Gå til innhold

Har det så stritt

Anbefalte innlegg

Har gått fra mannen. Etter år der jeg ikke har hatt det bra- hakking, kjefting og smelling fra mannen til meg. Nå har vi barna ei veke kvar.De er 9, 12 og 14 år. Spesielt tøft for mellomste (han har ADHD og er autist). I går kveld henta jeg de heim til meg etter jobb. (I 20 tida) det gikk bra til å begynne med, men så mens jeg la minste begynte mellomste å se TV (da var klokka halv 10). Han bør være i seng til 21.00. Du kan ikkje se nå, han hadde fått beskjed om å begynne på badet mens jeg la minste. Han ble kjempe sint- slo, sparka, sprang og låste dører slik at jeg og de to eldste ble låst inne i stova og sa at jeg ødela livet hans. Fekk ein prat og sa at eg forstår at dette er tøft og vanskelig for deg, men håper at det blir bedre etterkvart. Dette er veldig nytt . Flytta ut fredag for 10 dager siden. Han roa seg ikke før 22.45. usikker på hva jeg vil, men vil det gå seg til? Har noen tips til hvordan møte barna i en slik situasjon? (Tenker spesielt på han mellomste).

Anonymkode: b624a...ac0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445695-har-det-s%C3%A5-stritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, en stor klem til deg! Jeg har ikke erfaring fra brudd selv, men kan tenke meg at dere er i den hardeste fasen nå. Barna har også fått snudd livene på hodet og kjemper nok for å takle det. 

Hold ut, vær tålmodig og hent råd fra folk som kan hjelpe. Det blir bedre ❤️

Anonymkode: ed6eb...f8d

Kan være lurt å endre tidspunkt for henting og levering til mye tidligere på dagen. Vi hadde også litt trøbbel med sånne utbrudd da vi hadde henting og levering på søndager. Det ble fort 19-20 før vi var inne døra hjemme, og da er det ikke mye tid igjen før legging. Vi endret først til 14-15-tiden søndag, nå har vi det sånn at de drar hjem til det respektive huset etter skolen på mandag. Mye glattere overgang, for alle sammen.

Ikke sikkert det løser alt, men kan kanskje være verdt å prøve?

Anonymkode: cd640...dc9

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Kan være lurt å endre tidspunkt for henting og levering til mye tidligere på dagen. Vi hadde også litt trøbbel med sånne utbrudd da vi hadde henting og levering på søndager. Det ble fort 19-20 før vi var inne døra hjemme, og da er det ikke mye tid igjen før legging. Vi endret først til 14-15-tiden søndag, nå har vi det sånn at de drar hjem til det respektive huset etter skolen på mandag. Mye glattere overgang, for alle sammen.

Ikke sikkert det løser alt, men kan kanskje være verdt å prøve?

Anonymkode: cd640...dc9

Ja, tenker og det. Men problemet er at jeg jobber kvar fjerde helg, dvs anna kvar gong de skal hit. Jobber lange vakter fra 07.30-20.00. og henter de derfor på vegen. Foreslo at de kunne sykle/gå selv (10 min i fra) og så henter jeg bare ting dersom det er noe de trengs. Evt ihvertfall spise på forhånd. Men når alt både flytting, pakking ut og kveldsmat skulle bli gjort når vi kom hit ble det sein kveld og litt frustrasjon. Er i tillegg sliten etter 12.5 timer på jobb og har lite overskudd. I dag har eg vært fysisk kvalm og sovna på sofaen. Har og tenkt byttedag mandag, men da er det fotballtrening. Me tenkte det var greit å ha kome i orden til då. 🤔men etter skolen mandag kunne kanskje vært ein ide .🤔

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, tenker og det. Men problemet er at jeg jobber kvar fjerde helg, dvs anna kvar gong de skal hit. Jobber lange vakter fra 07.30-20.00. og henter de derfor på vegen. Foreslo at de kunne sykle/gå selv (10 min i fra) og så henter jeg bare ting dersom det er noe de trengs. Evt ihvertfall spise på forhånd. Men når alt både flytting, pakking ut og kveldsmat skulle bli gjort når vi kom hit ble det sein kveld og litt frustrasjon. Er i tillegg sliten etter 12.5 timer på jobb og har lite overskudd. I dag har eg vært fysisk kvalm og sovna på sofaen. Har og tenkt byttedag mandag, men da er det fotballtrening. Me tenkte det var greit å ha kome i orden til då. 🤔men etter skolen mandag kunne kanskje vært ein ide .🤔

Jeg tror også at et annet tidspunkt for bytte kan være lurt å teste ut. Å måtte gå rett i seng når de har vært borte en uke høres ikke hyggelig ut. Å gå rett hjem til deg etter skolen på mandag høres ut som en bedre plan. Eller bytte på tirsdag. 

Lykke til!

Anonymkode: ed6eb...f8d

Annonse

Det er veldig få som har byttedag på søndag kveld, nettopp fordi man må rett i seng og det er ikke hyggelig når man ikke har sett hverandre på mange dager.

De fleste jeg kjenner har byttedag på fredag eller mandag. Om dere har byttedag fredag før du skal på helgejobb, så kommer de hjem neste fredag før en frihelg for alle. Det kan godt hende det er bedre, ikke noe stress, bare fredagskos og sove lenge neste dag.

De er så store at de kan gå rett til deg etter skolen, også kan du evt hente tingene deres etter jobb. Men når man har såpass store barn 50/50 bør de ha dobbelt av det meste, så det eneste de trenger ta med seg er yttertøy, mobil og pc/nettbrett, og det kan de ha i skolesekken den dagen.

Anonymkode: 2a11f...24e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De jeg vet om hvor barna er mest fornøyde og byttingen går mest smidig, er de som bytter etter skolen. Dvs barna går fra far til skolen og hjem til mor når de er ferdig. 

Anonymkode: 24cb5...7f5

Ja prøvde å foreslå det for mannen. Han mener det vil gå seg til. I dag utvikla kvalmen seg til omgangssyke, gikk på do og spydde fra 14-20 , var liksom bare det jeg trengte. Yngste og eldste har tatt hensyn, midterste har ikke lært seg det og har vore ekstremt krevende. HI

Du har hatt en stri opplevelse med sønn som utagerte, og det blir jo et sabla stress å ha de i seng en time etter at du henter dem! I tillegg kom du rett fra jobb, så du var muligens sliten også. 

Det er jo ikke uvanlig at så store forandringer som å flytte fra hverandre er en påkjenning, og enda mer for et barn med ADHD som har vært første uka hos faren etter at han flyttet ut. 

Det går seg nok til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...