Gå til innhold

Kan jeg ta dette opp med barnehagen?

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer og har et barn i bhg (siste året). Har så lyst å spørre bhg om å endre skiltingen de praktiserer, men er redd jeg virker kravstor eller fornærmer bhg. Skjønner jo også at jeg virker totalt miljøskadet av yrket mitt. 

Saken er den at de har alle skilt (laminerte ark) oppe i den voksnes øyehøyde, og navnene har bilder som ikke forklarer ordet som står. F.eks. hvis avdelingens navn er Flyndre, så har de et tegnet bilde av lekende barn under. Om skiltet sier «kjøkken», har de et tegnet bilde av glade barn under. Om skiltet sier at avdelingen heter Blåklokke, så er det tegnet bilde av barn som rutsjer.. 

Spørsmålet er, kan jeg tipse bhg om å endre skiltene, eller er det helt teit? 😅 Det hadde jo gjort det lettere for barna å lære å lese, kjenne igjen bokstaver, latelese osv. 

Anonymkode: 443b9...16e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445951-kan-jeg-ta-dette-opp-med-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er lærer og har et barn i bhg (siste året). Har så lyst å spørre bhg om å endre skiltingen de praktiserer, men er redd jeg virker kravstor eller fornærmer bhg. Skjønner jo også at jeg virker totalt miljøskadet av yrket mitt. 

Saken er den at de har alle skilt (laminerte ark) oppe i den voksnes øyehøyde, og navnene har bilder som ikke forklarer ordet som står. F.eks. hvis avdelingens navn er Flyndre, så har de et tegnet bilde av lekende barn under. Om skiltet sier «kjøkken», har de et tegnet bilde av glade barn under. Om skiltet sier at avdelingen heter Blåklokke, så er det tegnet bilde av barn som rutsjer.. 

Spørsmålet er, kan jeg tipse bhg om å endre skiltene, eller er det helt teit? 😅 Det hadde jo gjort det lettere for barna å lære å lese, kjenne igjen bokstaver, latelese osv. 

Hvis du vil bli stemplet om gal så må du gjerne gjøre det. Normale oppegående folk gjør ikke sånt!

Anonymkode: 43f3c...792

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Skiltingen er ment for de voksne, så det er ikke noe poeng å ta det opp. Det er nok av andre muligheter der barn kan lære seg å lese. Hilsen 1. klasselærer.

Anonymkode: d27c3...75d

Si fra  på en hyggelig måte er aldri feil, og hvordan tenker du barn lærer, egentlig? Det er dessuten mange voksne (fremmedspråklige foreldre) som trenger å lære alle ord de overhodet kan, altså.

Pluss at når bhg ikke har større ide om integrert kontekstuell læring ville jeg ikke hatt barnet mitt der overhodet. Det bekrefter bare alt man måtte tro om bhg-ansatte.

Anonymkode: 91b3e...954

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Høres lurt ut på ha det i barnehøyde.  Logisk. Rart de har det så høyt oppe.  Si ifra du. 😊😊

Anonymkode: 6b66e...1e4

Annonse

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Skiltingen er ment for de voksne, så det er ikke noe poeng å ta det opp. Det er nok av andre muligheter der barn kan lære seg å lese. Hilsen 1. klasselærer.

Anonymkode: d27c3...75d

Det ene trenger jo ikke utelukke det andre, vel? Skiltene er ment for både barn og voksne. 

Selvsagt er det mange andre steder de kan lære bokstaver, men de er jo i barnehagen halve dagen. Er jo en super plass å lære bokstaver eller i det minste få et glimt av alfabetet og det å lese. Mener selvsagt ikke at bhg skal lære sem å lese. Tenkte bare det var veldig logisk å ha bilde som tilhører ordet, i en høyde de kan se. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pluss at når bhg ikke har større ide om integrert kontekstuell læring ville jeg ikke hatt barnet mitt der overhodet. Det bekrefter bare alt man måtte tro om bhg-ansatte.

At noen i det hele tatt orker å jobbe i barnehage, når de må hanskes med foreldre som deg og dine likesinnede er over min fatteebme. De er fader meg engler hele gjengen.

Anonymkode: d5638...b5e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber i barnehage og er helt enig med deg😊 men så er vi en barnehage med ekstra fokus på språk og bruker visuell språkstøtte, både tegn og bilder. Alle våre skilt er merket med navn og symbol/bilde/tegn i både voksne og barns høyde. Dette er også fint for foreldre som enda ikke behersker norsk.

Anonymkode: 1c4e2...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...