Anonym bruker Skrevet 13. februar 2024 #1 Skrevet 13. februar 2024 Beklager men jeg synes det er hårreisende at både faren og hans advokat mener han ikke er skyldig og at det er barnevernet i Bergen sin feil at gutten ble mishandlet. Er det mulig? Man er da ikke fri for skyld selv om man har kontaktet barnevernet. Dette er en voksen mann som har gjort forferdelige ting mot et barn og som nå sitter og synes synd på seg selv. Håper han blir låst bort for minst 15 år så gutten får en mulighet til å vokse opp før han risikerer å møte dette udyret på gaten. Lenke til en artikkel om saken: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/3Eva1M/en-grotesk-barnevoldssak Anonymkode: 1c84f...979
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2024 #2 Skrevet 13. februar 2024 Burde vært stengt inn på livstid spør du meg. Han prøver visst å late som han er utilregnelig . Nei send det på første fly hjem igjen etter sone straff. Ingenting unnskylder den oppførselen der Anonymkode: 9bfed...e37
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 Ingen som har sagt at han er uskyldig. Han har innrømmet skyld. Bekreftet at det var hans feil. Barnevernet har heller ikke fått skylden, men det er horribelt at de ikke griper inn når noen ber om hjelp. De kunne gjort mer. Husk at hele bystyret i Bergen gikk av etter at det kom frem at barnevernet der ikke klarte å gjøre jobben sin. Anonymkode: 6b396...913
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Skrevet 15. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 13.2.2024 den 9.41): Ingen som har sagt at han er uskyldig. Han har innrømmet skyld. Bekreftet at det var hans feil. Barnevernet har heller ikke fått skylden, men det er horribelt at de ikke griper inn når noen ber om hjelp. De kunne gjort mer. Husk at hele bystyret i Bergen gikk av etter at det kom frem at barnevernet der ikke klarte å gjøre jobben sin. Anonymkode: 6b396...913 Det er jeg helt enig i her. Det forsvarer ikke det faren har gjort, det må han ta sin straff for uansett. Men det er helt horribelt at barnevernet ikke hoppet opp og tok grep med en gang når far ba om hjelp, opptil flere ganger også, om jeg ikke har forstått det feil. Det var en fryktelig vondt historie å lese. Stakkars, stakkars gutt som ble behandlet sånn av sin far. Og enda vondere ble det å lese at far hadde bedt om hjelp flere ganger, uten at barnevernet grep inn. Her har de sviktet både gutten og far. Jeg synes faktisk litt synd på far også som har kjent at han ikke klarte det, ba om hjelp og ikke fikk noe som helst. Vi vet jo ikke hva slags ballast far har heller her, og han merket tydeligvis at han ikke fikset det. Forferdelig historie på flere plan. Anonymkode: 46641...bfc
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er jeg helt enig i her. Det forsvarer ikke det faren har gjort, det må han ta sin straff for uansett. Men det er helt horribelt at barnevernet ikke hoppet opp og tok grep med en gang når far ba om hjelp, opptil flere ganger også, om jeg ikke har forstått det feil. Det var en fryktelig vondt historie å lese. Stakkars, stakkars gutt som ble behandlet sånn av sin far. Og enda vondere ble det å lese at far hadde bedt om hjelp flere ganger, uten at barnevernet grep inn. Her har de sviktet både gutten og far. Jeg synes faktisk litt synd på far også som har kjent at han ikke klarte det, ba om hjelp og ikke fikk noe som helst. Vi vet jo ikke hva slags ballast far har heller her, og han merket tydeligvis at han ikke fikset det. Forferdelig historie på flere plan. Anonymkode: 46641...bfc Jeg har kun funnet at han tok kontakt en gang, så prøvde de å besøke de, men fant ikke navnet på ringeklokken og når de fikk tak i han så ville han ikke ha hjelp lenger. Det er ofte høy drama-fakter fra foreldre fra Midtøsten, noe jeg er sikker på at barnevernet også dessverre kjenner til. I tillegg til at norsk barnevern har rykte på seg for å stjele barn fra muslimske familier og gi de til norske for at barna skal glemme sin kultur. Nei det er IKKE synd på faren. Han sitter i en rettssal og snakker om MEG MEG MEG.....håper noen i fengselet har vett til å kastrere han for han bør faen meg ikke få flere barn. Anonymkode: 1c84f...979
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 Synes det er grusomt, og håper faren får en lang straff. Men jeg tror det er normalt blant foreldre som mishandler, og misbruker barna sine og nekte for det. Jeg ble selv utsatt for grusomme ting av begge mine foreldre, og de begge nekter for at noe har skjedd, og påstår at de bare var gode foreldre. Og jeg kjenner andre barnevernsbarn, som har samme historie, med foreldre som fornekter alt. Anonymkode: 28eb0...95b
Admin Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner, nedsettende innhold og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Skrevet 15. februar 2024 Admin skrev (3 minutter siden): Tråden er ryddet for spekulasjoner, nedsettende innhold og svar til dette. Admin Burde ikke tråden bli slettet av hensyn til barnet? Tråden om de fire døde i Nes ble jo slettet av hensyn til pårørende. Anonymkode: 17142...e28
Anonym bruker Skrevet 7. april 2024 #9 Skrevet 7. april 2024 I USA ville dette vært en ikke-sak, der oppfordrer politiet foreldre til å slå barna sine. Anonymkode: 8336a...545
Anonym bruker Skrevet 7. april 2024 #10 Skrevet 7. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): I USA ville dette vært en ikke-sak, der oppfordrer politiet foreldre til å slå barna sine. Anonymkode: 8336a...545 Videoen her er jo forferdelig (og takk og pris for at mor sier i mot). Mye er galt med USA, men likevel - du kan ikke påstå at det generelt blant politiet der menes at tortur av barn er greit. Mishandlingssaken i Bergen var så grov at pressen fikk forbud mot å gjengi beskrivelser fra retten. Tenk på hva som tidligere er beskrevet, la det synke inn og tenk en gang til på hva slags ubeskrivelige ting som må ha skjedd denne gutten. Anonymkode: 47355...85d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2024 #11 Skrevet 7. april 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): I USA ville dette vært en ikke-sak, der oppfordrer politiet foreldre til å slå barna sine. Anonymkode: 8336a...545 Hva er hensikten med å trekke dette frem igjen. Jeg ser ikke videoen, men regner med at det heller ikke i usa er lov å torturere barn! Anonymkode: c5910...eee
Anonym bruker Skrevet 7. april 2024 #12 Skrevet 7. april 2024 Kan vi snakke litt om at de som kommer hit fra krigsherjede land IKKE får psykisk sjekk før de kommer til landet? En haug mannfolk som går rundt i blant oss som tikkende bomber! Bare i byen her har asylsøkere drept folk som bare satt i bilen sin, drepte kona forrang barna, druknet og drepte babyen sin, drepte en uskyldig ungjenter som satt på bussen. Jeg blir redd. Anonymkode: cdf61...6c6
Anonym bruker Skrevet 7. april 2024 #13 Skrevet 7. april 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hva er hensikten med å trekke dette frem igjen. Jeg ser ikke videoen, men regner med at det heller ikke i usa er lov å torturere barn! Anonymkode: c5910...eee Det er faktisk lov å slå barn i USA så lenge det ikke lages noen arr. Anonymkode: 8336a...545
Anonym bruker Skrevet 8. april 2024 #14 Skrevet 8. april 2024 Anonym bruker skrev (På 7.4.2024 den 7.50): Hva er hensikten med å trekke dette frem igjen. Jeg ser ikke videoen, men regner med at det heller ikke i usa er lov å torturere barn! Anonymkode: c5910...eee Du kan google feks Blanket training/blanket discipline. Det er mye som er lov i Statene.. Anonymkode: 7827d...64d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2024 #15 Skrevet 8. april 2024 Vel denne saken var vel langt over grensen for det som er lov i Maryland også. Anonymkode: 1c84f...979
Anonym bruker Skrevet 8. april 2024 #16 Skrevet 8. april 2024 Anonym bruker skrev (På 7.4.2024 den 9.51): Kan vi snakke litt om at de som kommer hit fra krigsherjede land IKKE får psykisk sjekk før de kommer til landet? En haug mannfolk som går rundt i blant oss som tikkende bomber! Bare i byen her har asylsøkere drept folk som bare satt i bilen sin, drepte kona forrang barna, druknet og drepte babyen sin, drepte en uskyldig ungjenter som satt på bussen. Jeg blir redd. Anonymkode: cdf61...6c6 Nå har det vært 24 ofre for drap så langt i år, om ikke flere. Det er vel fire som ikke var norske? En annen sak er at det har vært grove overgrepssaker hvor nordmenn i nesten alle tilfeller er overgripere, så stopp disse kommentarene om utlendinger selv om faren her var det. Alle burde også forstå at denne mannen er syk, og såvidt jeg vet hadde rusproblematikk også. Det betyr ikke at gutten led mindre, men takk og pris har han det bra nå. Jeg syns det er mye rart som skjer i Bergen mtp, men jeg kan ikke tenke at alle bergensere er håpløse. Anonymkode: 78b7e...ad2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2024 #17 Skrevet 8. april 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nå har det vært 24 ofre for drap så langt i år, om ikke flere. Det er vel fire som ikke var norske? 4? Tenker du da på både ofre eller mordere? Anonymkode: 17142...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå