Gå til innhold

"De har jo så mye glede av hverandre!"

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har 3 tette. To av de har litt glede av hverandre. To av de hater hverandre som pesten. Så NEI. Det er ikke en automatikk i det

Anonymkode: 1e1b0...4e0

Hvordan er det mulig å oppdra barn til å hate søsken som pesten? Dette må jo foreldre ha vært med å legge opp til. Barn hater ikke hverandre ut av det blå, og spesielt ikke søsken.

Anonymkode: 2b1a7...142

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hvordan er det mulig å oppdra barn til å hate søsken som pesten? Dette må jo foreldre ha vært med å legge opp til. Barn hater ikke hverandre ut av det blå, og spesielt ikke søsken.

Anonymkode: 2b1a7...142

Jeg vil tippe, og håper, det er litt uttrykket, at ikke de nødvendigvis hater hverandre dypt og inderlig. Personlighetskræsj. 

Anonymkode: 1e1e0...153

Jeg har 4 barn.

De har hatt mye glede i hverandre, selv om de har hatt ulik personlighet alle sammen.

Bestandig noen å være med.

i voksen alder er de mindre sammensveiset. De to yngste står hverandre nærmest. De går på samme fester, drar på ferie sammen osv. 

Men vet at alle søker støtte av søskene hvis de trenger noen å støtte seg til.

Anonymkode: 11c9e...4f5

Mine jenter har 3 1/2 år mellom seg. Født i 2014 og i 2018.

De er veldig nære. Leker masse sammen hver dag, spesielt i helger og ferier; timesvis. Båndet ble enda tettere etter at de begynte å dele rom. De krangler litt også innimellom, og eldste kan være litt sjefete.

Men stort sett er det veldig bra forhold.

Jeg er selv enebarn og kjedet meg enormt og hadde ingen å leke med. Ønsket meg søsken

Anonymkode: 0fa39...c97

For at de skal ha glede av hverandre så kommer det veldig mye an på foreldrene mener jeg.

Mine er bestevenner. Stort sett 😄

Men aldersforskjellen er ikke det viktigste, men hvordan dere håndterer søskene. Aldri skyld på den ene eller sett de opp mot hverandre. Aldri bruk babyen som unnskyldning for å ikke kunne gi den største oppmerksomhet.

Jeg var ekstremt bevisst på dette fra jeg gikk gravid og de er store nå. 

Anonymkode: 8b2fa...36a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...