Gå til innhold

Snap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpnes og ikke svare. Pleier du å gjøre det? 

Anonymkode: e6671...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hele tiden. Man kan ikke svare på alt hele tiden, og det er ikke heller forventet når det gjelder snap. 

Anonymkode: ebde7...aea

Skrevet

Ja, er ikke det poenget med Snap? Dele hverdagslivet og små glimt? Jeg svarer kun hvis det er noe spesielt eller det sendes direkte spørsmål eller chat. Vil anslå at jeg bare respondere på 3-4 % av bilder eller videoer jeg får på Snap. 

Anonymkode: 617f5...2ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Åpnes og ikke svare. Pleier du å gjøre det? 

Nei, jeg svarer om det er noe å svare på eller si. Det å ikke svare er en uting. Da er det bedre om man ikke har snap. 

Skrevet

Svarer sjeldent om det ikke er noe å svare på. Nå kommuniserer jeg endel med venner via snap så det er helt normalt for oss å stille ett spørsmål med ett bilde. Da svarer jeg selvsagt

Anonymkode: b3e26...ffd

Skrevet
Elizabeth skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg svarer om det er noe å svare på eller si. Det å ikke svare er en uting. Da er det bedre om man ikke har snap. 

Der ligger vel sakens kjerne også? Jeg svarer også hvis det er spørsmål eller noe spesielt, f.eks. noen deler bilde av feiring av bryllupsdag, da kan jeg svare "Gratulerer!". Men de aller fleste snap jeg mottar er jo bare bilder eller små videoer av vanlige ting. Alt fra en gåtur, kjæledyret, ungene til trening, middag, klesvask eller hva som helst. Slike ting svarer jeg ikke på, og hverken forventer eller får svar på tilsvarende snap jeg selv sender. 

Anonymkode: 617f5...2ae

Skrevet

Så bør begynne å åpne uten å svare eller sende noe tilbake da. Takk for svar! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Synes det er hyggelig å få noe i retur her da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå må du gi deg! Du gjør det som passer deg best, og innser at andre bruker snap på en annen måte. Jeg svarer vel 50/50 på snapper. Er det spørsmål, svarer jeg selvsagt. 

Anonymkode: 32982...50a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så det var det du fikk ut av å lese svarene? At du skal åpne og ikke svare. Les en gang til, og prøv å forstå svarene denne gang. 

Anonymkode: 7e7fb...ba4

Skrevet

Noen jeg sender til svarer alltid, og det er kjempekoselig! Jeg er dårlig på det selv, da🙄

Anonymkode: b435d...acb

Skrevet

Jeg har alle typer på min venneliste. Noen svarer hver gang, noen svarer aldri mens andre er som meg og svarer når det passer. 

Man skal passe seg for å legge for mye vekt på hverandres bruk av sosiale medier. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så det var det du fikk ut av å lese svarene? At du skal åpne og ikke svare. Les en gang til, og prøv å forstå svarene denne gang. 

Anonymkode: 7e7fb...ba4

Bare at det ikke er naturlig å få svar eller naturlig å få noe i rettur. En respons er hyggelig. Ja, man deler og er ikke krevd å svare. Si du sende 5 uten å få noe respons. Sender du da den 6? 

Skrevet

Svarer selvsagt

Anonymkode: 2a95f...594

Skrevet

Nå må du gi deg! Du gjør det som passer deg best, og innser at andre bruker snap på en annen måte. Jeg svarer vel 50/50 på snapper. Er det spørsmål, svarer jeg selvsagt. 

Prøver å skjønne prinsippene her. 

Skrevet

Snap for meg er ikke en to veis kommunikasjonskanal. Jeg sender snap for å vise noe og forventer ikke svar med mindre jeg stiller et konkret spørsmål der. Om det betyr så mye og lager så mye negativitet er det på tide du sletter appen HI. 

Anonymkode: d6e8a...ee7

Skrevet

Bare at det ikke er naturlig å få svar eller naturlig å få noe i rettur. En respons er hyggelig. Ja, man deler og er ikke krevd å svare. Si du sende 5 uten å få noe respons. Sender du da den 6? 

Jeg kan bare svare for meg selv, og ja, det gjør jeg om det er en person jeg bryr meg om. Det kan være forskjellige grunner til at noen sjelden/aldri svarer, og jeg utelukker ikke venner basert på kontakt på snap. 

Skrevet

Det er ikke meningen at man skal svare på en helt vanlig snap. 

