GĂ„ til innhold

Hvordan hadde du reagert?đŸș

Anbefalte innlegg

13 Äring som har funnet vin og smÄ shotflasker som var _meget_godt gjemt.
(Vi drikker 1 gang i Äret).Fant dette pÄ rommet til tenÄringen og ser at det er smakt av dette

Usikker hvordan jeg skal hÄndtere dette med bÄde at det er tatt fra oss og lurt under senga ikke vi skulle se det og smakt pÄ dette
.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 62bd1...14d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445816-hvordan-hadde-du-reagert%F0%9F%8D%BA/
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Irettesettelse selvfÞlgelig. Stjeling og drikking av alkohol nÄr man er 13 Är. Du har jo tydeligvis feilet pÄ veien i oppdragelsen av denne ungen. Men her mÄ du sette foten ned. Straff er helt greit nÄ. 

Anonymkode: dc637...68a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Irettesettelse selvfÞlgelig. Stjeling og drikking av alkohol nÄr man er 13 Är. Du har jo tydeligvis feilet pÄ veien i oppdragelsen av denne ungen. Men her mÄ du sette foten ned. Straff er helt greit nÄ. 

Feilet?Tenker dine barn aldri gjĂžr noe galt dađŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»

Det fÄr konsekvenser, klart.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Feilet?Tenker dine barn aldri gjĂžr noe galt dađŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»

Det fÄr konsekvenser, klart.

SelvfĂžlgelig har du feilet. Barnet ditt drikker alkohol. Han er 13!

Anonymkode: 238f3...0ba

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Å herregud

Anonymkode: e7538...350

Annonse

Ta en skikkelig ubehagelig alvorsprat, bÄde om rus og stjeling. Fortell hvor skuffet dere er og hvor synd det er at dere fra nÄ av mÄ begynne Ä lÄse av rom siden dere ikke kan stole pÄ ham/henne. LÄs inne alkohol, tobakk (om dere bruker), kontanter og snop som det ikke er fri tilgang pÄ. Om noen uker kan dere ta en prat igjen og hÞre om dere kan lÄse opp og begynne og stole pÄ ungdommen igjen.

La det vÊre ubehagelig  men vis at dere tilgir og at dere uansett elsker barnet.

Anonymkode: 63730...bd2

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ta en skikkelig ubehagelig alvorsprat, bÄde om rus og stjeling. Fortell hvor skuffet dere er og hvor synd det er at dere fra nÄ av mÄ begynne Ä lÄse av rom siden dere ikke kan stole pÄ ham/henne. LÄs inne alkohol, tobakk (om dere bruker), kontanter og snop som det ikke er fri tilgang pÄ. Om noen uker kan dere ta en prat igjen og hÞre om dere kan lÄse opp og begynne og stole pÄ ungdommen igjen.

La det vÊre ubehagelig  men vis at dere tilgir og at dere uansett elsker barnet.

Anonymkode: 63730...bd2

Takk!Tusen takk!🙏Jeg mĂ„ prĂžve Ă„ holde meg rolig, akkurat nĂ„ bobler det i meg
.fine tips du hadde💞

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hadde selvsagt snakka med ungen og forklart tydelig at det der er strengt forbudt og forventa at det aldri skjedde igjen 

Anonymkode: ff76c...ea7

Snakka?? Det nytter ikke Ä snakke! NÄr skal foreldre lÊre? Det mÄ settes grenser, brytes grensene, sÄ mÄ de straffes. Da lÊrer de. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Snakka?? Det nytter ikke Ä snakke! NÄr skal foreldre lÊre? Det mÄ settes grenser, brytes grensene, sÄ mÄ de straffes. Da lÊrer de. 

Har ikke du noe annet Ä gjÞre enn Ä kverulere i alle trÄder? GjÞre lekser kanskje.

Anonymkode: ed47f...d1f

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Har ikke du noe annet Ä gjÞre enn Ä kverulere i alle trÄder? GjÞre lekser kanskje.

Anonymkode: ed47f...d1f

Hvis ikke du klarer Ä diskutere saklig, sÄ hold deg vekk fra trÄden. 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det funker pÄ han det ville vÊrt aktuelt for (siden de andre er store). Det hadde ikke funka Ä snakke med den eldste. Alle barn kommer ikke med samme bruksanvisning 

Anonymkode: ff76c...ea7

Ville ventet til jeg var rolig selv i hvert fall. Tatt en prat, tillit er viktig, skuffa foreldre gjÞr mer vondt enn sinte. Det vet jeg av erfaring, da jeg var en riktig sÄ utfordrende tenÄring selv, veldig dÄrlig nettverk i en periode. Det som stakk var jo Ä se at de var oppriktig lei seg, definitivt det som fikk meg til Ä ta meg sammen. Ble de sinte ble jo jeg bare mer i opposisjon. 

Har hatt en samtale med eldste, ble en god samtale og han rÞrer knapt noe nÄ, selv om han i dag er voksen. Det er verdivalg, da tenker jeg beste veien til gode valg er Ä forstÄ hvorfor. 

Anonymkode: a9b3f...df0

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Slutt a. Gode foreldre klarer Ä snakke med barna sine. Det holder. 

Anonymkode: 7bc45...b9c

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...