Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Min kjæreste tok hardt i gutten min. Tok han i begge armene og ristet han. Rett før han også slo gutten min i ansiktet... skal jeg bare tenke at det var nok en grunn til det... jeg syns det var svært ubehagelig. Jeg skreik neeeei! Ikke gjør det. Kjæresten skreik og kjeftet voldsomt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: bb267...f64

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445711-hva-ville-du-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger aldri å være fysisk på den måten mot et barn, heller ikke skrike og kjefte, uansett hva grunnen skulle vært

Det hadde 100% vært en dealbreaker for meg, det hadde vært kroken på døra. Barna først, alltid!

Anonymkode: 29b97...be5

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Min kjæreste tok hardt i gutten min. Tok han i begge armene og ristet han. Rett før han også slo gutten min i ansiktet... skal jeg bare tenke at det var nok en grunn til det... jeg syns det var svært ubehagelig. Jeg skreik neeeei! Ikke gjør det. Kjæresten skreik og kjeftet voldsomt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 

Du vet ikke hva du skal gjøre? 🙈 Hvis du ikke setter ned foten kommer barnet ditt til å hate deg for bestand. Han kommer ALDRI til å glemme den hendelsen der. 

Anonymkode: 64c96...f3d

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du vet ikke hva du skal gjøre? 🙈 Hvis du ikke setter ned foten kommer barnet ditt til å hate deg for bestand. Han kommer ALDRI til å glemme den hendelsen der. 

Og han kommer til å blame deg for det. Bare sier det. Jeg hadde tenkt til å spørre hva han hadde fjort, hvor gammel han er, men det spiller ingen rolle. 

At du tillater dette... 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han er 11 år. Har skolevegring, vil ikke på skolen. og ble frekk. 

Er bare redd jeg overreagerer! Men godt å høre at jeg faktisk ikke overreagerer

Så du tenker at det er greit å slå et barn altså. For hvis ikke du hadde syntes det, så hadde du ikke lurt på om du overreagerte.

Anonymkode: 0f70b...a69

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Så du tenker at det er greit å slå et barn altså. For hvis ikke du hadde syntes det, så hadde du ikke lurt på om du overreagerte.

Anonymkode: 0f70b...a69

Ikke la det gå ut over Ts hva du har gjort for eventuelle feil mot egne barn 

Hun syns nettopp at det IKKE er greit å slå barn, men det betyr ikke at hun ikke kan bli rystet og opplever følelsesmessig kaos. Det må være en vond hendelse, og derfor spør hun her! 

Endret av ReneRene

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du kaster han selvsagt ut UMIDDELBART! Det er aldri en grunn til å slå eller riste ett barn! Det er barnemishandling som er straffbart!!

Anonymkode: 21753...4b5

Han slo ikke. Men var rett før !

Stakkars! Så blir han møtt av en voksen på denne måten i tillegg. 🥺 Nå fikk jeg vondt. 

Vår 11 åring har hatt skolevegring. 

Er du klar over hvor forferdelig dette barnet har det inni seg? Han vil ikke på skolen for en grunn. 

Han er frekk sier du. Det er jo noe bak denne oppførselen. 💔

Samme hvor frekk ett barn er, så skal ikke voksne folk oppføre seg som drittsekker. Det typen din gjorde er mye verre enn at en 11 åring svarer frekk. 

Nei, du overreagerer ikke. Du underreagerer. Til de grader. Stille opp for sønnen fin som ikke har det greit. 💙

Situasjonen er nok en stor påkjenning for alle, og mest for deg som mor. At du blir fortvilt og desperat er forståelig. Jeg håper ikke at kjæresten din bruker dette mot deg, og at det har vært krangler om dette sånn at du har kommet på defensiven. 

Ikke ta til deg de som manipulerer her for å få det til å fremstå som enda verre og at dette er din skyld. 

Det er naturlig at du fikk sjokk, og man kan bli paralysert samtidig som det tar tid å få klarhet og oversikt over en sånn episode. 

Problemet er at du må handle og gjøre det slutt. En slik episode kunne vært mer forståelig ( IKKE akseptabel ) om en voksen ble redd og handlet i affekt, men her var det kun sinne mot gutten pga maktesløshet, og det er skummelt når man da ikke takler det uten å bli voldelig. Jeg kan nesten garantere at dette vil skje igjen, og også at det vil eskalere.

Du skriver heller ingenting om at kjæresten din selv ble sjokkert over egen oppførsel, at han la seg flat eller ba om tilgivelse. Så jeg tenker at du uansett må komme deg ut av dette forholdet. Jeg er redd du ikke gjør det, for jeg tror det er mer her enn denne enestående hendelsen. Jeg håper derimot at du klarer å være både fornuftig og sterk nok, og det er jo et lite håp siden du faktisk tok det opp her. 

Et barn som ikke vil på skolen har det ikke bra. Det kan være alt fra mobbing til psykiske problemer, lærevansker til dårlig miljø.

Uansett hva som er grunnen stikker det dypere enn et par dårlige dager på skolen

Derfor er der uhyre viktig at barnet føler seg trygg på hjemmebane, vet at det er elsket betingelsesløst, at familien styrker selvtilliten max.

Så at gutten din må gå gjennom dette med sin stefar forverrer alt. Da er skolen vanskelig, og hjemmesituasjonen vanskelig 

Han er bare 11 år, så her må du som mamma ta kontroll. Du må vekk fra en stefar som forverrer situasjonen for barnet ditt, det er bare sånn det er.

Dette forholdet tar slutt nå. 
Ingen tårer, ingen tvil. Du får kaldt og rolig fortelle ham at ingen legger hånd på ditt barn, og at det er umulig for deg å elske en som gjør det. Din oppgave er å beskytte gutten. 
Hvis han sier at du overreagerer, at han ikke slo, at han er glad i gutten…. sier du at du vet godt hva du så, og at barnet ditt ikke skal ha det livet. 

Anonymkode: 09315...16b

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Et barn som ikke vil på skolen har det ikke bra. Det kan være alt fra mobbing til psykiske problemer, lærevansker til dårlig miljø.

Uansett hva som er grunnen stikker det dypere enn et par dårlige dager på skolen

Derfor er der uhyre viktig at barnet føler seg trygg på hjemmebane, vet at det er elsket betingelsesløst, at familien styrker selvtilliten max.

Så at gutten din må gå gjennom dette med sin stefar forverrer alt. Da er skolen vanskelig, og hjemmesituasjonen vanskelig 

Han er bare 11 år, så her må du som mamma ta kontroll. Du må vekk fra en stefar som forverrer situasjonen for barnet ditt, det er bare sånn det er.

Det står ingen steder at dette er stefar. Det står ikke noe sted at de engang bor sammen. Det står at han er mors kjæreste. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er ingenting som heter skolevegring. I tillegg er han frekk. Klart det bør få konsekvenser. 

Anonymkode: 4e3e8...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...