Gå til innhold

Er det eggmangel?

Anbefalte innlegg

I følge media skal det være eggmangel nå. Noen som har merket noe til det? Her vi bor er det godt om egg i butikken. Vi har ikke merket noe til noen eggmangel.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/APePnz/landbruksministeren-tar-nytt-grep-for-aa-fylle-egghyllene

Anonymkode: 36fda...db0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445751-er-det-eggmangel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er egg i butikken jeg handler i, men utvalget er ikke akkurat stort omdagen. Kjøpte egg på mandag, da var det Eldorado eller øko egg igjen, ikke mye av begge. Følt meg egentlig litt sum som kjøpte to pakker for jeg liker ikke å handle slike ting mer enn jeg må når det er mangel, men skal bake en kake og en unge er glad i egg omdagen så valgte å gardere meg. 

Anonymkode: 89a73...4a5

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har heller ikke merket det. De siste ukene har noen butikker vært utsolgt for noen typer egg, men det har alltid vært mange igjen. Lurer på hvor mye av mangelen som skyldes hamstring?

Anonymkode: ec24d...2a4

Haha, bare en mindre digresjon her, men akkurat dette tenkte jeg faktisk på sist jeg var på butikken og handlet. Vi er en stor familie med to stykker som spiser mye egg på grunn av litt utfordringer knyttet til mat, og en som trenger mye mat i tillegg, så det er ikke uvanlig at det går 8-10 egg for dagen. Når jeg handler, tar jeg derfor vanligvis med 3-5 12-pakninger med egg, og nå sist fikk jeg en del blikk og det slo meg at noen sikkert tenkte at jeg hamstret egg 😅

Anonymkode: 12153...05e

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Haha, bare en mindre digresjon her, men akkurat dette tenkte jeg faktisk på sist jeg var på butikken og handlet. Vi er en stor familie med to stykker som spiser mye egg på grunn av litt utfordringer knyttet til mat, og en som trenger mye mat i tillegg, så det er ikke uvanlig at det går 8-10 egg for dagen. Når jeg handler, tar jeg derfor vanligvis med 3-5 12-pakninger med egg, og nå sist fikk jeg en del blikk og det slo meg at noen sikkert tenkte at jeg hamstret egg 😅

Da burde dere jo absolutt kjøpe brett mrd 36 egg fra f.eks gårdsutsalg, bondens marked e.l.

Helt ferske egg smaker definitivt mye bedre enn "gamle", og er ille særlig dyrere heller.

Vi kjøper rett fra leverandør og de eggene er så gode

Anonymkode: e9933...81c

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da burde dere jo absolutt kjøpe brett mrd 36 egg fra f.eks gårdsutsalg, bondens marked e.l.

Helt ferske egg smaker definitivt mye bedre enn "gamle", og er ille særlig dyrere heller.

Vi kjøper rett fra leverandør og de eggene er så gode

Anonymkode: e9933...81c

Ja, sannsynligvis, men det er enklere bare plukke med fra butikken når man ikke har gårdsutsalg, bondens marked el. helt i nærheten. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Mannen skulle ukeshandle for 2 uker samme uka landet stengte ned 🙈🙈 aldri vært så flaut å kjøpe en full handlevogn 😂

Anonymkode: afddd...132

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Mannen skulle ukeshandle for 2 uker samme uka landet stengte ned 🙈🙈 aldri vært så flaut å kjøpe en full handlevogn 😂

Da gikk jo veldig mange bananas, jeg har aldri sett så mange smekkfulle handlevogner noengang, noen hadde til og med 2 vogner.

Anonymkode: a49bc...396

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, sannsynligvis, men det er enklere bare plukke med fra butikken når man ikke har gårdsutsalg, bondens marked el. helt i nærheten. 

De har hos Keiser feks, eller en annen utenlands butikk.

Anonymkode: 8914d...d40

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Da gikk jo veldig mange bananas, jeg har aldri sett så mange smekkfulle handlevogner noengang, noen hadde til og med 2 vogner.

Ja, det var et dårlig tidspunkt å handle sånn på. Vi handler forøvrig sånn hver 2.uke uavhengig av pandemi og har gjort det i 10 år. Men han følte seg litt som en hoarder der han gikk! :)

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

De har hos Keiser feks, eller en annen utenlands butikk.

Anonymkode: 8914d...d40

Og bare fordi de finnes der du bor, så tror du at det er sånn over alt?  I byen jeg er fra, er det ikke en eneste utenlandsk butikk. I byen jeg bor i er det flere.  Men Keiser er for meg noe som ligner på Konge, har aldri sett en butikk, eller hva Keiser nå er, i hele mitt liv. 

Når det gjelder egg - ja, vi har merket at det er mindre egg i butikken, men heldigvis ser det ut til at folk her stort sett respekterer oppfordringen om å ikke hamstre, så bortsett fra i romjula har vi hatt egg hele tiden. 

Anonymkode: fd778...89e

Det er ikke noe eggmanger her tror jeg, det er alltid nok av egg når jeg har handlet i hvert fall. Ikke hørt noen andre her kommentere det heller. Så det er kanskje litt forskjellig etter hvor i landet man bor. Det eneste gangen det har vært et problem var i romjula, da var det tomt over alt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...