Gå til innhold

Utflod hos 6 åring

Anbefalte innlegg

Datteren min på 6,5 år har den siste uken hatt utflod omtrent hver dag. Noen ganger flytende blank, men ofte ganske gul. Varierer i mengde. Kan våkne om morgenen med utflod men det kommer også gjennom dagen. Den første dagen var det litt rødlig slimete utflod.

Hun har aldri hatt dette før, så jeg er usikker på om dette er normalt? Leser at utflod hos jentebarn er normalt, men at man skal oppsøke lege ved endringer ?

Hun har jo ikke hatt dette før. Det startet da hun var hjemme med forkjølelse. Hun sier at det ikke svir eller klør og det er ikke vondt.

Anonymkode: 2d56c...574

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445811-utflod-hos-6-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det KAN være økt slimproduksjon pga forkjølelse. Men ta det med legen!

Anonymkode: 01b0a...a10

Ok, men hun er helt frisk nå så da burde det gitt seg. Burde jeg kontakte lege med en gang eller kan jeg se det ann litt?

Er vel lite trolig at det er noe farlig, og er vel veldig lite sannsynlig at det er pubertet så tidlig også.

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ok, men hun er helt frisk nå så da burde det gitt seg. Burde jeg kontakte lege med en gang eller kan jeg se det ann litt?

Er vel lite trolig at det er noe farlig, og er vel veldig lite sannsynlig at det er pubertet så tidlig også.

Du trenger nok ikke noe akuttime, men jeg ville uansett tatt en tur til legen. Ring i morgon! Og slimproduksjon kan være økt, selv om hun har blitt frisk. Så det vil forhåpentligvis gi seg om litt, men uansett så er det en forandring i helsen hennes og da er legen den beste til å svare.

Anonymkode: 01b0a...a10

Jeg ville ringt legen.

Noen jenter får jo det de kaller for tidlig pubertet, og da stanser de den med hormoner tror jeg.

Er også litt skadeskutt fordi søsteren min ble seksuelt misbrukt som barn og måten det ble oppdaget på var at hun fikk en infeksjon (og utflod) i underlivet...

Anonymkode: 9a364...b79

Annonse

Er utflod uten andre symptomer tegn på tidlig pubertet? Når jeg leser om tidlig pubertet på nett står det jo bare om utvikling av brystevev, kjønnshår og svette. Og dette har hun ikke. Oppdaget ei kvise på underlivet hennes i dag. Ellers ingen andre symptomer.

Ja jeg tenker at jeg kontakter legen slik at vi finner ut av dette, men  jeg vil ikke virke overhysterisk på grunn av litt utflod heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...