Anonym bruker Skrevet 1. februar 2024 #1 Skrevet 1. februar 2024 Det er en eldre gubbe som sitter mye foran vinduet i huset sitt og stirrer mot barna i barnehage. Dette føles litt rart og suspekt. Tok dette opp med ansatte der og de sa han er sikkert ensom. Men for meg virker dette skummelt. Noe mer jeg bør foreta? Anonymkode: a8c98...010
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2024 #2 Skrevet 1. februar 2024 Herlighet, han koser seg sikkert med å se på barna som leker. Man skal følge med, men det er viktig å ikke male fanden på flatmark heller. Anonymkode: cd7b6...be1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Herregud, nei. Anonymkode: 838f5...4a8
ReneRene Skrevet 1. februar 2024 #4 Skrevet 1. februar 2024 Hvis det var en endre dame da? Kanskje du har traumer og må få hjelp?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2024 #5 Skrevet 1. februar 2024 Helt greitt å være obs, men mannen er sikker ensom og lengter tilbake til sine egne barn/barnebarn Anonymkode: 1e8bd...41b
ReneRene Skrevet 1. februar 2024 #6 Skrevet 1. februar 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Helt greitt å være obs, men mannen er sikker ensom og lengter tilbake til sine egne barn/barnebarn Anonymkode: 1e8bd...41b Hadde det vært greit å være *obs"om det var eldre dame også? Neei, hun er bare den søte gamle damen 🙄
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Dette kan du ikke mene er et problem. Han synes vel det er koselig å se og høre barn leke og le. Litt underholdning i hverdagen. Anonymkode: 598dd...b19
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Det er virkelig ikke et problem. Enten liker han å se på barn som leker eller så irriterer gan seg over bråk eller noe. Uansett må folk ha lov til å se ut av vinduene sine så mye de vil. Anonymkode: fb321...be1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Hva mer mener du at du eller andre kan foreta seg? Det finnes ingen lovhjemmel for å nekte folk å se ut av sitt eget vindu, altså. Anonymkode: bb084...ed2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 Sykt - og da snakker jeg ikke om mannen som har frekkhet nok til å kikke ut av vinduet sitt Anonymkode: 9fd6d...540
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 Min morfar elsket å se barn leke. Han sa at barnelatter og barnelek gjorde livet bedre. Og så tror jeg det vekket en del gode minner om «en svunnen barndom». Det var noe trist og gledelig over det. Jeg ser ikke helt problemet med at en mann ser på barn som leker. Glade barn vekker smilet hos selv den ensomste sjel. Anonymkode: 4aa2e...448
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 Var barnehage er rett ved en boligblokk, mest eldre som bor der, de sitter på terrassen hele dagen, røyker og ser ned på oss. Anonymkode: 3355e...22c
the amazing spidermamma Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 Det får da være måte på mistenkeliggjøring. Mange synes det er hyggelig å se på barn som leker. Vi har barnehage like utenfor, og jeg synes av og til det er gøy å se på når de aker og har det moro utenfor vinduet mitt hvis jeg er hjemme på dagtid. Håper ingen tenker sånn om meg...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #15 Skrevet 2. februar 2024 La meg gjette, du er også en av dem som ikke ønsker mannlige ansatte i barnehagen? Skjerp deg Anonymkode: 3beb5...f98
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #16 Skrevet 2. februar 2024 Bare det at du tok det opp med de ansatte.. 🫣 Anonymkode: 9fd6d...540
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #17 Skrevet 2. februar 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Men for meg virker dette skummelt. Noe mer jeg bør foreta? Anbefaler egenpleie. Time hos psykolog som kan utdype ditt tilsynelatende anstrengte forhold til medmennesker, og spesielt menn. Anonymkode: d5bb0...7b2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Skrevet 2. februar 2024 Jeg har lekeplass, fotballbane og akebakke rett utenfor min bolig. Og synes det er koselig å både se og høre barna som er ute og leker. Nå er min yngste 17 år, og savner jo iblant tiden barna var små, og mye ute og lekte. Mest sannsynlig så synes han det bare er hyggelig, og han kjeder seg. Anonymkode: ade61...c01
