Gå til innhold

Hvordan hindre at håret mitt blir så elektrisk når jeg bruker lue?

Anbefalte innlegg

Jeg blir gal, det er skikkelig plagsomt. Hvis jeg holder hånda over håret, så kjenner jeg at håret reiser seg mot den 😂 Ellers så ligger det paddeflatt, og når jeg drar hånda gjennom håret for å prøve å fikse på det, så fester det seg i fingrene mine. Det pleier ikke å være så lenge kaldt og så kaldt her som det er, så jeg pleier aldri å bruke så mye lue som det jeg gjør nå.

Jeg har i utgangspunktet litt fett og tungt hår, og har funnet ut at det er finest hvis jeg bare bruker balsam en sjelden gang, er det derfor håret mitt er så elektrisk?

Noen som har noe gode tips til å unngå det, utenom det å ikke bruke lue?

Anonymkode: b1b94...37b

Fortsetter under...

Himmel og hav skrev (8 minutter siden):

Jeg pleier å ta et par dråper hårolje i hendene og dra det gjennom den nederste tredjedelen av håret. Da blir det ikke så elektrisk. 

Glemte å skrive at jeg har kort hår, jeg ser for meg at hårolje da vil gjøre det tungt det og.

Hi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bruk balsam og flett håret.

Anonymkode: 3afbd...860

Har kort hår, glemte å skrive det, så ingenting å flette 😁 men får kanskje bruke litt balsam igjen. Jeg har aldri vært så plaget før, blir helt gal av dette. Når jeg tar av meg lua, så ser jeg helt gæern ut 🤣

Hi

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har kort hår, glemte å skrive det, så ingenting å flette 😁 men får kanskje bruke litt balsam igjen. Jeg har aldri vært så plaget før, blir helt gal av dette. Når jeg tar av meg lua, så ser jeg helt gæern ut 🤣

Hi

Fett hår løser også problemet, men det har du kanskje ikke så lyst til 😁

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fett hår løser også problemet, men det har du kanskje ikke så lyst til 😁

Nei, ikke spesielt 😂

Hi

Balsam er viktig, så håret ikke blir tørt. Jeg pleier å smøre hendene mine med håndkrem og dra gjennom håret med ny håndkrem på fingrene, det demper det.

Viktig å ikke bruke syntetisk lue også, det blir verre da, blir lue med naturlige stoffer.

Det finnes også spray som motvirker statisk hår. Søsteren min sverger til det.

Mye reklame på denne siden, men selv reklamenettsider har noen gode råd uten at du trenger kjøpe akkurat deres produkter....

https://hairlust.no/blogs/blog/unnga-statisk-elektrisk-har

Anonymkode: e0548...2f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...