Gå til innhold

Konfirmasjon; tips og råd til den store dagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt lavere skuldre

Trenger ikke skje noe hele tiden, familie og venner, gode samtaler, god mat, hyggelig selskap.

Blir det for mye "kav" og styr, leker og styring fra vertskapet går det fra koselig til slitsomt.

Anonymkode: 3f7d7...588

Avtal med noen at de tar bilder underveis. Det kan fort glemmes, når man skal styre med så mye annet. 

Hjelp på kjøkkenet er gull verdt.  

Lage til noen bilder og filmer som kan vises på storskjerm mellom mat og kaker.

Lage en utstilling av minnene til konfirmanten.  Klær, leker, tegninger, diplomer oll. 

Anonymkode: 3bf6d...320

Enig med lave skuldre når det kommer til opplegg underveis. 

Dette er en anledning til at familie møtes, de fyller tiden ned skravling. 

Ting jeg er glad for at vi gjorde (men noen av dem innebærer også innebærer):

* Leide lokale med tilgang på terrasse og hage

* Leide inn hjelp på kjøkkenet og catering

* Lot konfirmanten invitere et par venner

* La inn 2 timers pause mellom kirke og selskap. De som kunne reise hjemom satte pris på det. De som ikke kunne reise hjemom var velkommen til lokalet, men var forberedt på at selskapet ikke startet før 14.00. Da slapp vi å stresse over at seremonien ble 15 min forsinket og at bilder utenfor kirken tik lengre tid enn planlagt.

* La fotografering ril pausen mellom kirka og selskapet. Fotografen fikk da også tatt et fellesbilde før selskapet startet

* Hadde store mengder drikke i bokser som sto tilgjengelig for gjestene hele selskapet - det var en varm dag og det gikk overraskende mye drikke

*Forberedte lokalet dagen før og gjorde teknisk sjekk av musikk og projektor

* Laget video med bilde/film og passet på at alle gjestene var inkludert i videoen så det ikke bare var konfirmanten som var med på filmen.

* Hadde et hjørne med minner fra konfirmantens oppvekst, gaver samt en gjestebok som vi anbefalte gjestene å skrive hilsen i. Vi hadde egentlig tenkt til å ha et polaroidkamera, men det ble litt dyrt så vi hang opp et skilt ved boken og skrev: «Send en selfie til telefonnummer ****** så limer vi inn i boken

Det ble en virkelig fin dag, og den var så mye mer betydningsfull enn jeg hadde sett for meg. Jeg visste jo at det var en viktig dag, men hvor mye det faktisk ville bety for konfirmanten, det hadde jeg undervurdert

Anonymkode: cd54b...0ce

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enig med lave skuldre når det kommer til opplegg underveis. 

Dette er en anledning til at familie møtes, de fyller tiden ned skravling. 

Ting jeg er glad for at vi gjorde (men noen av dem innebærer også innebærer):

* Leide lokale med tilgang på terrasse og hage

* Leide inn hjelp på kjøkkenet og catering

* Lot konfirmanten invitere et par venner

* La inn 2 timers pause mellom kirke og selskap. De som kunne reise hjemom satte pris på det. De som ikke kunne reise hjemom var velkommen til lokalet, men var forberedt på at selskapet ikke startet før 14.00. Da slapp vi å stresse over at seremonien ble 15 min forsinket og at bilder utenfor kirken tik lengre tid enn planlagt.

* La fotografering ril pausen mellom kirka og selskapet. Fotografen fikk da også tatt et fellesbilde før selskapet startet

* Hadde store mengder drikke i bokser som sto tilgjengelig for gjestene hele selskapet - det var en varm dag og det gikk overraskende mye drikke

*Forberedte lokalet dagen før og gjorde teknisk sjekk av musikk og projektor

* Laget video med bilde/film og passet på at alle gjestene var inkludert i videoen så det ikke bare var konfirmanten som var med på filmen.

* Hadde et hjørne med minner fra konfirmantens oppvekst, gaver samt en gjestebok som vi anbefalte gjestene å skrive hilsen i. Vi hadde egentlig tenkt til å ha et polaroidkamera, men det ble litt dyrt så vi hang opp et skilt ved boken og skrev: «Send en selfie til telefonnummer ****** så limer vi inn i boken

Det ble en virkelig fin dag, og den var så mye mer betydningsfull enn jeg hadde sett for meg. Jeg visste jo at det var en viktig dag, men hvor mye det faktisk ville bety for konfirmanten, det hadde jeg undervurdert

Noen av tingene innebærer kostnader, skulle det stå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...