Gå til innhold

Tanker i natten

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke det hun skriver i det hele. Hvem tenker du på? Hvem føler du ansvar for? Hva gjør du for å gjøre dagen bedre for andre?

Anonymkode: fcd16...2c7

Greier du ikke svare på dette?

Anonymkode: ce440...38f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så du tar ikke kontakt med venner men forventer at alle skal stå på pinne for deg?

Jeg tar kontakt av og til. Ikke så ofte som jeg gjorde. Jeg forventer ingenting og prøvd å akseptere at jeg ikke er så interessant for dem. 

Anonymkode: 6aec5...1f1

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tar kontakt av og til. Ikke så ofte som jeg gjorde. Jeg forventer ingenting og prøvd å akseptere at jeg ikke er så interessant for dem. 

At du ikke forventer noe er løgn. Du har tråder ukentlig om vennner som Ikke stiller nok opp

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

At du ikke forventer noe er løgn. Du har tråder ukentlig om vennner som Ikke stiller nok opp

Forventer ikke, men håper. Som tråder der jeg ikke er blitt bedt med osv. og innrømmer ærlig at jeg blir skuffet og lei meg som jeg har fortalt her. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du forventer jo ekstremt mye! Du blir knust når to venninner har kaffe uten deg, du blir invitert, men melder avbud fordi vennene dine ikke ber på sine knær om at du blir med for da ‘mener de det sikkert ikke’. Du er en ekstremt storforlangende venninne. 

Anonymkode: fcd16...2c7

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Tusen takk for at du gidder. Jeg skjønner frustrasjonen din med et så håpløst tilfelle som meg. Jeg skjønner det vel egentlig at man er alene om alt uansett hva det er i livet. 

Sorgen er vel ikke bare at møte ikke blir. Det er hele situasjonen. Jeg er enig med deg i at det bør man så klart ikke. Ekstra sent en kveld der tanker kommer. 

Ta tak. Eg har ein hovedjobb og er tilkalling 3 andre steder. Hjelper på økonomien og treffer masse nye folk.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Anonymkode: 6ae c5...1f1

Hvor gammel er du?

Det er perioder av livet hvor man ikke har tid til å kontakte venner i tide og utide.

Jeg har fire venninner som fant ut at når vi tilfeldigvis møttes hadde vi så mye skravling på lager at det var vanskelig å rive seg løs, men vi klarte aldri å møtes for dagene bare gikk. Vi bestemte at vi skulle danne en god gammeldags "syklubb", sånn som mødrene våre hadde da vi var små. Vi valgte oss første onsdagen i måneden, da skulle vi rullere på å ha skravleklubb, og møtes. Veldig lave skuldre, møtes kl 20 når ungene var i seng og skravle et par-tre timer. Bare kaffe og potetgull, ikke noe styr for vertskapet.

Det begynte vi med når vi hadde barn i barnehagen og småskolen, og nå som ungene våre er i ferd med å flytte hjemmefra, dra i militæret o.l. møtes vi fremdels første onsdagen i måneden kl 20. Den dagen er hellig for oss alle, for i mange år var det faktisk eneste dagen i måneden vi møtte venner.

I perioder tar jobb, småbarn, familie, fritidsaktivieter, dugnader og allverdens så mye tid at man orker rett og slett ikke mer. 

Jeg synes du forlanger, forventer og håper på veldig mye for å være ærlig.

Anonymkode: 7810c...6f4

Hun som fikk raskt kjæreste, er vel positiv og ser lyst på livet. 

Folk orker ikke negative folk. Jeg selv, og noen venninner kan ha dårlige perioder, men ikke langvarige. 

Du må begynne med deg selv. Ikke forvente at de som har mange venner og et godt liv skal sette seg ned og tenke på hvor fælt du har det. Det er ikke sånn det funker. 

Når du våkner på morgenen.. Se ut av vinduet ditt. Si:" Dette blir en fin dag. " selvom det regner :" Så fint vær." 

Begynn i det små. For hver negative tanke, snu det. 

Jobb, jobb, jobb. Da får du det bedre. 

Den eneste i veien som stopper deg, er deg. ❤️

Anonymkode: 1c56f...4e4

Jeg har heller ikke mange venner, men tror du og jeg er veldig forskjellige typer. Jeg elsker å være alene, og dille med mitt. Se på tv, høre podcast, drive med håndarbeid osv osv. 

Men jeg deltar på en aktivitet en gang i uken, og får en del sosialt der. 🙂 Har også nylig startet med trening via kommunens frisklivssentral. Sjekk din kommunes hjemmeside om de har noe du kan delta på. 🙂 Eller kanskje du kan begynne i et kor? Melde deg inn i Røde Kors? Et politisk parti? Bli besøksvenn i fengsel eller på sykehjem? 

Ang kjæreste, lag deg en konto på Tinder e.l. Kanskje du får noen dater som ikke fører til noe mer, men du kommer deg iallefall ut. Og plutselig dukker den rette opp! 😉 

Du må ta initiativ selv. Det dukker ikke opp noen på døra di! Verken kjæreste eller nye venner.

Anonymkode: 1d56d...941

Jeg har skjønt hvordan ting fungere. De som har gode liv og er lykkelig får mange som bryr seg og når sine mål og har det fint. Og som jeg har lest skriver om disse håpløse som de kaller venninner eller mor/svigermor de helst vil unngå. Så jeg er såklart fullt klar over at ingen bryr seg om meg. Om jeg hadde sittet inne 1 år uten sosial omgang hadde ingen enset det. Spiller ingen rolle. Hadde jeg bare sluttet å skrive om det. Som bare er en irriterendes påminnelse om at jeg finnes! 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har heller ikke mange venner, men tror du og jeg er veldig forskjellige typer. Jeg elsker å være alene, og dille med mitt. Se på tv, høre podcast, drive med håndarbeid osv osv. 

Men jeg deltar på en aktivitet en gang i uken, og får en del sosialt der. 🙂 Har også nylig startet med trening via kommunens frisklivssentral. Sjekk din kommunes hjemmeside om de har noe du kan delta på. 🙂 Eller kanskje du kan begynne i et kor? Melde deg inn i Røde Kors? Et politisk parti? Bli besøksvenn i fengsel eller på sykehjem? 

Ang kjæreste, lag deg en konto på Tinder e.l. Kanskje du får noen dater som ikke fører til noe mer, men du kommer deg iallefall ut. Og plutselig dukker den rette opp! 😉 

Du må ta initiativ selv. Det dukker ikke opp noen på døra di! Verken kjæreste eller nye venner.

Anonymkode: 1d56d...941

Takk for fint svar! 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvor gammel er du?

Det er perioder av livet hvor man ikke har tid til å kontakte venner i tide og utide.

Jeg har fire venninner som fant ut at når vi tilfeldigvis møttes hadde vi så mye skravling på lager at det var vanskelig å rive seg løs, men vi klarte aldri å møtes for dagene bare gikk. Vi bestemte at vi skulle danne en god gammeldags "syklubb", sånn som mødrene våre hadde da vi var små. Vi valgte oss første onsdagen i måneden, da skulle vi rullere på å ha skravleklubb, og møtes. Veldig lave skuldre, møtes kl 20 når ungene var i seng og skravle et par-tre timer. Bare kaffe og potetgull, ikke noe styr for vertskapet.

Det begynte vi med når vi hadde barn i barnehagen og småskolen, og nå som ungene våre er i ferd med å flytte hjemmefra, dra i militæret o.l. møtes vi fremdels første onsdagen i måneden kl 20. Den dagen er hellig for oss alle, for i mange år var det faktisk eneste dagen i måneden vi møtte venner.

I perioder tar jobb, småbarn, familie, fritidsaktivieter, dugnader og allverdens så mye tid at man orker rett og slett ikke mer. 

Jeg synes du forlanger, forventer og håper på veldig mye for å være ærlig.

Anonymkode: 7810c...6f4

En syklubb er jeg god-sjalu på ! Høres så koselig ut. 😊

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har skjønt hvordan ting fungere. De som har gode liv og er lykkelig får mange som bryr seg og når sine mål og har det fint. Og som jeg har lest skriver om disse håpløse som de kaller venninner eller mor/svigermor de helst vil unngå. Så jeg er såklart fullt klar over at ingen bryr seg om meg. Om jeg hadde sittet inne 1 år uten sosial omgang hadde ingen enset det. Spiller ingen rolle. Hadde jeg bare sluttet å skrive om det. Som bare er en irriterendes påminnelse om at jeg finnes! 

Du har da like stor verdi som hvem som helst andre. Selvfølgelig har du det. ❤️

Det jeg tenker om dette, er at folk tenker mest på seg selv, IKKE noe negativt i det. Folk har jobb, familie og barn og ikke minst seg selv å ta vare på. 

ALLE hjem har noe. Selvom du ikke ser det. Absolutt alle. I ulik grad. 

Jeg er veldig følsom, og kommer ikke så godt overens med ei i slekta som er veldig negativ, bare snakker om seg selv, negativ til alt og alle. Har alltid  en mørk sky over hodet. 

Jeg trives best med folk som gjør meg avslappa og rolig. En som lytter, er positiv. 

Man må gi og ta i et venneforhold. Ofte gi. Gi masse. Uten å forvente noe igjen, da kommer det til deg. 

Hvor i landet bor du? ❤️

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke noe spesielt. Skulle bare møte en venninne. Mitt første sosiale i år. 

Heldig du. Jeg har ikke vært med en eneste venninne i år. Forskjellen er at jeg syter ikke på det hver eneste dag. Du velger å være ensom for du forventer at alle skal renne etter deg. Du tar ikke kontakt selv, alle andre skal kontakte deg. Du forventer at alle skal invitere deg, du inviterer ikke selv. Tipper du inderst inne elsker å være ensom for da kan du melke det for alt det er verdt. Hva skulle du ha klaget på om du faktisk hadde tatt kontakt med folk og endt opp med å funnet på noe??

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Heldig du. Jeg har ikke vært med en eneste venninne i år. Forskjellen er at jeg syter ikke på det hver eneste dag. Du velger å være ensom for du forventer at alle skal renne etter deg. Du tar ikke kontakt selv, alle andre skal kontakte deg. Du forventer at alle skal invitere deg, du inviterer ikke selv. Tipper du inderst inne elsker å være ensom for da kan du melke det for alt det er verdt. Hva skulle du ha klaget på om du faktisk hadde tatt kontakt med folk og endt opp med å funnet på noe??

Det ble ikke! 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette er typisk adferd du må være 100% ærlig om med legen din. Vær så snill og bestill ny legetime i morgen! 

Anonymkode: 19f23...a5d

Men er det ikke sant det jeg sier? 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...