Gå til innhold

Du som har barn med skolevegring

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er ikke så vanskelig for hun å klare å kaste opp med vilje for å få fri fra skolen. Barn er ikke dumme.

Anonymkode: f9370...3ab

Det er veldig vanskelig å sitte i et klasserom, for så å løpe for å kaste opp. Og hun har ikke fri fra skolen. Hun er like mye på skolen som andre, gjør de samme oppgavene og har samme pensum. Og gjør det bra. Men du tenker at hun blør neseblod med vilje og kollapser med vilje også? 

Det er et spørsmål om oppdragelse 

Anonymkode: c3968...dbf

Nå er alle mine oppdratt likt. Og jeg hadde samme oppfatning som deg før. Skolevegring var skulk. Men selv med 4 barn med samme oppdragelse, så har altså en blitt skolevegrer. Selv om hun liker skolen, liker lærerne, liker fag osv. Men hun går fortsatt på skolen. Har hjemmeskole og det fungerer bra

Anonymkode: 86360...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.1.2024 den 22.19):

Få reduserte skoledager, om så bare en eller to timer daglig. Da brytes ikke kontakten og rutinen helt, men det blir enklere å holde ut.

Anonymkode: 936ed...8a2

Ja jo. Her ble det enda verre, barnet følte seg enda mere utenfor. 

Det som hjalp var å være hele dager. Men slapp å bli spurt om noe osv. Ikke lekser for en periode. 

Barnet skulle bare sitte der og lytte. Mye læring det også. Sitte ved siden av en hen var trygg på.

Da barnet fikk beskjed av ppt å være 2 timer på skolen, måtte jeg dra langt inni skauen for å ta med barnet hjem.. Barnet som elsker turdager. . Rent helvete. 

Anonymkode: 23e25...2cf

Skrevet

Jeg trodde også skolevegring var tull. Er utdannet lærer selv, men jobber ikke i skolen lenger. Har 6 barn og plutselig fikk jeg en skolevegrer etter covid. Barnet har vært systematisk mobbet over lang tid, samt at klassemiljøet er helt på tryne i den klassen. 

jeg presset lenge for å holde barnet på skolen, men så kom ppt inn og sa stopp. Barnet er mer fornøyd nå, men strever veldig med å dra på skolen, blir fysisk syk hver gang, men klarer å holde ut kortere dager. 

Anonymkode: ad299...06c

Skrevet

Jeg trodde også skolevegring var tull. Er utdannet lærer selv, men jobber ikke i skolen lenger. Har 6 barn og plutselig fikk jeg en skolevegrer etter covid. Barnet har vært systematisk mobbet over lang tid, samt at klassemiljøet er helt på tryne i den klassen. 

jeg presset lenge for å holde barnet på skolen, men så kom ppt inn og sa stopp. Barnet er mer fornøyd nå, men strever veldig med å dra på skolen, blir fysisk syk hver gang, men klarer å holde ut kortere dager. 

Anonymkode: ad299...06c

Vi fikk også ei med ufrivillig skolefravær i forbindelse med pandemien, skifte av skole og ett veldig dårlig miljø. Som ett produkt av gamleskolen kjørte vi hardt på første tiden vi også, livredd for å fremstå som ettergivne, udugelig foreldre. Resultatet unner jeg ikke andre å oppleve.

Når tråder som dette dukker opp, jeg bare håper foreldrene klarer å kjenne på egen magefølelse og snakke med barnet. Finne ut årsak, få til ett samarbeid med skolen. La barnet møte trygge voksne og trygge rammer. De kommentarene om skulk, unnasluntring, taper blabla, om de som skrev dette visste hvor utrolig skadelig det er. Hvilken skade det idiotiske behovet for å spy ut noe sånt helt uten mål og mening kan gjøre. 

Anonymkode: 5518e...307

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...