Men hvis jeg skjønner at den er kun til meg personlig, så blir det noe annet.  Som regel sender man snap til mange på en gang, jeg vil ikke ha svar, jeg vil bare gi et livstegn eller dele noe. 

Anonymkode: 1d396...9e6

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Admin

Skrevet

En personlig snap svarer jeg selvfølgelig på, f.eks om søsteren min sender meg noe som er bare til meg.

Men fellessendte snap svarer jeg ikke alltid på, som når f.eks svigerinnen min sender et bilde av fotballbanen som niesen min spiller på og sender til hele storfamilien. Noen ganger svarer jeg med et "Lykke til", andre ganger svarer jeg ikke. Det er ikke meningen man skal svare på ethvert steminingsbilde som blir sendt til veldig mange, det er ikke sånn sosiale medier fungerer.

Akkurat snap er litt vanskelig sånn da, for det brukes både til å sende private meldinger, og sende stemningsbilder til mange. Det er individuelle forskjeller i bruk også. Datteren min har en venninne hun snapper med, de svarer alltid på hverandres snapper for om man åpner og ser uten å svare er det negativt, tror de har et navn på det også. Men på klassegruppa på snap er det ikke nødvendig å svare på alt som blir lagt ut.

Så svaret er egentlig så enkelt og så vanskelig som at noen svarer på alt, noen svarer på litt og noen svarer sjelden, det kommer an på hvordan akkurat den personen, hvordan akkurat de vennene osv bruker snap.

Hvordan du bruker snap, og hvordan personen som ikke svarte deg bruker snap kan jo være helt forskjellig.

Så ønsker du svar på en melding, så bruk heller sms.

Anonymkode: 123a8...d5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

En personlig snap svarer jeg selvfølgelig på, f.eks om søsteren min sender meg noe som er bare til meg.

Men fellessendte snap svarer jeg ikke alltid på, som når f.eks svigerinnen min sender et bilde av fotballbanen som niesen min spiller på og sender til hele storfamilien. Noen ganger svarer jeg med et "Lykke til", andre ganger svarer jeg ikke. Det er ikke meningen man skal svare på ethvert steminingsbilde som blir sendt til veldig mange, det er ikke sånn sosiale medier fungerer.

Akkurat snap er litt vanskelig sånn da, for det brukes både til å sende private meldinger, og sende stemningsbilder til mange. Det er individuelle forskjeller i bruk også. Datteren min har en venninne hun snapper med, de svarer alltid på hverandres snapper for om man åpner og ser uten å svare er det negativt, tror de har et navn på det også. Men på klassegruppa på snap er det ikke nødvendig å svare på alt som blir lagt ut.

Så svaret er egentlig så enkelt og så vanskelig som at noen svarer på alt, noen svarer på litt og noen svarer sjelden, det kommer an på hvordan akkurat den personen, hvordan akkurat de vennene osv bruker snap.

Hvordan du bruker snap, og hvordan personen som ikke svarte deg bruker snap kan jo være helt forskjellig.

Så ønsker du svar på en melding, så bruk heller sms.

Anonymkode: 123a8...d5a

Hvordan ser du forskjell på om de sendes kun til deg eller til alle på vennelisten? 

Jeg svarer vel ca halvparten av gangene jeg får snap, det kommer helt an på hva som sendes. Jeg forventer ikke svar på mine egne snap, da jeg aldri stiller spørsmål der. Det tar jeg på messenger eller sms

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Hvordan ser du forskjell på om de sendes kun til deg eller til alle på vennelisten? 

Jeg svarer vel ca halvparten av gangene jeg får snap, det kommer helt an på hva som sendes. Jeg forventer ikke svar på mine egne snap, da jeg aldri stiller spørsmål der. Det tar jeg på messenger eller sms

Tror ikke man kan se det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke man kan se det. 

Man ser det jo ikke (med mindre man er dødsforelska og sjekker snapscore) men man klarer jo ofte å skille på det likevel. En fotballbane hvor ett barn spiller fotball går antagelig til flere enn den snappen fra en morsom tv-serie du snakka med venninna om igår 

Anonymkode: b3e26...ffd

Skrevet

Jeg svarer vel på alle selv. Kanskje jeg bruker snap feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg svarer vel på alle selv. Kanskje jeg bruker snap feil. 

Hvis du klarer å ta til deg det du leser her, så ser du at mange bruker snap på forskjellige måter. Så lenge du ikke spammer vennene dine gjennom dagen, så er det ingenting som er feil. Om jeg får svar på snap syns jeg bare det er hyggelig. 

Prøv å ikke overanalyser alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...