Gå til innhold

Dusjing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er enormt tiltak å komme seg inn i dusjen, men nesten like tiltak å komme seg ut av den igjen😝 Jeg liker å se ren ut, men dusjer ca hver 2.-3. dag, litt avhengig av hva jeg skal. Skal jeg bare være hjemme kan jeg godt utsette dusjen til den føles mer nødvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som å gå på do; jeg gjør det fordi jeg må, ikke fordi det er morsomt.

Anonymkode: 4ab1e...629

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg må si at jeg liker ikke å dusje. Det er tiltak og styr. Elsker det når jeg har gjort det, men utsetter dette. Er det vanlig? Hvordan er du? 

Anonymkode: 49ac1...adf

Nei, det er ikke vanlig.. Men det holder at du dusjer annenhver dag om du ikke er spesielt aktiv ellers. Svetter du, må du dusje. 

Anonymkode: 63a65...4c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er ikke vanlig.. Men det holder at du dusjer annenhver dag om du ikke er spesielt aktiv ellers. Svetter du, må du dusje. 

Hva vet du om hva som er vanlig? For deg er det ikke vanlig, men det var ikke spørsmålet. 

Jeg er akkurat som deg hi.

Anonymkode: 7c69c...f5b

Skrevet (endret)

Det er styr ja! Finne klær, håndklær og legge klart. Av med klær og legge på vask. Så hårvask og ikke minst tørk etterpå som er et herk! Ikke at det er så mye morsommere med kroppen. Det er et mas fra a til å. Jeg syns sjelden det er annet et ork. Men det er målet som frister. Akkurat som at å bytte på senga er pyton, men å være ren med rent tøy er veldig behagelig, akkurat som å legge seg i rent sengetøy. 

Endret av ReneRene
Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg må si at jeg liker ikke å dusje. Det er tiltak og styr. Elsker det når jeg har gjort det, men utsetter dette. Er det vanlig? Hvordan er du? 

Anonymkode: 49ac1...adf

Sikkert like vanlig som å like å dusje. Det er ikke noe folk roper høyt om, så det blir ikke like synlig at det faktisk er vanlig.

Jeg liker ikke å dusje. Utsetter også. Skal jeg ikke ut av huset så dusjer jeg ikke. Jeg vasker meg under armene med såpe og rennende vann, for å lukte svette er ikke aktuelt. Men dusjer ikke før jeg må. Har også ME. Kjenner flere som er som meg.

Anonymkode: 025b7...f36

Skrevet

Jeg synes det er kjedelig og litt tiltak, men også så innarbeidet at jeg ikke utsetter det mer enn maks 1-2 timer på fridager. Skal jeg på jobb går jeg rett i dusjen når jeg har stått opp. Omtrent halvparten av dagene i uken dusjer jeg raskt av kroppen en gang til litt senere på dagen, etter tur med hunden i raskt tempo og terreng med mye bakker. Delvis fordi det er greit å få bort svetten pga lukt, delvis fordi jeg begynner å fryse hvis jeg ikke skyller bort svetten. Da er det snakk om dusjing som tar under 1 minutt, ikke grundig og med hårvask, bare raskt spyle av kroppen med litt såpe.

Anonymkode: d59d2...ef6

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Nei det er ikke vanlig. Jeg dusjer daglig og det gjør også mine barn. Alle trenger og vaske seg ordenlig 

Anonymkode: 7e423...163

Hvordan vet du at det ikke er vanlig å syns at det er et tiltak? Er som deg hi, syns også det er et tiltak. Betyr ikke at jeg ikke dusjer likevel og syns det er deilig når det er gjort. Klart man trenger å vaske seg, men hver dag trengs ikke her iallfall, verken jeg eller barna.

Anonymkode: f3781...955

Skrevet

Jeg syns det er mer styr å vaske meg med klut enn å ta en 2 min dusj for å vaske meg. 

Anonymkode: c57a1...7e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva vet du om hva som er vanlig? For deg er det ikke vanlig, men det var ikke spørsmålet. 

Jeg er akkurat som deg hi.

Fordi jeg bare vet det. Veldig enkelt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg syns det er mer styr å vaske meg med klut enn å ta en 2 min dusj for å vaske meg. 

