Gå til innhold

Noen som har barn som driver med freestyle disco her? Lurer på hva reglene rundt bekledning er, danselæreren til vår datter krever at alle skal ha et spesielt merke på dansedrakten på konkurranser, ho krever

Anbefalte innlegg

Også at alle skal kjøpe løshår i fargen hvitt, veldig blondt, vår datter har brunt tykt hår ned til rompa, et hår mange drømmer om, nå må dette skjules fordi alle skal være like.  Nå kreves det at vi skal kjøpe løshår, vipper og selvbruning til masse penger, har de lov til dette? Ho har i mange år gått på en annen danseskole og der var det ingen slike krav, ho har desuten mange fine slow og freestyle drakter, men siden de ikke er fra vicky barkess får ho ikke bruke de på konkurranse lenger. Synes dette begynner å bli drøyt og veldig dyrt. 

Anonymkode: d779a...a97

Fortsetter under...

Jeg syns at jentunger som trener, ikke skal se ut som Great Garlic girls. Ikke noe galt med GGG, for all del, men når kostymen får mer fokus enn utøvelsen, er det temmelig sjukt. Og hva har løsvipper, selvbruning og parykker på små unger å gjøre?

Reagerte litt på ballett også. Alle må ha like treningsklede. Eg har betalt 900 for utstyr eg kunne fått for 250 på hm. Eg trur kanskje lærarane er utdanna ved skular der slike merkelige reglar er vanlege og at dei vidarefører utan å vurdere skikkelig korvidt det er lurt og nødvendig.

Heldigvis er sminking valfritt foreløpig, men hår skal vere sånn og slik. Instruksjon om myyykje hårspray og at når ungen ser ut som om ho har fått ansiktsløftning er det stramt nok.

Heldigvis får ungane låne kostymer til oppvisningar, læraren låner frå andre skular også for å få kostymer som passar dansen. På mi som er litt mindre enn gjennomsnittet ser jo ein på lang veg at kostymet er lånt, men slik får det berre bli.

Reknar med eg får kjøpe mykje dyr spandex om ho held fram lenge, kostymene til dei eldre dansarane sat for fint på og hadde for lite preg av bruk til å vere lånt her og der.

Endret av ☆☆☆

Spør hvorfor det er viktig at de ser mest mulig like ut. Kanskje det faktisk er en veldig god grunn? 

Når det gjelder merke på tøy ved konkurranser, så handler det nok om spons, så ikke alt blir dyrere for foreldre/ danseskolen. 

Annonse

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Når det gjelder merke på tøy ved konkurranser, så handler det nok om spons, så ikke alt blir dyrere for foreldre/ danseskolen. 

Hi sier jo at det er dyrere.

Anonymkode: 9f641...ea3

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hi sier jo at det er dyrere.

Anonymkode: 9f641...ea3

Dyrere enn hva hun var vant til. Det vil ikke si det samme som at det ikke er billigere nå enn hva det kunne vært. 

De må ikke ha et spesielt merke uten grunn. 

• 3 måneder senere...

Skjønner frusterasjonen din rundt dette.. jeg mener det ikke er greit at klubben skal bestemme at alle skal ha dyre drakter og være like. Dans skal være gøy, og jeg mener ungene/ ungdommen bør få velge drakt de liker og velge ut fra økonomi også.
I klubben vår datter tilhører er det ikke slik at klubb/trener bestemmer, noe jeg er veldig glad for👍  Jeg tror jeg vet hvem klubb du sikter til og seøv syntes jeg det er drøyt at det er slik😒 Heier på deg og håper du med flere sier i fra at det ikke er greit. Evt kontakt Danseforbundet å hør hva de tenker om dette💃👍

Anonymkode: 7f6bb...f00

Er vel vanlig at de konkurrerer i lik drakt fra samme leverandør når de kommer fra en skole/klubb. Som i lagidrett, vi må kjøpe basketdrakt selv til barna, men alle må jo ha samme når de representerer samtidig. Jeg kunne ikke kjøpt en blå trøye på HM… hva de trener i er jo valgfritt.

Anonymkode: 43c2c...546

Ikke slik det fungerer i denne idretten, her kan man danse EGENTLIG i det man ønsker ut fra visse bestemmelser om hvilket nivå man er i. Men i denne klubben som hun nevner så er det nok trenere som har bestemt det. De er egentlig litt på kanten da de IKKE skal vise f. Eks logo av klubbtilhørighet for dommere. Så i stedet for logo vil jeg tro de kjører drakt fra ett vist merke og det løshåret, for «alle» vet at denne klubben har det merke av drakter og det samme håret.

Men det er jo det samme i alle idretter? Her må de ha puma shorts, sokker og jakke i fotballen. Umbro i håndballen og arena på svømming 

Anonymkode: 851c2...993

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Er vel vanlig at de konkurrerer i lik drakt fra samme leverandør når de kommer fra en skole/klubb. Som i lagidrett, vi må kjøpe basketdrakt selv til barna, men alle må jo ha samme når de representerer samtidig. Jeg kunne ikke kjøpt en blå trøye på HM… hva de trener i er jo valgfritt.

Anonymkode: 43c2c...546

Det er ikke slik det foregår i Disco Freestyle. Der skal alle være like kun når det danses Team eller Gruppe. Ellers er alle draktene unike og ulike, det lages ikke to like drakter engang.

Tipper skolen til TS har et bånd til en designer og at klubben kanskje får prosenter av salget. Dette er veldig uprofesjonelt og noe jeg ikke hadde føyd meg etter. Da min jente danset og hadde et krav om en bestemt drakt sto klubben for denne. Utenom det kjøper vi akkurat de draktene vi ønsker. Disse er så dyre, så en må være fornuftig og følge med.

Takk og lov byttet hun sport til noe hvor klubben stiller med drakt til alle diden alle må ha lik og med klubbens logo.

Anonymkode: c6ba2...25c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men det er jo det samme i alle idretter? Her må de ha puma shorts, sokker og jakke i fotballen. Umbro i håndballen og arena på svømming 

Det kan ikke sammenlignes. I dans koster en drakt fort 10 og 15 tusen i de øverste nivåene, på de lavere kan man finne brukt rundt 1500. Alle skal være ulike for å skille seg ut på gulvet.

Anonymkode: c6ba2...25c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er ikke slik det fungerer i denne danseverdenen💃

Slik er det i disse dansemiljøene. Ekstremt overfladisk og falskt. Sminke er det jo aldersgrense på, men kaster du deg ikke på full pakke så må du regne med at datteren din kommer på bunnplassering hver gang. Angående merke på drakta så høres det rart ut. Ville vel meldt det til forbundet. Men dans er ikke en idrett jeg anbefaler noen. Det er så falskt miljø. Min datter sluttet da hun var tolv, da hadde ikke sminke blitt introdusert ennå. Takk og lov.
Synes det er rart ingen medier har pirket borti det syke idealet jenter i dansemiljøet utsettes for. Ungene ser jo ut som blinde prostituerte med all sminke, løsvipper og løshår. 

Anonymkode: e5bb3...d5b

Syntes det er rart at Danseforbundet tenker at dette er greit😒 Dette er ikke inkluderende av barn og ungdom. V. B er såpass dyre drakter at dette burde ikke vært lov. Ikke alle som har råd til disse draktene.

IMG_9928.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...