Gå til innhold

Vondt i kroppen når jeg står opp om morgenen

Anbefalte innlegg

I det siste så har jeg vondt i kroppen når jeg står opp, ryggen er verst egentlig. Det går seg til gjennom dagen. Har forsøkt å snu madrassen men det hjalp bare en natt, og når jeg sto opp om morgenen så følte jeg meg uthvilt, ingen vondter og energien var på topp. Men neste dagen igjen, så var jeg tilbake til det gamle. 

Mannen sier at det er kanskje på tide å kjøpe ny seng. Den vi har nå er 15 år gammel. Vi har vært og sett på noen senger og fikk beskjed blant annet er at den helt sikkert er nedsunket i midten og derfor jeg har vondt i ryggen. Selgeren sa også at han også byttet seng for et par mnd siden og sier han føler seg mye bedre, mer energi og ikke vondt. Mens mannen sier at selgeren bare sier slike ting for å få solgt og at det ikke er sikkert at jeg blir bedre av ny seng.🫤

Jeg er drittlei av å våkne med vondt kropp, ingen energi, føler meg aldri uthvilt, og blir bare sur og lei gjennom dagene.

Har dere noen råd til meg?

Anonymkode: 5f36a...dec

Fortsetter under...

Bytt madrass. For 15 år siden var anbefalingene til de som solgte senger at man skulle ha så fast madrass som mulig. Det er ikke lenger sånn. Jeg hadde ekstra fast madrass og hadde ofte så vondt om natta at jeg måtte stå opp og lee meg til. Så byttet jeg til en medium madrass og nå er det kun en sjelden gang at jeg har vondt om natta eller er stiv om morgenen.  En pekepinn på om det er madrassen er om du har det samme problemet om du har sovet på hotell eller borte hos andre. Det var etter noen netter på hotell jeg skjønte at det ikke var meg det var noe galt med, men at madrassen min var feil. 

Anonymkode: fcac6...2d4

Å gud, ja. Det verker både her og der. Været har nok litt av skylden. Men en god madrass gjør i det minste livet litt lettere. 

Ellers kan du gjøre noe via kosthold. Kutt ut det som skaper betennelse, mye omega 6, sukker, animalske matvarer og alkohol? Drikk grønn te, få i deg gurkemeie, ingefær og sunne fettsyrer. Yoga, hvis kroppen din trives med det. 

Anonymkode: b0d40...ff1

Det er ikke feil det han sier, han sier det han er lært opp til.

Bare google levetid madrass, eller hvor ofte bytte madrass, så finner du samme svaret overalt. Både hos selgere, og i uavhengige artikler.

Levetiden på en overmadrass er 6-10 år, levetiden til en madrass er 13-18 år, sånn ca.

Så at en selger råder til å bytte hvert 15. år er helt innafor.

Det er jo også sånn at de dyre kontinentalsengene er de som lever lengst, altså opptil 18 år, mens rimeligere madrasser må byttes oftere.

Vi tilbringer år av vårt liv i senga, den bør være god. Hadde heller investert i en god seng enn en god sofa for å si det sånn.

Anonymkode: ec6ba...913

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...