Anonym bruker Skrevet 8. februar 2024 #1 Del Skrevet 8. februar 2024 Lang lang historie før dette, Vi ble skilt fordi han var abusive mot meg og indirekte min unge (annen far) ved at hun så hva han gjorde med meg og generelt ekstremt kontrollerende, manipulerende og "smooth talking". Han vinner veldig lett folk over på sin side. Masse krangel og slitsomhet. Dårlig samarbeide og kommunikasjon (fra hans side. han liker å la vær å svare og så senere snu det om som om det er meg som ikke kommuniserer) uansett, han hadde dem annen hver helg. En mandag kom barna i barnehagen seriøst omsorgssviktet. jeg fikk ikke hele historien før noen dager senere, siden hun som håndterte det ikke var der, men det jeg leste var absolutt forferdelig. Han hadde levert dem i barnehage 14.30 og de oppførte seg som om de ikke hadde fått mat hele dagen eller ihvertfall på en god lang stund. De hadde sprengfyldte bleier og hadde tisset igjennom 3 lag klær og dressene (ikke bare litt fuktig. de var VÅT da jeg skulle vaske det) dette var en vintersdag også, det ble skrevet at de var frosne og forkomne og hun så dem som barn i krise. jeg har dem meste av tiden og vi har jo reist i flere timer f eks til storbyen eller til familie og bleiene blir ikke sprengfyldte på et par timer. det må ha vært hele dagen de ikke har vært skiftet på. Hun har laget en bekymringsmelding til barnevernet, vi har allerede en sak der som jeg har startet med min psykolog fordi vi er bekymret for dem når de er hos ham. Familievernkontoret har sagt at jeg skal holde dem tilbake inntil vi får en ny plan på plass. barnevernet sier de kan ikke si noe om samvær. Hun som tok håndterte dem den dagen (de ringte meg ikke om dette heller), har så avtalt med barnefar at han kan ha samvær med dem i barnehagen. uten å diskutere dette med meg. jeg har bedt han om å dra til familievernkontoret så vi kan lage en ny avtale, dette har han ikke gjort, det er snart over to måneder siden. Jeg fikk kun dette vite fordi jeg spurte hva det handlet om (han kom i bhg imens jeg var igang med å avlevere dem). Jeg har sagt ifra til barnehagen jeg vil ikke at dette skal skje, jeg har sagt at barnevernet har sagt at det er en dårlig ide, jeg har sagt at familievernkontoret har sagt at det skal han ikke og han må dra til dem for en ny plan, jeg har også sagt til dem at jeg vil ha beskjed om han dukker opp igjen. For noen dager siden finner jeg ut av at han har vært der og sett dem. Fordi jeg spurte. da så de alle sammen veldig ukomfortable ut og kikket på "lederen" på avdelingen. Hun sa at han hadde vært der, igår, i 30min. Jeg har gitt beskjed til han at dette kan han ikke gjøre, det er ikke bra for barna å ha uregelmessig samvær og dette forklarer også hvorfor den ene ungen som vi har i utredning for autisme, sover ekstremt dårlig noen netter. Hun har for vane å sove veldig dårlig og være våken flere timer om natten på dager hvor det har skjedd noe. Barnehagen og barnefar skal ikke ha en avtale om samvær, det er da noe barnefar og mor må gjøre hos familievernkontoret. Han sier at jeg kan ikke stoppe han og han har tenkt å fortsette. Han har jo 0 incentive/motivasjon for å dra på familiekontoret om han bare kan se dem når han lyster, i barnehagen. Noen ide til hva jeg kan gjøre her ??? Anonymkode: a22fc...56d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445879-barnefar-og-barnehage-har-avtalt-samv%C3%A6r-utenom-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Del Skrevet 8. februar 2024 Det er ikke lett for de barnehageansatte å stå i midten, kommer han så er det jo ikke bare å nekte han å se de, du sier jo selv at han er manipulerende og "smooth talking". Som jeg forstår av innlegget ditt så har de vel ingen rett heller, til å nekte han å se de desverre., men veldig spesielt hvis de har avtalt med han å ha samvær i barnehagen. Er du sikker på at det stemmer, har de ansatte sagt dette selv? Anonymkode: b90f7...605 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445879-barnefar-og-barnehage-har-avtalt-samv%C3%A6r-utenom-meg/#findComment-150067501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Del Skrevet 8. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke lett for de barnehageansatte å stå i midten, kommer han så er det jo ikke bare å nekte han å se de, du sier jo selv at han er manipulerende og "smooth talking". Som jeg forstår av innlegget ditt så har de vel ingen rett heller, til å nekte han å se de desverre., men veldig spesielt hvis de har avtalt med han å ha samvær i barnehagen. Er du sikker på at det stemmer, har de ansatte sagt dette selv? Anonymkode: b90f7...605 Det forstår jeg, men de behøver jo ikke å oppfordre han til det. de kan jo nevne for han at det beste for barna er å dra til familievernkontoret og at det ikke er så bra for DEM at han kommer dit. jeg fatter det virkelig ikke. Ja, hun sa til meg at hun hadde tilbudt at han kan komme "her" (i bhg) og se dem. Og de skulle snakke om det. Men er det ingenting jeg kan gjøre ? Det går jo ikke det her.... Imorgen tenker jeg å ta en alvorssnakk med ledelsen. men jeg kan ikke tvinge noe igjennom. det er tross alt jeg som betaler for at de går der. hvis jeg ikke betalte var de ikke der i det hele tatt. Anonymkode: a22fc...56d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445879-barnefar-og-barnehage-har-avtalt-samv%C3%A6r-utenom-meg/#findComment-150067503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Del Skrevet 8. februar 2024 Det der høres ekstremt useriøst ut av barnehagen. Foreldre skal ikke oppholde seg unødvendig i barnehagen av hensyn til både sine egne, andre barn og de ansatte. Barnehagehverdagen må få gå sin gang uten forstyrrelser fra foreldre. Unntaket fra dette er foreldre som har barna på tilvenning, og når det er arrangementer der foreldre er invitert. Anonymkode: 55063...ad5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445879-barnefar-og-barnehage-har-avtalt-samv%C3%A6r-utenom-meg/#findComment-150067511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Del Skrevet 8. februar 2024 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det forstår jeg, men de behøver jo ikke å oppfordre han til det. de kan jo nevne for han at det beste for barna er å dra til familievernkontoret og at det ikke er så bra for DEM at han kommer dit. jeg fatter det virkelig ikke. Ja, hun sa til meg at hun hadde tilbudt at han kan komme "her" (i bhg) og se dem. Og de skulle snakke om det. Men er det ingenting jeg kan gjøre ? Det går jo ikke det her.... Imorgen tenker jeg å ta en alvorssnakk med ledelsen. men jeg kan ikke tvinge noe igjennom. det er tross alt jeg som betaler for at de går der. hvis jeg ikke betalte var de ikke der i det hele tatt. Anonymkode: a22fc...56d Oi, det er veldig spesielt hvis de har oppfordret han til det, det hadde jeg definitivt klaget videre. Det er på ingen måte best for barna å ha samvær i barnehagen uansett hvordan situasjonen er. Foreldre har ingenting der å gjøre, med mindre det er tilvenning eller tilstelninger. Jeg skjønner ikke hva de tenker med, spørs om han ikke har foret de med noen historier og manipulert de i vei, så de synes synd på han. Spurte du om hvorfor de hadde tilbudt han det? Anonymkode: b90f7...605 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445879-barnefar-og-barnehage-har-avtalt-samv%C3%A6r-utenom-meg/#findComment-150067512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Del Skrevet 8. februar 2024 Dette var veldig spesielt! Du sier jo at du skal ha møte med ledelsen (daglig leder?) i morgen, om det er noe som helts tak i dem får pedagogisk leder seg en skrape. Det er jo ikke spesielt tillitsvekkende og jeg ville kanskje vurdert bytte av avdeling eller barnehage. Om det ikke fører frem i morgen kan du klage til kommunen. Anonymkode: c5e54...79b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445879-barnefar-og-barnehage-har-avtalt-samv%C3%A6r-utenom-meg/#findComment-150067515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 8. februar 2024 #7 Del Skrevet 8. februar 2024 Barnehagen overholder ikke personvernet til de andre barna, så dette må de sette en stopper for med en gang. Hvis du ikke får gehør i morgen, tar du det videre til statsforvalteren. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445879-barnefar-og-barnehage-har-avtalt-samv%C3%A6r-utenom-meg/#findComment-150067540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2024 #8 Del Skrevet 10. februar 2024 Anonym bruker skrev (På 8.2.2024 den 20.31): Det der høres ekstremt useriøst ut av barnehagen. Foreldre skal ikke oppholde seg unødvendig i barnehagen av hensyn til både sine egne, andre barn og de ansatte. Barnehagehverdagen må få gå sin gang uten forstyrrelser fra foreldre. Unntaket fra dette er foreldre som har barna på tilvenning, og når det er arrangementer der foreldre er invitert. Anonymkode: 55063...ad5 Tja, i en sak jeg kan veldig mye om, så fikk den ene part samvær i barnehagen, da den andre part satte i gang samværsnekt. Var en midlertidig ordnig slik at barnet fikk se begge foreldrene. Var en god ordning for barnet og foreldrene. De andre barna i barnehagen hadde glede av at vedkommende var der, og jeg trur faktisk det ble laget en kontrakt om taushetsplikt på lik linje som de ansatte. Varte i noen måneder. Anonymkode: 92957...b27 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445879-barnefar-og-barnehage-har-avtalt-samv%C3%A6r-utenom-meg/#findComment-150067862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå