Gå til innhold

Sprukket trommehinne og bading

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei som trommehinnene sprakk natt til lørdag, gått på antibiotika siden fredag. Har egentlig bading på skolen i morgen, kan hun bade? Har 3 barn, men hun er den eneste som dette har skjedd med😅vi har ikke noen ørepropper eller noe annet som kan beskytte. Har sendt e-konsultasjon til legen på mandag, men ikke fått svar enda.

Anonymkode: 6871c...875

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hun bør ikke bade før hullet har grodd og det tar endel lengre tid.

Anonymkode: ba52e...b73

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei, hun bør ikke bade før hullet har grodd og det tar endel lengre tid.

Anonymkode: ba52e...b73

Ok, takk for svar.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Har ei som trommehinnene sprakk natt til lørdag, gått på antibiotika siden fredag. Har egentlig bading på skolen i morgen, kan hun bade? Har 3 barn, men hun er den eneste som dette har skjedd med😅vi har ikke noen ørepropper eller noe annet som kan beskytte. Har sendt e-konsultasjon til legen på mandag, men ikke fått svar enda.

Absolutt ikke. Ville ikke sendt barnet i bassenget før legen hadde sett at alt er grodd og tørt. Og det tar uker, ikke dager. 

Anonymkode: 468bd...faf

Skrevet

Jeg har badet med sprukket trommehinne. Det sprakk da jeg hoppet i vannet. Problemer med hørsel i 6 mnd etterpå og måtte ha kortison før problemet forsvant. (Skjønte ikke at den sprakk og fortsatte badingen i flere dager. Helt teit egentlig)

Skrevet

Har fått melding fra legen nå, skal ikke bade og kontroll om 6 uker. Takk for svar dere.

Hi

Skrevet

Veldig kjedelig når den sprekker.

Mange tror at det er bra, for da letter trykket inni, men det er jo overhodet ikke bra. Jeg har opplevd det selv i voksen alder, og det var en skurrelyd på hørselen i månedsvis etterpå, og jeg ble veldig lydsensitiv på det øret. Legen sa også at når den sprakk ble det ofte arrvev på trommehinnen og med det fulgte nedsatt hørsel.

Så det beste er jo om ørebetennelsen trekker seg tilbake uten at trommehinnen sprekker.

Anonymkode: 2d05e...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...