Anonymkode: c57a1...7e6

Det er jeg helt enig i. Jeg vaskere meg aldri med klut om jeg ikke er på hytte uten dusj. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg bare vet det. Veldig enkelt. 

Sa Emma 8 år 😂

Anonymkode: 99074...01a

Skrevet

Jeg liker å dusje, synes jeg blir mer våken. Lukter lett svette, så dusjer daglig. 

Synes ofte jeg tenker bra i dusjen også og får en del gode idéer på ting jeg har grublet på. 

Anonymkode: fae2c...517

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men hi lurte ikke på hvor ofte eller lenge du/vi dusjer. Hun lurte på om det er vanlig å mene at dusjing er tiltak og styr.

Anonymkode: 6205b...001

Utfra hva jeg svarer så skjønner du kanskje at jeg ikke synes det er tiltak og styr…..

Skrevet

Det er bare en del av et daglig rituale. Klarer ikke å starte dagen uten en dusj. Føler meg ekkel hvis jeg går på jobb uten å ha dusjet. 
Det jeg derimot synes er et ork, er å pusse tennene. Men jeg gjør det og altså. 

Anonymkode: cd63c...47b

Skrevet
TinaK 1990 skrev (1 time siden):

Utfra hva jeg svarer så skjønner du kanskje at jeg ikke synes det er tiltak og styr…..

Hyppigheten på dusjinga di sier niks og nada om hvorvidt du synes det å dusje er et strevsomt tiltak eller ikke. Du kan dusje to ganger daglig hvis det er nødvendig, og likevel mene det er noe herk. Hvorfor ikke bare svare på det hi spør om?

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hyppigheten på dusjinga di sier niks og nada om hvorvidt du synes det å dusje er et strevsomt tiltak eller ikke. Du kan dusje to ganger daglig hvis det er nødvendig, og likevel mene det er noe herk. Hvorfor ikke bare svare på det hi spør om?

Hvorfor avspore tråden med kverulering? Hvis du mener det er utenfor for tema og dermed avsporing, kan du rapporterte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.1.2024 den 20.53):

Nei det er ikke vanlig. Jeg dusjer daglig og det gjør også mine barn. Alle trenger og vaske seg ordenlig 

Anonymkode: 7e423...163

Du har da ikke fasiten på om det er vanlig eller ikke. Daglig dusjing er heller ikke bra

Anonymkode: 3b53c...12f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du har da ikke fasiten på om det er vanlig eller ikke. Daglig dusjing er heller ikke bra

Anonymkode: 3b53c...12f

Det er ikke bra for noen få. For de fleste er daglig dusj helt uproblematisk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke bra for noen få. For de fleste er daglig dusj helt uproblematisk. 

Daglig dusjing tørker ut huden. Vi vasker egentlig huden vår syk. Overdreven dusjing er en av hovedårsakene. 

Anonymkode: c57f3...ecb

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Daglig dusjing tørker ut huden. Vi vasker egentlig huden vår syk. Overdreven dusjing er en av hovedårsakene. 

Anonymkode: c57f3...ecb

For noen tørker det ut huden. For andre er det uproblematisk. 

Skrevet

Jeg klarer å dusje en gang i uka, vasker meg selvsagt ellers da, og skifter klær. Så utbrent at må velge mellom å klare å dusje eller å gå på jobb. 

Anonymkode: eb937...a04

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg klarer å dusje en gang i uka, vasker meg selvsagt ellers da, og skifter klær. Så utbrent at må velge mellom å klare å dusje eller å gå på jobb. 

Anonymkode: eb937...a04

Da høres det ut som du burde nedprioritere jobben en stund. Få deg sykmelding før du aldri kommer deg tilbake.

Anonymkode: efce9...a20

Skrevet

Mer og mer med alderen. Vi flyttet for noen år siden, nå er det mer nødvendighet. Tidligere hus var det flere bad, badekar og separat toalett. Mens nå har vi kun et bad, blir mer kjapt inn og ut, ikke like varmt og nytt som tidligere hus. Det er vel en av de tingene jeg savner. 

Har langt og tykt hår, skal jeg vaske det, kan jeg ikke ta det om kvelden med mindre jeg går for stilen lykketroll dagen etter 😅 

Anonymkode: 455da...71d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...