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #19 Skrevet 2. februar 2024 ReneRene skrev (11 timer siden): Hadde det vært greit å være *obs"om det var eldre dame også? Neei, hun er bare den søte gamle damen 🙄 Selvsagt. Kjønn og alder har ingenting med saken å gjøre. Når noen daglig følger med på barna, skal det blinke i varsellampene. Men det er viktig å forbli rasjonell. Hvis alt han/hun/hen/den/osv foretar seg, er å følge med på leken, da gjør de ikke noe en trenger å bekymre seg over. Mange elsker lyden av barnelek og det tiltrekker seg oppmerksomhet frå alle kanter. Anonymkode: 1e8bd...41b
ReneRene Skrevet 2. februar 2024 #20 Skrevet 2. februar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt. Kjønn og alder har ingenting med saken å gjøre. Når noen daglig følger med på barna, skal det blinke i varsellampene. Men det er viktig å forbli rasjonell. Hvis alt han/hun/hen/den/osv foretar seg, er å følge med på leken, da gjør de ikke noe en trenger å bekymre seg over. Mange elsker lyden av barnelek og det tiltrekker seg oppmerksomhet frå alle kanter. Anonymkode: 1e8bd...41b Må jeg delta i andre tråder likevel? Jeg prøver å holde meg til egen tråd nå, så andre ikke klager så fælt. Men du. Jeg har en utrolig god og snill venn. Han er sånn evig ungkar etter et forhold som tok slutt da han var ung. Han er utrolig glad i barn akkurat som meg, og han tør ikke snakke til dem i parken osv 😔 og sier til meg at jeg er heldig som er dame og ikke blir mistenkeliggjort. DET er trist det.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #21 Skrevet 2. februar 2024 ReneRene skrev (28 minutter siden): Må jeg delta i andre tråder likevel? Jeg prøver å holde meg til egen tråd nå, så andre ikke klager så fælt. Men du. Jeg har en utrolig god og snill venn. Han er sånn evig ungkar etter et forhold som tok slutt da han var ung. Han er utrolig glad i barn akkurat som meg, og han tør ikke snakke til dem i parken osv 😔 og sier til meg at jeg er heldig som er dame og ikke blir mistenkeliggjort. DET er trist det. Det må du da ikke. Anonymkode: cd7b6...be1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #22 Skrevet 2. februar 2024 Hadde jeg jobbet i barnehage og noen hadde tatt det opp med meg, hadde jeg virkelig blitt bekymret. Ikke for mannen som sitter der og ser på barna, men for deg som "melder". Mine barns oldemor bodde rett ved en barnehage og som gammel og dårlig til bens (hun ble 92 år) storkoste hun seg med å se ungene leke og høre barnelyder som ga henne gode minner. Ja, det hendte til og med at hun snakket med noen av ungene som ropte over til henne når hun var i hagen sin. Det var koselig både for henne og ungene. Selv om det finnes idioter / overgripere / farlige personer både her og der, så må vi ikke overdrive. Den farligste plassen å være for unger er antageligvis hjemme - om man ser statistisk på det. Anonymkode: 8d8e1...b3c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2024 #23 Skrevet 2. februar 2024 ReneRene skrev (54 minutter siden): Må jeg delta i andre tråder likevel? Jeg prøver å holde meg til egen tråd nå, så andre ikke klager så fælt. Men du. Jeg har en utrolig god og snill venn. Han er sånn evig ungkar etter et forhold som tok slutt da han var ung. Han er utrolig glad i barn akkurat som meg, og han tør ikke snakke til dem i parken osv 😔 og sier til meg at jeg er heldig som er dame og ikke blir mistenkeliggjort. DET er trist det. Det er trist. Jeg kjenner en mannlig bhg-ansatt, som jobbet i Bergen Kommune for noen år siden. Det er ikke han som ble dømt for overgrep, men han ble mistenkeligjort og han ble til slutt sykemeldt. Han kom tilbake da det hadde roet seg. Det er helt grusomt, men han ville ikke hatt det annerledes. Vi må være obs, for ting kan skje. Og desverre er det slik at det er oftest menn som overgriper, både på barn og voksne. Vi kan ikke leve etter hvordan vi ønsker verden skal være, vi må leve etter hvordan den er nå! Anonymkode: 1e8bd...41b
ReneRene Skrevet 2. februar 2024 #24 Skrevet 2. februar 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er trist. Jeg kjenner en mannlig bhg-ansatt, som jobbet i Bergen Kommune for noen år siden. Det er ikke han som ble dømt for overgrep, men han ble mistenkeligjort og han ble til slutt sykemeldt. Han kom tilbake da det hadde roet seg. Det er helt grusomt, men han ville ikke hatt det annerledes. Vi må være obs, for ting kan skje. Og desverre er det slik at det er oftest menn som overgriper, både på barn og voksne. Vi kan ikke leve etter hvordan vi ønsker verden skal være, vi må leve etter hvordan den er nå! Anonymkode: 1e8bd...41b Stakkars mann sier jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå