Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Vekkerklokken ringer kl 6. Jeg reiser meg opp og må riste liv i han. Han går på do og sitter der leeenge, og så i dusjen (jeg dusjer på kvelden). Kler på meg, vekker minste, går ut med hunden. Når jeg kommer inn dekker jeg frokostbordet, får minste til faktisk å stå opp, da er klokken 06:30. Går opp og vekker de eldste. Spiser og lager matpakker til meg og de 2 minste samt passer på at mellomste husker medisinene sine. Kl 06:45 kommer samboeren tassene. Han blir sur om minste ikke er ferdig med å spise, og påkledd. De skal dra kl 7 for at han skal nå toget Jeg pakker sekken til minste og finner frem klær han skal ha på seg. Går på badet for å ordne meg. Mens jeg ordner meg kommer han for å pusse tenner, og er sur for at han måtte finne frem tannbørsten til minste. Han skal levere på SFO, må han gjøre alt her hjemme om morgenen. Sukker, orker ikke å si i mot og krangle om morgenen. Når han er ferdig med å pusse tenner gjør jeg meg ferdig på badet. Går opp og mater hunden, gir hade klem til de eldste og drar på jobb. Hvor han har fått det fra at han gjør alt om morgenen vet jeg ikke. Begynner å bli drit lei sur og trøtt samboer om morgenen Hvordan er deres morgener, er dere to om den, eller er det en som mer eller mindre gjør alt? Anonymkode: 63bb3...161
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 Jeg har alltid gjort alt om morgenen fordi mannen drar så tidlig, men det er bedre enn å ha en gretten gubbe hjemme som ikke bidrar. Har du prøvd å sette deg ned i fredstid og forklare hva du faktisk gjør om morgenen mens han kun har ansvar for seg selv? Om ikke det hjelper hadde jeg faktisk reist bort noen dager og latt han ta ansvar selv. Du har sydd puter under armene hans, nå er det på tide å fjerne dem. Anonymkode: e9a05...e36
*Nøtta* Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Prat sammen! Grow some balls, kvinne. Det første jeg hadde sluttet med her er i alle fall å sørge for at mannen ble vekket, DET hadde han måttet sørge for selv. Voksne folk...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Vekkerklokken ringer kl 6. Jeg reiser meg opp og må riste liv i han. Han går på do og sitter der leeenge, og så i dusjen (jeg dusjer på kvelden). Kler på meg, vekker minste, går ut med hunden. Når jeg kommer inn dekker jeg frokostbordet, får minste til faktisk å stå opp, da er klokken 06:30. Går opp og vekker de eldste. Spiser og lager matpakker til meg og de 2 minste samt passer på at mellomste husker medisinene sine. Kl 06:45 kommer samboeren tassene. Han blir sur om minste ikke er ferdig med å spise, og påkledd. De skal dra kl 7 for at han skal nå toget Jeg pakker sekken til minste og finner frem klær han skal ha på seg. Går på badet for å ordne meg. Mens jeg ordner meg kommer han for å pusse tenner, og er sur for at han måtte finne frem tannbørsten til minste. Han skal levere på SFO, må han gjøre alt her hjemme om morgenen. Sukker, orker ikke å si i mot og krangle om morgenen. Når han er ferdig med å pusse tenner gjør jeg meg ferdig på badet. Går opp og mater hunden, gir hade klem til de eldste og drar på jobb. Hvor han har fått det fra at han gjør alt om morgenen vet jeg ikke. Begynner å bli drit lei sur og trøtt samboer om morgenen Hvordan er deres morgener, er dere to om den, eller er det en som mer eller mindre gjør alt? Anonymkode: 63bb3...161 Kommunikasjon er en fin ting... Anonymkode: 0827d...48f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 Mannen begynner på jobb kl 7 og jeg kl 9, så det er jeg som tar morgenen her. Men han er skikkelig A-menneske som ikke trenger vekkerklokke og står opp like tidlig i helgene. Så jeg synes det er ok. Når jeg står opp kl åtte i helgene sitter han gjerne og spiller brettspill med ungene. Han henter ungene også, siden han er ferdig kl 15 og jeg kl 17. Anonymkode: 66d72...19e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 Men altså, snakker dere ikke sammen? Akkurat der og da tenker jeg at det er riktig å bare la det passere, men ta det opp i ettermiddag/kveld. Spør hva han faktisk mener når han sier slikt og fortell hva du gjør. Det er kanskje på tide å lage en oversikt over oppgaver slik at begge både er noenlunde fornøyd og menge arbeid er greit fordelt. Det siste innebærer ikke nødvendigvis helt likt på alt, men at totalbelastningen bør være lik. Vi er alle ulike med våre styrker og svakheter. Ok, kanskje du må fortsette med å ta mest om morgenen (men da må han anerkjenne at du faktisk gjør det), mens han kanskje tar mer om kvelden hvis han har mer energi enn deg da. Anonymkode: 5bd3a...e9c
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #7 Skrevet 31. januar 2024 Dere må snakke sammen på dagtid, ikke på morgenen når han er så trøtt. Ellers verdt å vurdere: kan han ha søvnapné? kan han ha diabetes? hvordan er kostholdet hans? legger han seg i tide på kvelden? trener han? Anonymkode: 1b4c5...673
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Dere må snakke sammen på dagtid, ikke på morgenen når han er så trøtt. Ellers verdt å vurdere: kan han ha søvnapné? kan han ha diabetes? hvordan er kostholdet hans? legger han seg i tide på kvelden? trener han? Anonymkode: 1b4c5...673 Hvorfor tenker du diabetes? Anonymkode: b9013...0b9
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor tenker du diabetes? Anonymkode: b9013...0b9 For høyt/lavt/ustabilt blodsukker gjør at en del blir veldig trøtte og slitne om morgenen. Anonymkode: 1b4c5...673
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 Jeg gjør ingenting på morran. Står opp 7:10, går på badet, og drar. Mannen tar alt. Men jeg er ikke sur, da Anonymkode: 7148c...57c
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Vekkerklokken ringer kl 6. Jeg reiser meg opp og må riste liv i han. Han går på do og sitter der leeenge, og så i dusjen (jeg dusjer på kvelden). Kler på meg, vekker minste, går ut med hunden. Når jeg kommer inn dekker jeg frokostbordet, får minste til faktisk å stå opp, da er klokken 06:30. Går opp og vekker de eldste. Spiser og lager matpakker til meg og de 2 minste samt passer på at mellomste husker medisinene sine. Kl 06:45 kommer samboeren tassene. Han blir sur om minste ikke er ferdig med å spise, og påkledd. De skal dra kl 7 for at han skal nå toget Jeg pakker sekken til minste og finner frem klær han skal ha på seg. Går på badet for å ordne meg. Mens jeg ordner meg kommer han for å pusse tenner, og er sur for at han måtte finne frem tannbørsten til minste. Han skal levere på SFO, må han gjøre alt her hjemme om morgenen. Sukker, orker ikke å si i mot og krangle om morgenen. Når han er ferdig med å pusse tenner gjør jeg meg ferdig på badet. Går opp og mater hunden, gir hade klem til de eldste og drar på jobb. Hvor han har fått det fra at han gjør alt om morgenen vet jeg ikke. Begynner å bli drit lei sur og trøtt samboer om morgenen Hvordan er deres morgener, er dere to om den, eller er det en som mer eller mindre gjør alt? Anonymkode: 63bb3...161 Når jeg leser dette, og tenker på mine egne morgener med trøtt mann, så kunne jeg ønske at jeg var singel.. Anonymkode: f410e...e1e
pele Skrevet 1. februar 2024 #12 Skrevet 1. februar 2024 (endret) Du har skjemt han grundig vekk Endret 1. februar 2024 av pele
ReneRene Skrevet 1. februar 2024 #13 Skrevet 1. februar 2024 Hvorfor er det så mange damer som oppfører seg som om mannen også er et barn? Rister liv i ham? Klarer han ikke å komme seg opp av sengen selv, så får han da bare ligge der da. Og så ramser du opp alt du "må" gjøre, og "sukker" fordi han kommer med en urimelig påstand. Du blir passiv aggressiv og du trenger ikke gjøre alt. Kan ikke huske vi var uenige om så mange praktiske ting. Begge mine gjorde mest husarbeid mens jeg ordnet måltider og aktiviserte ungene. Sånn for det meste. Vi gjorde like mye om morgenene, mens jeg tok kveldene fordi han ofte jobbet da.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Skrevet 1. februar 2024 ReneRene skrev (29 minutter siden): Hvorfor er det så mange damer som oppfører seg som om mannen også er et barn? Rister liv i ham? Klarer han ikke å komme seg opp av sengen selv, så får han da bare ligge der da. Og så ramser du opp alt du "må" gjøre, og "sukker" fordi han kommer med en urimelig påstand. Du blir passiv aggressiv og du trenger ikke gjøre alt. Kan ikke huske vi var uenige om så mange praktiske ting. Begge mine gjorde mest husarbeid mens jeg ordnet måltider og aktiviserte ungene. Sånn for det meste. Vi gjorde like mye om morgenene, mens jeg tok kveldene fordi han ofte jobbet da. De forholdene fungerte tydeligvis ikke uansett, så du burde kanskje ikke prøve å gi råd. Anonymkode: 26c62...c22
ReneRene Skrevet 1. februar 2024 #15 Skrevet 1. februar 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): De forholdene fungerte tydeligvis ikke uansett, så du burde kanskje ikke prøve å gi råd. Anonymkode: 26c62...c22 Hvilke råd kan jeg?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): De forholdene fungerte tydeligvis ikke uansett, så du burde kanskje ikke prøve å gi råd. Anonymkode: 26c62...c22 Det ER jo litt spesielt at enkelte kvinner inntar en rolle og posisjon som tilrettelegger for at slike problemer i forholdet oppstår. Jeg har ei venninne som begynte å vaske klærne til sin nye kjæreste før de i det hele tatt hadde snakket om å flytte sammen. Da skaper man jo en lat unge av en mann. Anonymkode: 1cb10...acb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2024 #17 Skrevet 1. februar 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det ER jo litt spesielt at enkelte kvinner inntar en rolle og posisjon som tilrettelegger for at slike problemer i forholdet oppstår. Jeg har ei venninne som begynte å vaske klærne til sin nye kjæreste før de i det hele tatt hadde snakket om å flytte sammen. Da skaper man jo en lat unge av en mann. Anonymkode: 1cb10...acb Dette er sikkert damer som har tjenester som kjærlighetsspråk, og da er det å gjøre litt ekstra, gjøre små oppgaver for å få livet til den andre litt lettere en måte å uttrykke kjærlighet på. Problemet oppstår jo når mannen har er helt annet kjærlighetsspråk og ikke ser hva som ligger i det. Han tenker gan slipper de oppgavene, at hun liker å gjøre det og gjør ikke noe tilbake. Da smeller det jo til slutt. Anonymkode: 9f7e6...4b0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2024 #18 Skrevet 1. februar 2024 Sånn var det her i huset også da ungene var små helt til mannen en dag innså at det ikke kunne fortsette. Han var jo ikke morragretten med vilje. Han er B-menneske og det tar tid før han er skikkelig våken og hjernen funker. Så han bestemte seg for å stå opp først av alle. Da fikk han 30 minutter med kaffe og en dusj før ungene og jeg sto opp. Da var han våken, i sitt normale humør og det ble bedre for alle. Anonymkode: a2e2e...485
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2024 #19 Skrevet 1. februar 2024 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Sånn var det her i huset også da ungene var små helt til mannen en dag innså at det ikke kunne fortsette. Han var jo ikke morragretten med vilje. Han er B-menneske og det tar tid før han er skikkelig våken og hjernen funker. Så han bestemte seg for å stå opp først av alle. Da fikk han 30 minutter med kaffe og en dusj før ungene og jeg sto opp. Da var han våken, i sitt normale humør og det ble bedre for alle. Anonymkode: a2e2e...485 Så flott at mannen din tok ansvar og fant en løsning! Anonymkode: 1cb10...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå