Gå til innhold

Når legger 10/11 åringer seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min blir 11 i september. Legger seg kl.2030, lyset av og sovner 21. Har skjermfri fra kl 20. Er likevel vanskelig å vekke han 7.30 og er et mareritt om morgenen😆 Kan lett sove fra 22 til 13 i helgene om han ikke blir vekket. Trenger mye søvn.

Anonymkode: 22e8e...654

Annonse

Mine har fulgt tommelfinger-reglen. Da de var 10 la de seg 20.30. Da de var 11 la de seg 20.45.

Alt for mange barn legger seg for sent fordi foreldrene tror det er fint for dem med litt kosetid på kvelden.

Hvert eneste foreldremøte jeg er på blir det tatt opp at mange barn/ungdommer er trøtte på skolen, og alle mener at det ikke gjelder deres barn. 

Anonymkode: 2cd27...94e

Synes det er vel så interessant de foreldrene som naivt lar ungene ha mobilen på rommet sitt på natta «fordi hun er så flink til å legge den bort fra sengen». Vel, her tikker det inn snap til langt over midnatt på mobilen til min 14 åring fra unger som lurer foreldrene sine trill rundt.

TinaK 1990 skrev (11 timer siden):

Synes det er vel så interessant de foreldrene som naivt lar ungene ha mobilen på rommet sitt på natta «fordi hun er så flink til å legge den bort fra sengen». Vel, her tikker det inn snap til langt over midnatt på mobilen til min 14 åring fra unger som lurer foreldrene sine trill rundt.

Haha, enig, jeg har selv blitt lurt😊 her plinger det gjennom hele natten, også fra 10,5 åringens mobil. Han hører gjerne på lydbok, men klok av skade, bluetoother jeg bøker fra min egen telefon, til en liten høyttaler på rommet hans. 12 åringen, som ønsker å stå opp tidligere enn resten av huset, har fått en god gammeldags vekkerklokke som svar på argumentene hennes om hvorfor hun må ha mobilen på rommet om natten😆

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Haha, enig, jeg har selv blitt lurt😊 her plinger det gjennom hele natten, også fra 10,5 åringens mobil. Han hører gjerne på lydbok, men klok av skade, bluetoother jeg bøker fra min egen telefon, til en liten høyttaler på rommet hans. 12 åringen, som ønsker å stå opp tidligere enn resten av huset, har fått en god gammeldags vekkerklokke som svar på argumentene hennes om hvorfor hun må ha mobilen på rommet om natten😆

Hvorfor har en 10,5-åring sosiale medier som det "plinger" fra?

Anonymkode: 31bc2...52e

Takk for alle svar :)

Min har lagt seg 21:30, men har vært veldig trøtt på morningen så har prøvd å justere det til 21, med grei motstand! Han bruker melatonin for å sovne, uten den hadde han vært våken til midnatt og våkna 5, så det er uaktuelt. 
Mine 2 andre barn har alltid vært i seng til 20 rundt den alderen, så er litt uvant at han er så lenge våken :)
Men da er ikke 21:30 så halvgæernt da

Anonymkode: 1b40c...70c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...