Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på denne oppførselen?

Anbefalte innlegg

Det ble til på sparket av vi dro på besøk til ett vennepar idag. Jeg visste at kjæresten at drukket noe cider men visste ikke at også hadde drukket en del sprit. Men når vi skulle gå til bussen så ser jeg jo at han ikke går helt rett. Jeg var i tvil om vi forsatt skulle gå men hadde ikke merket så mye på han før vi dro å trodde jo ikke han hadde drukket så mye. Det ble en pinlig affære å jeg er bare så flau! Han klarte flere ganger å ramle hos de og snøvlet når han snakket,å han drakk kun vann der. Han duppet også av flere ganger mens vi var der. Så det ble en tidlig kveld ettersom jeg syns det var så så flaut og upassende,alle vi andre var edru. Er bare så forbanna,flau og irritert på han! Hvordan hadde dere reagert?

Vi har vært sammen i 4 år å det er første gang noe sånt upassende skjer da,men han drakk en del igår også noe som ikke egentlig er vanlig. Begynner å bli bekymret for om han ikke har det bra.

Anonymkode: 011ca...10b

Fortsetter under...

Jeg tenker at i stedet for å bli flau og irritert på partneren. Så hadde jeg personlig meldt avbud om jeg så dette tydelig at han har drukket sprit hvor effekten brukte tid på å komme. Hadde satt meg ned for å ta en prat med han i morgen. Spurt om det er noe som har skjedd hva og hvorfor. 

Anonymkode: 1c0a0...4d3

Jeg hadde revurdert forholdet.

Har møtt en person tidligere som drev på slik, eksmannen til ei venninne. Det var helt merkelig oppførsel. Drakk lite til vanlig, og så plutselig hadde han drukket ei halvflaske brennevin i skjul og var dritings. Den halvflaska må han ha drukket på veldig kort tid også, og ingen så noengang at han gjorde det, vi fant bare flaska. Dette skjedde på tidspunkt når de rundt ham ikke drakk. Han var etterhvert veldig kontrollerende ovenfor venninna mi, og det var mye annet som skurra også der.

Anonymkode: 54e01...f92

Hvis det hadde skjedd én gang så hadde jeg blitt mer bekymret enn flau. Hva er grunnen til at han plutselig drikker mer en vanlig?

Jeg blir ikke lett flau, og gode venner bør ha takhøyde nok til å tåle en tabbe. Så bør han være voksen nok til å beklage i dag, både ovenfor deg og vennene deres. 

Anonymkode: 1927a...ada

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis det hadde skjedd én gang så hadde jeg blitt mer bekymret enn flau. Hva er grunnen til at han plutselig drikker mer en vanlig?

Jeg blir ikke lett flau, og gode venner bør ha takhøyde nok til å tåle en tabbe. Så bør han være voksen nok til å beklage i dag, både ovenfor deg og vennene deres. 

Vet ikke,spurte ikke igår for tenkte det var en samtale som var bedre å ta når han er edru. Vi skal jo egentlig flytte sammen til sommeren men nå blir jeg litt skeptisk med denne drikkingen.

Annonse

Om det aldri har skjedd før hadde jeg ikke krisemaksimert før jeg hadde pratet med han.

Hvor gamle er dere? Jo yngre man er jo større er sjansen for at man bæsjer litt på leggen med alkohol av og til, der skjer jo at man tåler mindre enn man pleier pga ting som medisiner, dårlig søvn, lite mat osv. Men om han nærmest styrtet sprit i hemmelighet før dere gikk ville jeg vært veldig på alerten jeg også.

Vær helt ærlig med han i dag om dette. Si hva du tenker om alkoholinntak og hvordan du føler han dreit seg ut i går. Fortell at det å drikke sprit i hemmelighet er et stort rødt flagg for deg, og gi han sjansen til å forklare hva som skjedde og hvorfor.

Anonymkode: de706...bf5

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Om det aldri har skjedd før hadde jeg ikke krisemaksimert før jeg hadde pratet med han.

Hvor gamle er dere? Jo yngre man er jo større er sjansen for at man bæsjer litt på leggen med alkohol av og til, der skjer jo at man tåler mindre enn man pleier pga ting som medisiner, dårlig søvn, lite mat osv. Men om han nærmest styrtet sprit i hemmelighet før dere gikk ville jeg vært veldig på alerten jeg også.

Vær helt ærlig med han i dag om dette. Si hva du tenker om alkoholinntak og hvordan du føler han dreit seg ut i går. Fortell at det å drikke sprit i hemmelighet er et stort rødt flagg for deg, og gi han sjansen til å forklare hva som skjedde og hvorfor.

Anonymkode: de706...bf5

Han er over 45 år å jeg er over 35 år. Han bruker ADHD medisiner så en vennine sier det kan forsterke effekten av alkohol,men det er forsatt ikke noe unnskyldning.

prekæs skrev (14 timer siden):

Hadde oppfattet det som fryktelig pinlig og hadde nektet være i nærheten av ham. 

Ja det veldig pinlig,heldigvis har de møtt han noen ganger før så de egentlig har godt inntrykk av han.

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Ja det veldig pinlig,heldigvis har de møtt han noen ganger før så de egentlig har godt inntrykk av han.

Hva sa han i dag da? Det er jo veldig essensielt for hvordan dette går videre. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde selvfølgelig ikke dratt med meg en full kjæreste på besøk. Det er jo like mye din feil. Han satt jo bare hjemme og drakk. Og det er helt greit.

Anonymkode: 5c9af...67b

Jeg visste at han drakk noen øl,ikke at han drakk på drinker. Hadde lett gått på besøk til en vennine om han hadde drukket 3 øl,da forandrer han seg ikke. Men så har han altså drukket drinker også. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg visste at han drakk noen øl,ikke at han drakk på drinker. Hadde lett gått på besøk til en vennine om han hadde drukket 3 øl,da forandrer han seg ikke. Men så har han altså drukket drinker også. 

Men hva har han sagt selv, i etterkant?

Annonse

Jeg synes hele situasjonen er merkelig, men dere kjente gjerne ikke de dere skulle til så godt? Er de kanskje avholds eller var der barn hjemme? 

Om noen, som til vanlig har et vanlig forbruk av alkohol og er uheldig en gang, så ser jeg ikke hvorfor man skulle bli verken skremt eller flau. Hadde dette vært meg og mine venner hadde vi enten prøvd å ha ham med i samtalene om han kunne føre en vanlig samtale, latt han sove i sofaen, eller mest sannsynlig så hadde vi dratt hjem igjen. Jeg ser heller ikke for meg at man skal tenke på dette i ettertid som en veldig flau episode man skal unnskyldes. Ingen ting gale skjedde og det er jo ikke noe mer enn en morsom historie i ettertid. Hadde dette vært et formelt bekjentskap med et strengere regime på oppførsel (f.eks. om han var med på en formell jobbmiddag) så hadde jeg blitt flau, men ikke blant venner. 

Om jeg hadde oppdaget at han egentlig drakk mer enn jeg trodde ved at han drakk i ukedager eller i smug, om jeg oppdaget at han drakk før hendelser der det ikke passer seg (som i barnebursdag etc) så er det grunnlag for å reagere, men ikke etter én hendelse på et kveldsbesøk hos et vennepar en fredags- eller lørdagskveld. 

Anonymkode: 66fbf...88c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...