Gå til innhold

Hva ville du hatt i en perfekt barnehage?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jobbet på 80-tallet da? Selv om noen leverte små barn var det ikke prosentandelen så høy. Jeg har jobbet i barnehage 25 år. Bare de siste årene har dette forandret seg. Du kan lese mer på statistisk sentralbyrå. Eller bare for de siste årene, statistikk fra udir, Utdanningsdirektoratet: https://www.udir.no/tall-og-forskning/statistikk/statistikk-barnehage/analyser/fakta-om-barnehager/tall-om-barnehagen/ men du vet bedre. 

Anonymkode: 348ab...318

Nei, 90-tallet. Fødselsspermisjonen ble vel ikke utvidet før i 1993, om jeg husker riktig. At det kanskje ikke var så mange spedbarnsstuer rundt i landet endrer ikke det faktum at barna som startet der var 6 mnd. 

Når det er sagt, så lurer jeg på om vi snakker litt forbi hverandre? Når du sier at "aldri før har så små barn gått i barnehage", så oppfatter jeg det som om du snakker om alderen på barna som starter og går i barnehagen. Når jeg leser det du lenket til, så lurer jeg på om du snakker om dekningsgraden for aldersgruppen 0-2. For den har gått opp. Så jeg er enig i at det er flere under to år som får barnehageplass nå, men de er fortsatt ikke så små, som i alder, som de var før 1993. 

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...