitt ofte i måneden men jeg synes de gjør han en bjørnetjeneste nå. Når det er hans vinterferie.. «vi har tenkt å snakke med han. Så kanskje han kan heller hente fredagen og vi kan ha vinterferien» vi gjør det for barnebarnet. Joda men de skjønner ikke at de gjør han en stor bjørnetjeneste

Spiller det noen rolle?

Far er opptatt med ny jobb, du skal bort, og barnet får noen fine dager hos besteforeldre...

Anonymkode: 81f5a...55e

Annonse

For barnet spiller det ingen rolle om det er vinterferie eller ikke, i barnehagen blir alt som vanlig. Ikke bekymre deg, dette går sikkert helt fint. Kos deg på tur!

Anonymkode: a3007...f0b

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Bjørnetjeneste? Hvilken negativ konsekvens får det for far?

Anonymkode: 28ad2...ad4

Herrefred, er dette virkelig noe å lage styr om? Om far og besteforeldre blir enige om vinterferien, er vel det bare fint for barnet??

Du virker til å ha et ønske om at ting skal bli vanskelig for far dersom han må jobbe sent en dag. At han burde få kjenne på hvordan det er å være alene med barn. Du virker rett og slett bitter. 

Anonymkode: cd983...493

TheWitch skrev (37 minutter siden):

Synes det egentlig er dumt at foreldrene dine gjør dette. Han er voksen nok til å få barn så må han sørge for å ta ansvar der etter.

Men det er jo også det han gjør ved å be om hjelp fra andre når han trenger det.
Da spiller det vel egentlig ingen rolle om det er sine egne, eller HI sine foreldre

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men det er jo også det han gjør ved å be om hjelp fra andre når han trenger det.
Da spiller det vel egentlig ingen rolle om det er sine egne, eller HI sine foreldre

Det blir litt annerledes om han ber mors foreldre ha barnet hele uka i hans uke. Hadde det skjedd her hadde ikke jeg kost meg på tur med god samvittighet hvertfall 

Anonymkode: 10e48...d0d

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det blir litt annerledes om han ber mors foreldre ha barnet hele uka i hans uke. Hadde det skjedd her hadde ikke jeg kost meg på tur med god samvittighet hvertfall 

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 35d42...da5

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 35d42...da5

Fordi jeg hadde følt på at de «måtte» ha barnet istedenfor meg selv. Men det er min følelse da, så mener ikke at det er fasit 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Fordi jeg hadde følt på at de «måtte» ha barnet istedenfor meg selv. Men det er min følelse da, så mener ikke at det er fasit 

Dette er  akkurat det jeg tenker selv. Når far har så for ikke jeg dårlig samvittighet. Liksom han sin vinterferie. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette er  akkurat det jeg tenker selv. Når far har så for ikke jeg dårlig samvittighet. Liksom han sin vinterferie. 

Nettopp. Det er sånn jeg tenker også når man har delt samvær 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Nettopp. Det er sånn jeg tenker også når man har delt samvær 

Liker ikke å føle liksom at det er jeg som burde ha hatt barnet i stedet for mine foreldre uansett om de tilbyr seg for han. Jeg skjønner de er utrolig glad i barnet men jeg synes selv barnefar bør stå får egen pass av barnet i sitt samvær. Ellers blir det samme når høstferien kommer og det er hans tur å ha henne der også. At mine foreldre gjør han en bjørnetjeneste

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er en tjeneste. Ikke en bjørnetjeneste. 

Nå er det ikke vinterferie i barnehagen. Mine barn hadde aldri vinterferie når de gikk i barnehagen. 

Og er der far som har barnet dem uken er det far sitt ansvar og hente barnet før barnehagen stenger. 

Anonymkode: 9b676...12d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hyggelig at folk kan hjelpe hverandre litt når det kniper. Foreldrene dine virker rause og fine. Alle som synes han bør «læres opp», bare slutt. 

Anonymkode: a4cef...b98

Det er ikke alle det passer å ta vinterferie for.  Hadde jeg hatt barn i barnehage / småskolen og vært alene med dem, haddeg det måtte være på sfo/i barnehagen i vinterferien. Og kanskje hadde foreldrene mine eller en nabo måtte stille opp og hjelpe til med å hente dem også. Hadde vært helt topp om de kunne vært hos besteforeldrene eller en tante i stede for! Selv om de hadde det helt både i barnehagen og på sfo. Tid med besteforeldre er gull verdt!

Anonymkode: 2edf0...c00

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tror ikke du vet helt hva en bjørnetjeneste er, for dette er ikke et eksempel på en. 
Hva mener du med «at han kan hente barnet på fredagen hos dem at de kan ha vinterferien»? Skal han hente ungen hos dem på fredag eller skal de hente ungen i barnehagen? Eller skal han hente ungen hos dem og de hente barnet hos han igjen til mandag? 
Om de tilbyr han det, så er jo det bare en hyggelig ting for både dem og barnet. Eller ville du helst ikke at han skulle hatt «fri» når du også hadde det? Akkurat dette skjønner jeg ikke helt problemet med.

Anonymkode: d9d6b...36b

Er det bedre om far ber naboene (eller en kompis, en onkel, en kjæreste, sett inn det som passer) sine hente barnet fremfor barnets besteforeldre? Bare sånn at han får kjent litt ekstra på det lizzm? (Barnet altså, siden barnet sikkert har stor forståelse for at mamma synes det er teit å bruke besteforeldre istedet for en nabo siden det tross alt er besteforeldre på feil side akkurat den uka!)

En bjørnetjeneste er når man syr puter under ermene og ikke lar noen lære. En tjeneste er å stille opp. Far jobber og bruker noen andre til å hente. Det er en tjeneste, på lik linje med at hvem som helst andre henter fordi han akkurat den ene gangen ikke rakk det selv.

Anonymkode: 78bbb...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...