Anonym bruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Del Skrevet 29. januar 2024 Hei! Jeg vet godt at dette ikke er noe medisinsk forum, men tenkte bare å høre om noen har opplevd noe liknende som meg - og/eller om jeg bør kontakte lege eller ikke. Vil jo ikke virke hysterisk heller... Saken er den: Jeg er en 45 år gammel kvinne som stort sett har hatt regelmessig menstruasjon gjennom livet, og ganske likt forløp hver gang. Det siste året har jeg merket at den har kommet litt mer med ujevne mellomrom, og det kan variere i uker mellom hver gang. Denne gangen var jeg 2-3 uker på "overtid". Da den startet var det forholdsvis sparsomt i et par dager, men SÅ... Jeg begynte å blø kraftig forrige mandag, og fortsetter fremdeles. Her snakker vi skifte av tampong omtrent hver time, og jeg har daglig blødd gjennom to-tre bukser til tross for både tampong og bind. Ikke spesielt vondt i magen. Jeg har et par dager med sånn type blødning hver menstruasjon, men ikke så lenge som dette og SÅ heftig. Jeg mistenker jo noe i retning overgangsalder, men kan liksom aldri være sikker. Bør jeg ta kontakt med lege synes dere, eller bør jeg se det litt an...? Noen som har opplevd noe liknende? Takk for forhånd for ev. svar :-)! Anonymkode: c4968...137 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445710-b%C3%B8r-jeg-v%C3%A6re-bekymret-ang-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Del Skrevet 29. januar 2024 Symptomer på overgangsalder kan faktisk starte 15 år før den inntreffer. Har en på youtube (de. Mindy pelz) som snakker endel om det, leste boken hennes og hun snakker mye om å være perimenopause (vet ikke norskt ord). En drøss av symptomer vi ofte overser. Anonymkode: a326d...626 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445710-b%C3%B8r-jeg-v%C3%A6re-bekymret-ang-menstruasjon/#findComment-150064375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå