Gå til innhold

Folk som setter stedatter foran stemor

Anbefalte innlegg

Du sier verden er urettferdig?? Det du beskriver er pokker meg ikke urettferdig, men helt riktig. 

Stakkars denne familien. De syns nok at livet er urettferdig! Du ødelegger jo livene deres. 

Pust.. Jeg må bare tro at dette her er bare kødd. At det ikke sitter en stakkars ungjente der ute med en stemor fra helvete. Det hadde vært for jævelig. 

Jeg håper og tror at du bare lager liksom drama for at vi skal hisse oss opp. 

Fortsetter under...

For det første i din manns familie er ikke datteren stedatter verken i navn eller i virkelighet da hun er datter og barnebarn. Du er stemor og ny kone til din mann og selv om datteren ikke bodde fast hos din mann når dere giftet dere måtte du ta med i ligningen at noe kunne skje som ville gjøre at datteren kom for å bo 100 % hos dere, og det var også det som skjedde. Når hun flyttet til dere ble du stemoren fra helvete og gjorde så mange feil som det er mulig å gjøre, og de feilene er nok veldig vanskelig å komme over for din svigerfamilie, og derfor har du veldig lite spillerom. Du snakker om spesielle hendelser og legger vekt på blant annet at datteren ikke ville ha den maten som var bestilt til henne uten at hun hadde fått sagt hva hun ville ha, og det er helt greit. De som bestilte tok en sjanse, men de visste også at ved å ta en sjanse så var muligheten til stede for at de måtte bestille på nytt til datteren. At du ombestemmer deg etter at du har bestilt er å være vanskelig og situasjonen er ikke sammenlignbar mellom datter og deg. Du har flere situasjoner du legger frem, men det du ikke forstår er at det er fundamentalt forskjell mellom deg og din stedatter, og det er at du er voksen og hun er fortsatt en ungdom. Det igjen betyr at det stilles mye større krav og forventninger til deg og de får du søren meg ta til deg og forholde deg til. Klarer du ikke det så bør du bare flytte ut og skille deg da du bare sprer misstemning uansett hvor du er og hvem du omgås.

Anonymkode: 9075f...496

seropa skrev (På 9.2.2024 den 20.28):

Stedatteren kan bruke tusenvis av kroner og ingen familie stiller spørsmål.  Jeg stemor bruker penger og slektninger begynner å snakke at jeg er golddigger.

Stedatter kommer sent til restaurant og maten er allerede bestilt. Hun vil ha noe annet, og det bestilles og betales ekstra.

Jeg ville ha noe annet, og jeg er for kresen.

Stedatter er for sliten etter  videregående skole, og alle har forståelse hvis hun avbryter avtalt middag med besteforeldre.

Jeg er sliten etter viktig arbeid og anses som lat.

Det er veldig utakknemlig å være stemor. Jeg kommer på andre rekke. Jeg vil advare alle å bli stemor til ei jente som er mer priviligert.  Du blir som null. 

Ingen tørr å gi meg skryt foran stedatter.   Hun skal få skryt for sin utseende og klær. 

Jeg blir anklaget for å være manipulativ av slektninger. Stedatter er ute med venner og har det morro , hjemme er hun stille og går rundt med tårer i øyene.  Hun endrer seg foran faren og slektninger.

Må bare få det ut.  

Du er voksen, det forventes ikke tenåringsnykker fra deg. Du kan heller ikke under noen omstendigheter, gå foran et barn. Du må for guds skyld snart slutte å sutre sånn som du gjør. Det er jo flaut!

Hvor barnslig har du tenkt å tillate deg å være? Ingenting her tilsier at du burde fått gifte deg, du avslører et sjelsliv omtrent som en trettenåring. Og ikke en smart trettenåring.

Anonymkode: ff1d5...e61

Anonym bruker skrev (På 13.2.2024 den 9.07):

For det første i din manns familie er ikke datteren stedatter verken i navn eller i virkelighet da hun er datter og barnebarn. Du er stemor og ny kone til din mann og selv om datteren ikke bodde fast hos din mann når dere giftet dere måtte du ta med i ligningen at noe kunne skje som ville gjøre at datteren kom for å bo 100 % hos dere, og det var også det som skjedde. Når hun flyttet til dere ble du stemoren fra helvete og gjorde så mange feil som det er mulig å gjøre, og de feilene er nok veldig vanskelig å komme over for din svigerfamilie, og derfor har du veldig lite spillerom. Du snakker om spesielle hendelser og legger vekt på blant annet at datteren ikke ville ha den maten som var bestilt til henne uten at hun hadde fått sagt hva hun ville ha, og det er helt greit. De som bestilte tok en sjanse, men de visste også at ved å ta en sjanse så var muligheten til stede for at de måtte bestille på nytt til datteren. At du ombestemmer deg etter at du har bestilt er å være vanskelig og situasjonen er ikke sammenlignbar mellom datter og deg. Du har flere situasjoner du legger frem, men det du ikke forstår er at det er fundamentalt forskjell mellom deg og din stedatter, og det er at du er voksen og hun er fortsatt en ungdom. Det igjen betyr at det stilles mye større krav og forventninger til deg og de får du søren meg ta til deg og forholde deg til. Klarer du ikke det så bør du bare flytte ut og skille deg da du bare sprer misstemning uansett hvor du er og hvem du omgås.

Anonymkode: 9075f...496

Jeg forstår hva alt dere skriver. 

Men jeg blir straffet og forskjellsbehandling føles så stor at jeg er som en slave, og blir motarbeidet.

Stemor skal bli fullt respektert også. Hun skal også få ny sjanse.

Det er bare fordømmelser mot meg

seropa skrev (1 minutt siden):

Men jeg blir straffet og forskjellsbehandling føles så stor at jeg er som en slave, og blir motarbeidet.

Gi deg nå. Denne fantasien og trollingen din har gått langt nok. 

Anonymkode: 8cbfd...5f7

Annonse

seropa skrev (53 minutter siden):

Ingen har krav på en ny sjanse. Det er noe man kan være heldig å få. 

Men jeg tror også at dette er trollerier, for det går ikke an å være så "dum" i virkeligheten. 

Anonymkode: 23e8c...ffb

seropa skrev (1 time siden):

Forskjellsbehandling er ikke en straff! Selvfølgelig er det forskjell på en datter, et barnebarn, enn en inngiftet dame. Det er en selvfølge, og slett ingen straff.

Respekt skal man ha om man fortjener det, man får ikke respekt når man oppfører seg som du har gjort.

Ingen har krav på en ny sjanse. Man kan være heldig å få det, hos noen, men har ikke krav på å få det hos alle. Du har fått en ny sjanse hos mannen din, for han har beholdt deg. En ny sjanse hos stebarn, svigerforeldre osv tror jeg du skal se langt etter. De vil alltid sette tenåringen foran deg, selvfølgelig.

Anonymkode: 75573...d8f

seropa skrev (59 minutter siden):

Fordømmelse er når noen dømmer en person uten å kjenne dem eller vite noe om hvordan de er skrudd sammen. Du har vist denne familien hvem du er, at de nå behandler deg som den du har vist dem at du er… det er ikke fordømmelse.

Maya Angelou har sagt;

«When someone shows you who they are, believe them the first time»

Du har vist dem hvem du er og de skylder deg ikke å behandle deg som et høyt elsket barn. Det er nemlig ikke forskjellsbehandling å behandle et uskyldig barn annerledes enn en voksen narsissist som er i stand til å skade det uskyldige barnet  for egen vinning.

Anonymkode: b4402...9ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...