Gå til innhold

Er dere mange som drikker for mye her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Men ser den ytringen kommer forholdsvis ofte. Gjerne om det er noe vedkommende ( dem ) ikke forstår. Sikkert sånn de er når de drikker da? 🙃

Jeg har også fått høre det fordi vedkommende ikke skjønte greia. Og den ene gangen drakk jeg kakao, og ble ekstra komisk siden du neppe kommer lenger unna alkohol.. 

Alikevel så klarer du å skrive helt uforståelig stadig vekk.

Anonymkode: 50c33...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alikevel så klarer du å skrive helt uforståelig stadig vekk.

Ja, det er fullt mulig at mange har problemer med å forstå hva jeg skriver. Det er helt okay. 

Skrevet

Ja, det er fullt mulig at mange har problemer med å forstå hva jeg skriver. Det er helt okay. 

Hvorfor er du så motstander av å skrive normale forståelige innlegg, hvor folk ikke må gjette seg til hva du mener og hva du vil vite?

Skrevet
ReneRene skrev (7 minutter siden):

Man kjenner ikke igjen noe. Det er det som er poenget. 

Selvsagt kjenner man det igjen, fordi man har sett det før. 

Begynner du å miste teken på kveruleringen?

Anonymkode: b2390...af1

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er du så motstander av å skrive normale forståelige innlegg, hvor folk ikke må gjette seg til hva du mener og hva du vil vite?

Du må gjerne lage en tråd om uforståelige innlegg. Denne tråden handler om det jeg tenker er projisering. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er fordi hn da har mulighetene åpne til å motsi alle, uansett hvilken vinkling de har. Jeg tror det er nøye planlagt. 

Skrevet

Man "har sett det før"? Når man drikker så blir en selv uforståelig eller andre blir det?  My point exactly. Det er ikke dermed sagt at alle er som en selv. 

Skrevet

Du må gjerne lage en tråd om uforståelige innlegg. Denne tråden handler om det jeg tenker er projisering. 

Denne tråden kommer jo ut i fra at du får kommentarer på at du skriver som om du er full, så spørsmålet mitt passer rett inn i temaet ditt. Men jeg registerer at du er nok en gang er uvillig til å svare på spørsmål. 

Skrevet
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Man "har sett det før"? Når man drikker så blir en selv uforståelig eller andre blir det?  My point exactly. Det er ikke dermed sagt at alle er som en selv. 

At andre blir det. Jeg skjønner ikke hva du mener her? Kan man ikke kjenne igjen et alkoholproblem om man ikke har det selv? Selv for deg er jo det litt far out. 

Skrevet

Denne tråden kommer jo ut i fra at du får kommentarer på at du skriver som om du er full, så spørsmålet mitt passer rett inn i temaet ditt. Men jeg registerer at du er nok en gang er uvillig til å svare på spørsmål. 

Nei. Jeg skriver på en måte som får vedkommende ( dem? ) til å mistenke det, og du mister poenget mitt igjen. Og nå er det virkelig langt fra jeg som får denne uttalelsen oftest. 

Skrevet

At andre blir det. Jeg skjønner ikke hva du mener her? Kan man ikke kjenne igjen et alkoholproblem om man ikke har det selv? Selv for deg er jo det litt far out. 

Jeg har virkelig ikke peiling på hvem som drikker når jeg ser noe skriftlig mm det er typiske skrivefeil. 

Uansett så hadde jeg ikke skrevet det gjentatte ganger til andre. Det blir så påfallende ofte mot flere. Så jeg lurer på om det er den ene eller flere. 

Skrevet

Jeg har virkelig ikke peiling på hvem som drikker når jeg ser noe skriftlig mm det er typiske skrivefeil. 

Uansett så hadde jeg ikke skrevet det gjentatte ganger til andre. Det blir så påfallende ofte mot flere. Så jeg lurer på om det er den ene eller flere. 

Men du kan ikke måle alt i hvordan du handler. Om man mistenker høy promille kommer det som regel av mer enn kun skrivefeil. 

Og svaret er altså at man ikke trenger å drikke mye selv for å mistenke at folk som skriver mye babbel midt på natta er fulle. Det holder med litt livserfaring. 

Skrevet
ReneRene skrev (11 minutter siden):

Nei. Jeg skriver på en måte som får vedkommende ( dem? ) til å mistenke det, og du mister poenget mitt igjen. Og nå er det virkelig langt fra jeg som får denne uttalelsen oftest. 

Mistenke hva?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du kan ikke måle alt i hvordan du handler. Om man mistenker høy promille kommer det som regel av mer enn kun skrivefeil. 

Og svaret er altså at man ikke trenger å drikke mye selv for å mistenke at folk som skriver mye babbel midt på natta er fulle. Det holder med litt livserfaring. 

Det er ganske naturlig at vi gjør det. Hvordan skal vi ellers forstå andre? Vi kan ane og prøve og akseptere, men å fullt ut forstå, så må vi kjenne igjen. Sånn får vi jo selvinnsikt også. Men vi kan selvsagt ta feil. Utvilsomt. 

Livserfaring handler jo akkurat om det. 

Skrevet

Det er ganske naturlig at vi gjør det. Hvordan skal vi ellers forstå andre? Vi kan ane og prøve og akseptere, men å fullt ut forstå, så må vi kjenne igjen. Sånn får vi jo selvinnsikt også. Men vi kan selvsagt ta feil. Utvilsomt. 

Så når du sier at de som sier "kork igjen" gjør det fordi de drikker for mye så er det fordi du selv drikker for mye og kjenner det igjen. Så da har vi gått full sirkel og de som skrev "kork igjen" fikk bekreftet at de har rett :) 

Anonymkode: dfac1...b49

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Så når du sier at de som sier "kork igjen" gjør det fordi de drikker for mye så er det fordi du selv drikker for mye og kjenner det igjen. Så da har vi gått full sirkel og de som skrev "kork igjen" fikk bekreftet at de har rett :) 

Anonymkode: dfac1...b49

Les siste setning på nytt, og spesielt siste ordet 🙂 Eh. Feil. 

Nest siste setning. 

Endret av ReneRene
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er fordi hn da har mulighetene åpne til å motsi alle, uansett hvilken vinkling de har. Jeg tror det er nøye planlagt. 

Jepp, det er veldig tydelig. Samme med det å ignorere spørsmål.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun mener at det mer handler om å oppfatte noe, fremfor å gjenkjenne noe

Det er fullt mulig å oppfatte og forstå noe selv om det er første gang man observerer det

Anonymkode: 6c38b...4db

Skrevet
ReneRene skrev (54 minutter siden):

Man trenger ikke forstå for å registrere. Man trenger ikke å akseptere for å registrere. 

Man ser at noen oppfører seg på en måte som vekker mistanke om høy promille. Det er dét. 

Skrevet
ReneRene skrev (52 minutter siden):

Nei, man må ikke kjenne igjen noe for å fullt ut forstå. Det handler om empati og  forestillingsevne. Egen erfaring øker sjansen for å misoppfatte og ikke forstå andres opplevelser fordi en ikke klarer å være objektiv.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man trenger ikke forstå for å registrere. Man trenger ikke å akseptere for å registrere. 

Man ser at noen oppfører seg på en måte som vekker mistanke om høy promille. Det er dét. 

Nettopp

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, man må ikke kjenne igjen noe for å fullt ut forstå. Det handler om empati og  forestillingsevne. Egen erfaring øker sjansen for å misoppfatte og ikke forstå andres opplevelser fordi en ikke klarer å være objektiv.  

Empati forutsetter en viss erfaring fra de fleste siden vi ikke har så mye fantasi. Forestillingsevne kommer av en viss erfaring. 

Til og med forfattere har ikke så mye fantasi alltid, og forfattere er ofte mer intelligente enn gjennomsnittet. 

Jeg skrev ingen steder at du skal identifisere deg med noen. Bare ha en viss erfaring. Og vi trenger ikke å bli forutinntatte selv om vi kjenner en og to. Det er mer generelt. Skal du kjenne igjen noen som drikker for mye bør du i så fall ha møtt ganske mange 🙃

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Empati forutsetter en viss erfaring fra de fleste siden vi ikke har så mye fantasi. Forestillingsevne kommer av en viss erfaring. 

Til og med forfattere har ikke så mye fantasi alltid, og forfattere er ofte mer intelligente enn gjennomsnittet. 

Jeg skrev ingen steder at du skal identifisere deg med noen. Bare ha en viss erfaring. Og vi trenger ikke å bli forutinntatte selv om vi kjenner en og to. Det er mer generelt. Skal du kjenne igjen noen som drikker for mye bær du i så fall ha møtt ganske mange 🙃

Det der blir bare tafatt hobbysynsing. Les deg opp faglig.

Det jeg skrev er det forsket på, og både empati og forestillingsevne er beviselig både medfødt og noe som utvikles i unge år. Individuell empati vil i tillegg variere noe gjennom livsløpet

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det der blir bare tafatt hobbysynsing. Les deg opp faglig.

Det jeg skrev er det forsket på, og både empati og forestillingsevne er beviselig både medfødt og noe som utvikles i unge år. Individuell empati vil i tillegg variere noe gjennom livsløpet

Hvorfor blir du nedlatende? 

Ingenting v det du kommer med motbeviser jo det jeg skriver? 

Skrevet
ReneRene skrev (8 minutter siden):

Hvorfor blir du nedlatende? 

Ingenting v det du kommer med motbeviser jo det jeg skriver? 

Les innlegget én gang til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...