Gå til innhold

Nekter å gå på skolen i morgen!

Anbefalte innlegg

Eller til hun er bedre.

Datteren min har fått skikkelig herpesutbrudd i ansiktet, over leppen, på nesen og virker som nytt utbrudd under leppe. Sår og blemmer. 
Onkelen som er lege har sett på det FaceTime og er ikke i tvil om herpes. Fikk tak i salve i går kveld.

Nå nekter hun å gå på skolen. Går på videregående, yrkesfag, og det er mye fysisk kontakt på mandag og tirsdag.

Hun er redd for kommentarer og rett og slett at andre skal synes det er ekkelt for det er ikke veldig pent akkurat nå.

Hva hadde dere gjort? Smittsomt er det fordi sårene er på ingen måte grodd.

Anonymkode: 45759...320

Fortsetter under...

Ut fra det du beskriver synes det det er både forståelig og grunn til å holde seg hjemme. Ikke en alder det er morsom å komme slik, dessuten er hun svært smittsom inntil sårene har fått skorpe. Smitter jo ikke via luft, men hvis mye fysisk kontakt kan det kanskje. Men hun er 15-16-17? Brutal alder å komme med sånt utbrudd. Jeg hadde ringt fastlege.

Har vondt for å tro legen skriver fraværsattrst på det egentlig, så da blir det udokumentert fravær.

Jeg hadde latt henne bestemme selv, men pga fraværsgrensen blir det null mer fravær dette halvåret så da må hun ta ansvar for det selv.

Anonymkode: 486ba...633

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Herregud. Ingen er hjemme fra skolen pga munnsår. Hun smitter jo ingen uansett. Med mindre hun går rundt og kysser på de eller deler flaske

Anonymkode: d5e4e...e9e

Noen ganger er det smart å bare hyyyyysssssj. 

Jeg hadde latt henne bli hjemme mens hun har utbrudd med forbehold om at hun gjør skolearbeid. Men selv om sårene får skorpe vil de være synlige lenge, så det må hun bare stå i. Hun kan ikke være hjemme til de er helt borte. 

Anonymkode: 255d7...ddd

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har vondt for å tro legen skriver fraværsattrst på det egentlig, så da blir det udokumentert fravær.

Jeg hadde latt henne bestemme selv, men pga fraværsgrensen blir det null mer fravær dette halvåret så da må hun ta ansvar for det selv.

Anonymkode: 486ba...633

Vårt legekontor skiver ut attest uten å ha konsultasjon, så det går nok helt fint. Legen har ingenting med slike attester å gjøre. Hva som da er hensikten bortsett fra å lage arbeidsbelastning for sekretærene og utgifter for elevene er en annen diskusjon. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Herregud. Ingen er hjemme fra skolen pga munnsår. Hun smitter jo ingen uansett. Med mindre hun går rundt og kysser på de eller deler flaske

Anonymkode: d5e4e...e9e

HI her. Tror du det bare er et lite sår i munnviken? 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Noen ganger er det smart å bare hyyyyysssssj. 

Jeg hadde latt henne bli hjemme mens hun har utbrudd med forbehold om at hun gjør skolearbeid. Men selv om sårene får skorpe vil de være synlige lenge, så det må hun bare stå i. Hun kan ikke være hjemme til de er helt borte. 

Det er jo du som må tie stille. Hi ber om meninger, og da må du tåle å høre meninger som fraviker fra dine egne uten å hysje på folk.

Anonymkode: 39144...a14

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Eller til hun er bedre.

Datteren min har fått skikkelig herpesutbrudd i ansiktet, over leppen, på nesen og virker som nytt utbrudd under leppe. Sår og blemmer. 
Onkelen som er lege har sett på det FaceTime og er ikke i tvil om herpes. Fikk tak i salve i går kveld.

Nå nekter hun å gå på skolen. Går på videregående, yrkesfag, og det er mye fysisk kontakt på mandag og tirsdag.

Hun er redd for kommentarer og rett og slett at andre skal synes det er ekkelt for det er ikke veldig pent akkurat nå.

Hva hadde dere gjort? Smittsomt er det fordi sårene er på ingen måte grodd.

Si hun får vær hjemme og ring legekontor å si hun er syk!

Det er brutalt å gå på vgs og gjerne bli « mobbet» etterpå pga slikt. 
Men er det i huden, ville jeg bedt om tabletter og, gjerne ha de klart til eventuelt nytt utbrudd .

Anonymkode: 74d14...c5a

Vil tipse om Antix.Det fungerer veldig bra.Men det må smøres minimum 6-8 ganger om dagen.Det beste er selvfølgelig å starte å smøre med en gang man kjenner at utbruddet starter.Men det er vel for sent nå.

La henne bli hjemme,det er ikke noe særlig behagelig når det står på som værst.

Men dette kan også være Brennkopper,og da får hun legeerklæring,for det er smittsomt.

Endret av Østerdølen

Annonse

Østerdølen skrev (21 minutter siden):

Vil tipse om Antix.Det fungerer veldig bra.Men det må smøres minimum 6-8 ganger om dagen.Det beste er selvfølgelig å starte å smøre med en gang man kjenner at utbruddet starter.Men det er vel for sent nå.

La henne bli hjemme,det er ikke noe særlig behagelig når det står på som værst.

Men dette kan også være Brennkopper,og da får hun legeerklæring,for det er smittsomt.

Synes du må lese deg opp på antix/zovirax før du uttaler deg her

Anonymkode: 74d14...c5a

HI her. Det er påvist brennkopper. Ikke herpes. Lillesøster våknet med massivt utbrudd rundt munnparti. Legevakt ville se de begge og vi har vært der, tatt crp. Fått antibiotikakur begge to.

Eldstejenta på videregående fikk sykmelding i 3 dager pga svært smittsomt.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Merkelig ting å spørre om på et forum. Din datter, ditt valg. Hadde du tvunget henne på skolen om alle svarte at de hadde sendt barnet sitt på skolen? Nei. 

Anonymkode: b158b...3c9

Det er helt vanlig, normalt og sunt å spille på andre når man er usikker på noe. Så leser vi de forskjellige argumentene for og mot, og tar vår egen avgjørelse basert på det. 

Normale mennesker, altså. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Merkelig ting å spørre om på et forum. Din datter, ditt valg. Hadde du tvunget henne på skolen om alle svarte at de hadde sendt barnet sitt på skolen? Nei. 

Anonymkode: b158b...3c9

Hvis man ikke kan spørre om andres mening her inne, så kan man jo bare legge ned forumet da.

Anonymkode: 214ee...d71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...