Anonym bruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Er det noen her som har erfaring med slankesprøyter? Er det fastlegen min som avgjør om jeg får eller ei? Jeg har forhøyet blodtrykk og kronisk migrene. En BMI på 30. Føler meg tung i kroppen og prøvde det meste men klarer ikke å gå ned 15 kilo Anonymkode: ca6db...792
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Kjenner ei som fikk de sprøytene. Hub gikk ikke ned i vekt, men ble ekstremt dårlig. Dobling av migreneanfall, smerter i kroppen og ristinger/grøsninger nesten konstant. Anonymkode: 90c84...c6f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2024 #3 Skrevet 13. februar 2024 Fastlegen din avgjør ja. Du er jo ikke veldig stor men med høyt blodtrykk er du nok kandidat. Jeg har sporadisk migrene og har ikke hatt alvorlige eller varige bivirkninger. Foreløpig vekttap siden oppstart i sommer er 25 kg og jeg har 10-15 igjen. Anonymkode: a2cb1...a19
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Er det noen her som har erfaring med slankesprøyter? Er det fastlegen min som avgjør om jeg får eller ei? Jeg har forhøyet blodtrykk og kronisk migrene. En BMI på 30. Føler meg tung i kroppen og prøvde det meste men klarer ikke å gå ned 15 kilo Anonymkode: ca6db...792 Kronisk migrene og begynte først på mysimba (tablett) og nå etterpå wegovy. Funker veldig bra for meg, men litt bivirkning første dag du tar den (tas hver uke) og effekten avtar utover uka. Hadde også høyt blodtrykk men det forventes jo uansett å gå ned når man blir slankere. Forresten feil info fra personen over her. Det er kun ozempic som gis på blåresept til diabetikere. Wegovy som alternativ for dem som ikke har diabetes 😊 jeg har min på hvit resept så den koster 1200kr. Anonymkode: 044a1...80a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2024 #5 Skrevet 13. februar 2024 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ikke alle får så mange bivirkninger, og noen kan man kanskje leve med mens man går ned? Lykke til 😊 Anonymkode: 044a1...80a Nå er det vel sånn at de som slutter på medisinen går opp igjen i vekt, så man må regne med å fortsette å ta den resten av sitt liv... Så får man veldige bivirkninger må man avgjøre hva som er verst å leve med, overvekten eller bivirkningene. Anonymkode: d9071...ee2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2024 #6 Skrevet 13. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå er det vel sånn at de som slutter på medisinen går opp igjen i vekt, så man må regne med å fortsette å ta den resten av sitt liv... Så får man veldige bivirkninger må man avgjøre hva som er verst å leve med, overvekten eller bivirkningene. Anonymkode: d9071...ee2 Som med all annen vektnedgang er det også snakk om å måtte legge om kosthold. Det nytter selvsagt ikke å stappe i seg 10.000 kcal om dagen senere uten medisinen, da går man opp i vekt. Det er ikke ment for å bruke hele livet. Det er ment som en kickstart hvor hjernen greier å moderere inntaket, og den vanen kan man ta med seg videre uten medisin. Og til det andre: det var akkurat det jeg mente ja. Anonymkode: 044a1...80a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 Jeg har gåttpå en medisin som fungerer litt som en slankemedisin. (Bivirkning er redusert sult og dårlig matlyst) Prøvd to forskjellige og begge har gitt meg voldsom hodepine. Aldri hatt det i hele mitt liv. Mulig det var migrene, hadde så vondt at det var vondt å bare gå. (Det smalt i hodet for hvert steg) Så min erfaring med medisiner som påvirker sultfølelsen er skumle. Anonymkode: 173e2...8ff
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 13.2.2024 den 13.08): Som med all annen vektnedgang er det også snakk om å måtte legge om kosthold. Det nytter selvsagt ikke å stappe i seg 10.000 kcal om dagen senere uten medisinen, da går man opp i vekt. Det er ikke ment for å bruke hele livet. Det er ment som en kickstart hvor hjernen greier å moderere inntaket, og den vanen kan man ta med seg videre uten medisin. Og til det andre: det var akkurat det jeg mente ja. Anonymkode: 044a1...80a Og ikke minst, redusert inntak gjør at magesekken blir mindre Anonymkode: 173e2...8ff
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2024 #10 Skrevet 14. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 13.2.2024 den 13.08): Som med all annen vektnedgang er det også snakk om å måtte legge om kosthold. Det nytter selvsagt ikke å stappe i seg 10.000 kcal om dagen senere uten medisinen, da går man opp i vekt. Det er ikke ment for å bruke hele livet. Det er ment som en kickstart hvor hjernen greier å moderere inntaket, og den vanen kan man ta med seg videre uten medisin. Og til det andre: det var akkurat det jeg mente ja. Anonymkode: 044a1...80a Når man har vært overvektig og går ned i vekt kjenner man på en sult som de som alltid har vært slanke ikke kjenner til. Det er derfor 95% av de som går ned i vekt går opp igjen. Slankesprøyta fjerner denne sulten, på samme måte som slankeopetasjoner gjør. For mye av sulthormonene kommer fra magesekken. Derfor gir de resultater. Det er ikke farlig å være sulten, men for mange går det ut over humør og livskvalitet, derfor spiser man. Når man har gått ned i vekt trenger man virkelig denne sprøyten, for å fjerne sulten som gjør at man går opp i vekt igjen. Så jo, sprøyta gis for å gå ned i vekt, og er beregnet på å fortsette å gis etter nedgang, man kan ikke bare slutte på den igjen. Etterhvert kanskje, men det tar tid å komme dit. Anonymkode: d9071...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå