Gå til innhold

Hvor mange egg bruker dere i smoothie?

Anbefalte innlegg

Jeg har barn som sjeldent vil ha frokost før han går på skolen,men det som aldri slår feil er smoothie til frokost.Da lager jeg nok til begge to. Jeg har havregryn og egg oppi så han skal bli litt mer mett. Men hvor mange egg bruker dere i smoothie? Er det best å bare holde seg til ett egg? Til nå har han ikke merket noe til at det er egg oppi. Jeg har også jordbær,banan,blåbær og to små vaniljebarneyogurt oppi.

Anonymkode: dc0a5...15c

Fortsetter under...

Ville styrt unna egg i smoothien og heller gått for  proteinrike meieriprodukt. Proteinet er ikkje like tilgjengelig i rå egg som i varmebehandla. 

Du kan godt servere smoothie to gongar dagleg.

Anonymkode: 68907...2bc

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ville styrt unna egg i smoothien og heller gått for  proteinrike meieriprodukt. Proteinet er ikkje like tilgjengelig i rå egg som i varmebehandla. 

Du kan godt servere smoothie to gongar dagleg.

Anonymkode: 68907...2bc

Egg er en bra proteinkilde, uansett om det spises rått eller er varmebehandlet, så det er ingen grunn til å styre unna egg i smoothie.

Anonymkode: e68f4...baf

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri tenkt på å ha egg i smoothie 

Anonymkode: 8161d...43b

Du kjenner ikke smaken av egget så jeg syns det er ganske greit å bruke det i smoothien når han får det til frokost.

Anonymkode: dc0a5...15c

Annonse

Sønnen min lager seg smoothie og han bruker et egg til seg selv, så om du lager til to kan du sikkert ha to egg i.

Han har også en skje peanøttsmør i, det gir i følge han gode kalorier. Han er en litt eldre tenåring som trener mye.

Anonymkode: ac2e0...631

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er det bra å spise rått egg?

Anonymkode: 49a93...f77

I Norge går det helt fint.

I mange land er det frarådet pga faren for salmonella, men her i Norge er eggene gode som gull og kan fint spises rå. Ikke verre enn å spise kakerøre altså.

Anonymkode: ac2e0...631

Som en sier over her så er det vitenskapelig bevist at det er vesentlig dårligere opptak av protein i kroppen fra rått egg vs varmebehandlet egg. 

jeg ville også byttet ut de små yoghurtene med gresk youghurt som er rik i proteiner. 

Anonymkode: 9ca9f...e2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...