Gå til innhold

Hvordan kan jeg la være å irritere meg sånn?

Anbefalte innlegg

Jeg er kommet inn i en skikkelig ond spiral. Føler meg nedstemt hele tiden. Har hatt mye å stå i på privaten over lang tid nå, og det har tappet meg veldig for krefter. To av mine nærmeste i kjernefamilien sliter med depresjoner, og den ene har hatt mye selvmords-tanker. Jobben er heller ingen opptur, folk er sure og misfornøyde og miljøet er helt på bånn. Folk klager og syter, og jeg blir veldig påvirket av dette. Jobben skal liksom være en frisone, men det er blitt en ekstra belastning. Særlig en kollega, er fryktelig sytete. 

På fritiden prøver jeg å komme med endel ut og trene og sånt. Men jeg kjenner veldig på at hodet mitt og tankesettet mitt er blitt veldig negativt. Det er lite positivitet i hverdagen, og jeg får ikke snudd det! Prøver å tenke at jeg har det så fint, men jeg får det ikke til. 

Jeg trenger veldig sårt tips til hva jeg kan gjøre! Hvordan kan jeg snu dette her så jeg ikke går dukken snart? Jeg har gått delvis sykemeldt men det hjelper ikke stort. 

Anonymkode: 7462b...b54

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen supertilbud, men det hjelper litt å smile til seg selv i speilet og faktisk å tvinge deg selv til å smile når du er alene også.

Personlig føler jeg det hjelper å sette av tid til å være sur og sint også. Brk en halvtime et par ganger i uka på å gå et sted du er i fred. Brøl og slå i veggen. Kjøp noe billig dekketøy på loppemarked og tillat deg å knuse det eller gjør noe annet "usaklig" for å få ut frustrasjon og irritasjon.

Noen ganger er det godt å bare finne seg et tre i skogen og stå å klemme det en stund , uten å gjøre noe annet.

Anonymkode: aee56...bc8

Kjenner meg igjen.  Har funnet ut at det er verst januar-mars, så jeg legger inn en ferieuke i den perioden. En uke i Syden med charter funker helt gull - kobler ut kanskje ikke helt, men nok til å ta av noe av stresset :) 

Anonymkode: f2473...62c

Det følger litt automatisk med når en står midt i det. Sliten mentalt gir gjerne litt lavere toleranse. 

Må du være i den jobben du har nå da? Kan av og til være positivt med ett skifte. Jeg sluttet i jobben, merker nå etter en måneds tid at det er i ferd med å lette litt. Gi litt mer faen. Hva burde du egentlig? Sånn egentlig? Kom deg litt bort om mulig, om så bare ett hotell med en bok. Ingen planer, ingen må. 

Skru av nyheter, tv og annen innspill fra omverden. Når du allerede er overbelastet mentalt, er det ingen grunn til å fylle på mer, du får ikke gjort noe med alt som skjer ute i verden uansett. 

Anonymkode: 8508a...205

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...