Gå til innhold

Hva ga dere i gave på 18-års dagen? (Gutt)

Anbefalte innlegg

Sønnen min blir 18 straks og er veldig usikker på hva jeg skal gi i gave. Han sier han ikke vet hva han ønsker seg og så «sikker penger 🤷🏼‍♀️»

Førerkortet er betalt for (pakke) og det har vært en avtale for lenge siden at jeg betaler 1/3, pappan hans 1/3 og han selv 1/3 (vi er skilt). I tillegg har han en egen førerkortkonto med noe mer penger på oppkjøring etc som han sparte fra fjorårets bursdag. 

Hadde vært så hyggelig å gi noe i tillegg til bare penger. Noe mer meningsfylt siden det er såpass «stor» dag. Dere som ga penger, hvor mye ha dere? Pappan skal gi helgetur for de to. 

på forhånd takk 😊

Fortsetter under...

Mine fikk førerkort til 18 års dagen, men kanskje 20 års gaven kan inspirere?

Gutten fikk dress og slipsnål. En sort dress i litt finere merke, som alle herremenn vel må ha i skapet. Har blitt brukt på 17.mai, nyttårsaften, begravelse osv siden. 

Anonymkode: dded7...f5d

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mine fikk førerkort til 18 års dagen, men kanskje 20 års gaven kan inspirere?

Gutten fikk dress og slipsnål. En sort dress i litt finere merke, som alle herremenn vel må ha i skapet. Har blitt brukt på 17.mai, nyttårsaften, begravelse osv siden. 

Anonymkode: dded7...f5d

Det var et utrolig bra tips. Tusen takk! Han har faktisk pratet om at han vil ha en skikkelig dress (som ikke er fra dressmann slik den han har nå er 🙄

Arvede mansjettknapper og slipsnål laget av oldefars giftering, noen bøker hans mor mente nødvendig, en håndskrevet kokebok med oppskrifter på det beste han vet så han kan ta med seg når han en gang flytter. Dress er en god ting, og frakk.  Man kan ikke bruke dress og goretex-jakke.

Annonse

Min driver med sprang og fikk ny hest til 18 års dagen da den han hadde ikke var egnet til å konkurrere i så høye klasser på internasjonalt nivå som sønnen min ønsket. Dette er jo for spesielt interesserte og sinnsykt dyrt så ikke ett veldig godt gavetips fra meg.

Anonymkode: c4308...112

Vår fikk nyeste Iphone i 18 års gave      (den gamle hadde han hatt siden 8.trinn). Til 20 årsdagen (da var han endelig ferdig utvokst), fikk han ny og "ordentlig" dress med tilbehør.

Anonymkode: e5e67...0f9

Annonse

Min fikk en ny bukse, genser, en 3 pk med boksere og en bok.... 😆 

Har riktignok hjulpet han med førerkortet, men ikke med en avtalt sum og ikke som gave. 

Hsr også spart til han, så da han ble 18 "fikk" han jo en relativt grei sum med penger på sparekonto.  (Jada, vet det burde stått i mitt navn, men det tenkte jeg ikke på..)  

Anonymkode: 619be...e54

Tusen takk for mange flotte tips 🤩

Tur sammen med meg hadde vært helt magisk (for meg 😂) men føler det blir dumt med når Pappan gir tur. Tenkte derfor det var greit med noe annet, men som ikke er penger. Nå har jeg en del å vurdere så takk alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...