Gå til innhold

Kundens dummeste kommentarer


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Må ikke glemme de udødelige klassikerne:

"Kvittering?"

"Ja takk, så har jeg litt lesestoff for kvelden"

 

"Kvittering?"

"Nei, får ikke noe igjen på skatten uansett"

🤓🤦‍♀️

Anonymkode: a5b9d...498

He he, ja glemte dem 😅

Anonymkode: 826c2...fad

Ja, alt for mange dumme kommentarer fra kunder når det gjelder kvitteringen - helt til den dagen de vil bytte/kjøpt feil/noe gale med varen osv

Da blir de sinte når vi sier at det er påkrevd med kvittering…..

Anonymkode: a8d02...17f

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ja, alt for mange dumme kommentarer fra kunder når det gjelder kvitteringen - helt til den dagen de vil bytte/kjøpt feil/noe gale med varen osv

Da blir de sinte når vi sier at det er påkrevd med kvittering…..

Anonymkode: a8d02...17f

Dere skal jo vurdere reklamasjoner selv om en ikke har kvittering.

Anonymkode: da3ae...283

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, alt for mange dumme kommentarer fra kunder når det gjelder kvitteringen - helt til den dagen de vil bytte/kjøpt feil/noe gale med varen osv

Da blir de sinte når vi sier at det er påkrevd med kvittering…..

Anonymkode: a8d02...17f

Jeg tar nesten aldri imot kvittering men har likevel fått byttet eller klaget på feil på varen. Du viser jo bare i nettbanken at du har kjøpt varen der. Problem solved.

Anonymkode: 87b7d...f29

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dere jobber I BUTIKK. Og likevel skal dere liksom se ned på kundene deres og kalle dem dumme...

Anonymkode: 3776d...7d8

Ser ikke ned på dem, men synes du det er morsomt? Definitivt ikke. 

Anonymkode: 826c2...fad

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dere jobber I BUTIKK. Og likevel skal dere liksom se ned på kundene deres og kalle dem dumme...

Anonymkode: 3776d...7d8

Hun spør ikke om dumme kunder, men dumme kommentarer. Det er stor forskjell. Alle kan komme med dumme kommentarer innimellom, både av mer og mindre festlig art, og det tenker jeg at er helt ok å dele litt rundt så lenge det er anonymt. Jeg vil tro de fleste hører noe i sitt yrke fra kunder, brukere, pasienter, samarbeidspartnere el. som man blir litt oppgitt over, uten at man dermed automatisk tenker at vedkommende generelt er dum.

Jeg jobbet i butikk litt som student og opplevde den gangen at det var umulig å treffe rett på spørsmålet om poser. De fleste takket høflig ja eller nei, men noen kom med mer skarpe og arrogante svar enten i retning "Ja, du trodde vel ikke jeg skulle bære alt dette under armen?!", eller motsatt "Nei, selvfølgelig ikke, jeg har jo med meg egne poser, ser du ikke det?" (nei, for du hadde dem faktisk i lommen/sekken/bagen din). 

Anonymkode: a1ffa...87d

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hun spør ikke om dumme kunder, men dumme kommentarer. Det er stor forskjell. Alle kan komme med dumme kommentarer innimellom, både av mer og mindre festlig art, og det tenker jeg at er helt ok å dele litt rundt så lenge det er anonymt. Jeg vil tro de fleste hører noe i sitt yrke fra kunder, brukere, pasienter, samarbeidspartnere el. som man blir litt oppgitt over, uten at man dermed automatisk tenker at vedkommende generelt er dum.

Jeg jobbet i butikk litt som student og opplevde den gangen at det var umulig å treffe rett på spørsmålet om poser. De fleste takket høflig ja eller nei, men noen kom med mer skarpe og arrogante svar enten i retning "Ja, du trodde vel ikke jeg skulle bære alt dette under armen?!", eller motsatt "Nei, selvfølgelig ikke, jeg har jo med meg egne poser, ser du ikke det?" (nei, for du hadde dem faktisk i lommen/sekken/bagen din). 

Anonymkode: a1ffa...87d

Bra sagt! 

Anonymkode: 826c2...fad

Er det nødvendig å være så streng? Kanskje disse kundene bare trenger litt menneskelig kontakt, at å slå av en spøk med dama på Rema lyser opp dagen. Hva så om vitsen ikke er morsom? Det viktigste er vel at tonen er hyggelig og positiv? Du kan heller klage på de kundene som er frekke og ufordragelige (i likhet med enkelte av butikkpersonalet). 

Anonymkode: d043c...20e

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er det nødvendig å være så streng? Kanskje disse kundene bare trenger litt menneskelig kontakt, at å slå av en spøk med dama på Rema lyser opp dagen. Hva så om vitsen ikke er morsom? Det viktigste er vel at tonen er hyggelig og positiv? Du kan heller klage på de kundene som er frekke og ufordragelige (i likhet med enkelte av butikkpersonalet). 

Anonymkode: d043c...20e

Det er greit det, men synes du dette er stygt? Heldigvis møt få frekke og ufordragelige. Og er det ikke selv. 

Anonymkode: 826c2...fad

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er greit det, men synes du dette er stygt? Heldigvis møt få frekke og ufordragelige. Og er det ikke selv. 

Anonymkode: 826c2...fad

Synes tonen din er litt nedlatende, ja. 

Anonymkode: d043c...20e

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hun spør ikke om dumme kunder, men dumme kommentarer. Det er stor forskjell. Alle kan komme med dumme kommentarer innimellom, både av mer og mindre festlig art, og det tenker jeg at er helt ok å dele litt rundt så lenge det er anonymt. Jeg vil tro de fleste hører noe i sitt yrke fra kunder, brukere, pasienter, samarbeidspartnere el. som man blir litt oppgitt over, uten at man dermed automatisk tenker at vedkommende generelt er dum.

Anonymkode: a1ffa...87d

Jeg husker da det ble opprettet en tråd her inne om dumme kommentarer foreldre sa i barnehagen, det ble ramaskrik og mange forurettede som hylte om manglende profesjonalitet og brudd på taushetsplikt.

Anonymkode: 1d338...18d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dere jobber I BUTIKK. Og likevel skal dere liksom se ned på kundene deres og kalle dem dumme...

Anonymkode: 3776d...7d8

Ærlig talt. Butikkansatte er da ikke mer moralsk forplikta enn andre til å aldri ha negative meninger om folk de møter. Butikkansatte, lærere, bankfolk, meglere, barnehagelærere, rørleggere - DU - absolutt alle vil møte på mennesker de synes er dumme, slemme, idioter osv osv. Og på lik linje med deg er de i sin fulle rett til å uttale det.

Anonymkode: a2a11...32e

Jeg har jobbet i butikk (ikke matvare), og det er helt greit at den ene kunden syns det er hysterisk morsomt å slå seg på låret og si "kvittering? Få'kke igjen på skatten på den, gitt!", men når man hører samme kommentar bortimot 80-100 ganger i løpet av en dag så blir man en smule lei.

Jeg opplevde faktisk at en kunde en gang "kasta" ett skilt på meg, ett sånn lite som sto på disken. Hun var fly forbanna for noe jeg ikke husker nå (jeg husker bare at hun var innom hver dag og alltid var sur og grinete, og vi måtte bare være like hyggelige tilbake uansett), hun slang den over disken så den traff meg i magen. På det tidspunktet var jeg gravid så jeg mista det helt og klikka på vedkommende. Siden kom hun aldri tilbake. Det var ikke pent av meg, men hun hadde trykka på alle knapper i halvannet år, og når det der skjedde så mista jeg helt fatningen.

Anonymkode: 168ef...e5f

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har jobbet i butikk (ikke matvare), og det er helt greit at den ene kunden syns det er hysterisk morsomt å slå seg på låret og si "kvittering? Få'kke igjen på skatten på den, gitt!", men når man hører samme kommentar bortimot 80-100 ganger i løpet av en dag så blir man en smule lei.

Jeg opplevde faktisk at en kunde en gang "kasta" ett skilt på meg, ett sånn lite som sto på disken. Hun var fly forbanna for noe jeg ikke husker nå (jeg husker bare at hun var innom hver dag og alltid var sur og grinete, og vi måtte bare være like hyggelige tilbake uansett), hun slang den over disken så den traff meg i magen. På det tidspunktet var jeg gravid så jeg mista det helt og klikka på vedkommende. Siden kom hun aldri tilbake. Det var ikke pent av meg, men hun hadde trykka på alle knapper i halvannet år, og når det der skjedde så mista jeg helt fatningen.

Anonymkode: 168ef...e5f

Det var fullt fortjent at du klikka på henne! Man kaster ikke ting på folk, enkelt og greit!

Anonymkode: a2a11...32e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det nødvendig å være så streng? Kanskje disse kundene bare trenger litt menneskelig kontakt, at å slå av en spøk med dama på Rema lyser opp dagen. Hva så om vitsen ikke er morsom? Det viktigste er vel at tonen er hyggelig og positiv? Du kan heller klage på de kundene som er frekke og ufordragelige (i likhet med enkelte av butikkpersonalet). 

Anonymkode: d043c...20e

Helt enig! Jeg kom tilfeldig i kontakt med en annen hyggelig kunde i butikken, å det ble til at jeg sto å snakket en stund med han. Han kunne fortelle at han gikk på butikken hver dag bare for å ha noen å snakke med,etter konen døde. Fikk så vondt av han! 

Anonymkode: 87b7d...f29

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det var fullt fortjent at du klikka på henne! Man kaster ikke ting på folk, enkelt og greit!

Anonymkode: a2a11...32e

Jeg vet det, innerst inne. Men likevel angrer jeg en smule når jeg ser tilbake på det. Det som skjedde var at det sto ett skilt foran kassa, så satte hun veska si der og da var skiltet "i veien" for henne, så hun ble sur og slang det over disken. 


Hun var innom bortimot hver dag. Klaga på alt, mangel på det hun trengte, hvorfor prisen hadde gått opp siden i fjor, hvorfor ikke vi hadde 3 av den, osv osv. Skikkelig meggete hespetre, og jeg var like blid og tålmodig hver gang. Smilte og forklarte høflig. Hun var sånn mot alle, ikke bare meg.

Anonymkode: 168ef...e5f

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig! Jeg kom tilfeldig i kontakt med en annen hyggelig kunde i butikken, å det ble til at jeg sto å snakket en stund med han. Han kunne fortelle at han gikk på butikken hver dag bare for å ha noen å snakke med,etter konen døde. Fikk så vondt av han! 

Anonymkode: 87b7d...f29

Men han var vel en hyggelig mann, da…?

Anonymkode: a2a11...32e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det nødvendig å være så streng? Kanskje disse kundene bare trenger litt menneskelig kontakt, at å slå av en spøk med dama på Rema lyser opp dagen. Hva så om vitsen ikke er morsom? Det viktigste er vel at tonen er hyggelig og positiv? Du kan heller klage på de kundene som er frekke og ufordragelige (i likhet med enkelte av butikkpersonalet). 

Anonymkode: d043c...20e

Det er vel ingen som er strenge?

Vi som jobber i butikk er fullstendig klar over at vi for mange er dagens eneste menneskelige kontakt, og derfor både smiler vi, sier hei, møter blikket til folk osv. Hyggelig er vi også, selv om vitsen ikke er morsom, eller vi får samme kommentar for 74.gang den dagen.

Det må jo likevel være lov å le litt av at "alle" kunder kommer med den samme vitsen, den samme kommentaren osv, og tror de er helt unike ;)

De aller fleste kunder er hyggelige, og de aller fleste som jobber med salg liker faktisk mennesker og er hyggelig tilbake altså.

Anonymkode: 0ab13...b09

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er vel ingen som er strenge?

Vi som jobber i butikk er fullstendig klar over at vi for mange er dagens eneste menneskelige kontakt, og derfor både smiler vi, sier hei, møter blikket til folk osv. Hyggelig er vi også, selv om vitsen ikke er morsom, eller vi får samme kommentar for 74.gang den dagen.

Det må jo likevel være lov å le litt av at "alle" kunder kommer med den samme vitsen, den samme kommentaren osv, og tror de er helt unike ;)

De aller fleste kunder er hyggelige, og de aller fleste som jobber med salg liker faktisk mennesker og er hyggelig tilbake altså.

Anonymkode: 0ab13...b09

Bra sagt! 

Anonymkode: 826c2...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...