Gå til innhold

Erfaring med depot tbl som kan tas ved ADHD (12 åring)

Anbefalte innlegg

Nokon som bruker det (som kan tas hver kveld og varer i 24 timer). Fungerer det? Fekk avslag hos fastlege når jeg prøvde i forhold til sønnen på 12 år. Sliter veldig med å få inn han ettermiddagstbl. I går hadde han besøk med heim fra skulen og han nekta å ta tbl. I går kveld da han skulle legge seg, i 9-halv 10 tida så nekter han. Han er jo kjempe høgt oppe og jeg når ikke inn. Ender med at jeg må dra han med meg på badet. Er alene med barna og dette sliter meg helt ut. Han var ikke i seng før halv 11. Altfor sent for hans søvnbehov. Han er himla sterk og tung så klarer ikke å løfte han liksom. Hva gjør jeg når han er 12 år, men i hodet er han som en 8-9 åring. 

Anonymkode: 95ab1...f81

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min sønn gikk på medikinet depo kapsel i den alderen. Men tok kun på dagtid, men trur han kunne tatt en for natten å

Anonymkode: 1f7ca...0fb

Sønnen min har medikibet kapsel morgon (35 mg), tar ny medikinet tbl (15 mg) ettermiddag og slenyto sovetbl kveld. Mener at det finnes tbl som kun tas på kveld og som skal vare et helt døgn. Vet du hva den heter?🤔 HI

Er det Strattera du tenker på? Min gikk på det en stund på den alderen, men sluttet fordi det ikke var nok virkning. Det tar litt tid før den virker da, omtrent 5-6 uker før en merker det skikkelig og 8-10 uker før det er full effekt, og den må tas til samme tid hver dag. Ellers har jeg og barnet mitt god erfaring med lisdeksamfetamin, altså Aduvanz/Elvanse eller Volidax/Balidax (voksenutgave/barneutgave). De to ulike er nesten like, altså samme virkestoffet, men litt ulike hjelpestoffer. Jeg tålte ikke Volidax og bruker Aduvanz, mens datteren min ikke tålte Elvanse, men får god effekt av Balidax. De bruker ca 1,5 time på å virke skikkelig fra man tar dem, men har jevn virkning utover dagen og varer i omtrent 13-14 timer fra man tar dem. Altså når jeg tar min 7.30, begynner den å virke rundt klokken 9 og har god effekt til rundt klokken 21, da går den gradvis ut. Jeg vet at noen fyller på med Attentin på ettermiddagen, men det trengs ikke her.

Anonymkode: 44968...7c9

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Er det Strattera du tenker på? Min gikk på det en stund på den alderen, men sluttet fordi det ikke var nok virkning. Det tar litt tid før den virker da, omtrent 5-6 uker før en merker det skikkelig og 8-10 uker før det er full effekt, og den må tas til samme tid hver dag. Ellers har jeg og barnet mitt god erfaring med lisdeksamfetamin, altså Aduvanz/Elvanse eller Volidax/Balidax (voksenutgave/barneutgave). De to ulike er nesten like, altså samme virkestoffet, men litt ulike hjelpestoffer. Jeg tålte ikke Volidax og bruker Aduvanz, mens datteren min ikke tålte Elvanse, men får god effekt av Balidax. De bruker ca 1,5 time på å virke skikkelig fra man tar dem, men har jevn virkning utover dagen og varer i omtrent 13-14 timer fra man tar dem. Altså når jeg tar min 7.30, begynner den å virke rundt klokken 9 og har god effekt til rundt klokken 21, da går den gradvis ut. Jeg vet at noen fyller på med Attentin på ettermiddagen, men det trengs ikke her.

Anonymkode: 44968...7c9

Ja, tror det var strattera. Takk for tips om Aduvanz/Elvanse eller Volidax/Balidax. Kan høre med legen om det. 👍 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...